Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Moje stare poczciwe Subaru


turdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem porzadki na kompie i napatoczyłem sie na zdjęcia za sprzedaży mojego ukochanego GTeka.Szkoda aby poszło w zapomnienie wiec niech gdzieś serfują pa necie.

Auto bylo moim oczkiem w głowie , jednym z nielicznych sprowadzonych jako nowy do polski nie przez oficjalnego importera ale przez byłego wyścigowego kierowce Roberta Kiśla na zamówienie biznesmena z Warszawy.PO jakimś czasie poszło na Slask a nastepnie wpadło w moje łapy :)

Auto z założenia mialo służyć jako auto cywilne ale w wolnym czasie miało dawać maksymalna frajdę z jazdy.Bylo (i mam nadzieje ze dalej jest :rolleyes: ) absolutnie bezwypadkowe co jest juz rzadkością w tych rocznikach.Zaraz po kupnie auto dostało program Tzw Stage 1 w poznańskiej firmie Matek czyli najlepszego w Polsce speca od grzebania w Subaru i EVO.Dla lepszego prowadzenia samochód dostał 3 mocne szpery STI oraz wzmocniony wkład skrzyni biegów STI RA o skróconych przelozeniach stosowany w autach na bazie których budowano sie samochody rajdowe.

Efekt był wiecje niz zadowalajacy.Mino w sumie niewielkiej mocy ( to niestety max co mogl zniessc silnik bez uzycia kutych tlokow ) ale znacznie mniejscej masy ok.1250 KG auto było zdecydowanie szybsze niz seria STI 06-07 .Nigdy nie bylo mierzone ale d*pa mowiila ze przyspiesza średnio w 5 sek.Przy dobrym starcie nawet szybciej.Łezka mi sie w oku kreci jak go widze bo w początkowym zalozeniu auto mialo zostać a Audi mialo być na codzien.Mimo modyfikacji i nielekkiego czasem życia samochód odznaczał sei perfekcyjna niezawodnością.Przez 4 lata i 60 tys poza eksploatacja i górka złota wydana na modyfikacje mialo tylko jedna drobna awarie.Drobny wyciek z przekładni kierowniczej.

A tu are danych :

Silnik

- MapTek 1 stage ( 260 KM i 350 Nm )

- lekkie kola GFB

- przewody silikonowe Samco

- olej Motul 300V 15W50 (co ok. 8000km)

Przeniesienie napędu:

- Skrzynia : wklad RA

- 3 szpery przod/centralna/tyl

- a w skrzyni i dyfrze swiezy motul 75w140

Uklad wydechowy

- wydech kompletny Supresprint 2,5"

- down-pipe z szerokim kolnierzem

Hamulce

- Tarcza nawiercana niestety nie wiem jaka

- klocki EBC redstuff

- plyn Motul RBF 660

Zawieszenie

- zawieszenie KYB AGX

-stabilizatory przod/tyl Whiteline

- laczniki stabilizatora Whiteline

- mocowanie magla Powerflex

Inne pierdoly

- kierownica Sparco

- zaslepki przeciwmgielnych STI

- front lip STi

- znaczek barbie

a tak wygladalo :(

dsc07809lq2.jpg

dsc07810jt4.jpg

dsc07811mm9.jpg

dsc07812sd0.jpg

dsc07814ci6.jpg

dsc07817za7.jpg

dsc07819vs2.jpg

dsc07822zg2.jpg

dsc07824tf2.jpg

dsc07819vs2.jpg

dsc07822zg2.jpg

13547464vm5.jpg

53159223nb5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety....tez żałuje ale finanse mi nie pozwoliły szkoda bo o takie auto a zwłaszcza w takim stanie będzie jest juz niesamowicie ciężko.Notabene ze względu na wiek auto nie jest youngtimerem a roczniki 99/00 czyli koniec klasycznej imprezy ma juz starts niemal auta kultowego.Jest tez świetna lokata kapitału pod warunkiem ze jest bezwypadkowe i w perfekcyjnym stanie.Te modele osiagaj juz ceny wyższe niż WRX 00-02 i prawie identyczne jak modele 03.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do marki to sie zgłoszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do marki to sie zgłoszę :)

nie mów mi, że wrócisz do marki...oby nie do nowego Subaru Lanosa :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie nowy lanos ma 300KM

a sedan jest tak piekny ze szok :sick3:

ale fajnie sie jezdzi :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie w planie jest budowa samochodu raczej do zabawy opartego na budzie klasycznej GC.Pod koniec roku będę szukał takiego auta z bezwypadkowym nadwoziem najchetniej z uszkodzonym silnikiem. Nastepnie swap silnika z ECU , napędów , zawieszenia i hamulców z STI 02-05 czyli tego z 2.0 motorem. Sinik delikatnie zmapowany w Mapteku na ok 320 KM + niska waga i mamy niezłego potworka tak wiec plan jest teraz trzeba go tylko wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zadbany samochodzik. Osobiscie nie przepadam za subaru (lubilem jak mialem 14-16 lat) potem mi przeszlo :tongue4: , i jakos bardziej evo przyciaga moje oko. Ale ogolnie fajny popier..lacz :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając taką fajną furke ( jak pokazazne subaru ) co było powodem przy zmianie auta, że wybór padł na A4 z prawie najsłabszym silnikiem ? - sorki za bezpośredniość ale ciekawi mnie to - bo przeskok mocowy jest ogromny i nie wiem czy umiałbym się cieszyć z A4 mając poprzednio autko dające tyle frajdy z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zadbany samochodzik. Osobiscie nie przepadam za subaru (lubilem jak mialem 14-16 lat) potem mi przeszlo , i jakos bardziej evo przyciaga moje oko. Ale ogolnie fajny popier..lacz

bo jest to troszkę pojazd kontrowersyjny a nowe modele z dużym skrzydle wygadają dla mnie troszkę jak w sam raz na lanserke pod dyskoteka :wink4: a u mnie przywiązanie do marki wyszło raczej z pasji do rajdów i z tego ze nie stac mnie bylo na prawdziwe auto marzen czyli EVO VI TME , Na początku studiów zaczalem startować w KJS i popularkach ( nawet z całkiem przyzwoitymi wynikami- parę pucharków do dziś jest na polce :) ) i mailem robić linencje ze za na ściganie przez duże S nie mailem kasy postanowiłem troszkę klimatu z tego sportu przenieść w zycie codzienne ... i tak sie zaczela przygoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie nowy lanos ma 300KM

tak kolega sobie kupił...nie dość, że dostawał sromotnie ode mnie na ćwiartkę bo ponad 3 długości auta to jeszcze przy przebiegu 2000km w Słomczynie na torze wybuchł mu silnik 2,5 :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: Kupa nie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając taką fajną furkę ( jak pokazazne subaru ) co było powodem przy zmianie auta, że wybór padł na A4 z prawie najsłabszym silnikiem ? - sorki za bezpośredniość ale ciekawi mnie to - bo przeskok mocowy jest ogromny i nie wiem czy umiałbym się cieszyć z A4 mając poprzednio autko dające tyle frajdy z jazdy

Słuszna uwaga.Przesiadka byla raczej z konieczności.Jak bym chciał zatrzymać auto to musiał bym zaplamić 150 tys koron norweskich cła.To przy obecnym kursie ok 70 tys zl.

Do tego problem z serwisem tu na miejscu i dosyć znaczne przebiegi które mi sie zaczęły po przeprowadzce wiec szkoda mi było męczyć tego auta.

Z racji na brak czasu decyzja była dość szybka.Sprzedaż.

A czemu akurat to Audi , miałem kontakt z fajna B6 i bardzo mi to auto odpowiadało.

Przejechałem sie tez wcześniej B7 2.0 TDI i dynamika mnie zaskoczyła na + jak i sama jazda z pakietem S-line bardzo mi sie spodobało.Benzyna odpadala bo nie było w moim zasięgu auta które mogło mi dać tyle frajdy i nie mowie tu nawet o osiagach ale o mozliwosc szalenstw jakie dawal naped w tym aucie( latalo na suchym asfalcie pelnymi bokami :notworthy: ) .

Wiec tak sie znalazłem w posiadamy mojej obecnej góry problemów :rolleyes:[br]Dopisany: 06 Luty 2009, 11:28_________________________________________________

tak kolega sobie kupił...nie dość, że dostawał sromotnie ode mnie na ćwiartkę bo ponad 3 długości auta to jeszcze przy przebiegu 2000km w Słomczynie na torze wybuchł mu silnik 2,5 Kupa nie auto.

Porzadne STI skonczyly sie w 2005 roku wraz z koncem sprzedazy w europie Imprezy WRX i STI z silnikami 2.0 .Silniki 2.5 to jedna wielka kupa.Oczywiscie tradycyjnie skosnoocy zostawili dla siebie silniczek 2.0 w roznych wersja NP: SPEC C czyli homologowanego auta na bazie ktorego buduje sie rajdowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem przy 2.5 turbo polegał na złych panewkach wału zostały zrobione ze złego stopu dlatego sie zacierały

wielu klientów podziela wniosek ze 2.0 turbo jest bardziej zywotny

ale 2,5turbo daje wiecej fraidy z jazdy wg klientów

mnie sie osobiscie podoba wczesniak od nowego sti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal na coś takiego choruję...

Może kiedyś...

Ładne :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna sztuka.

Wiekszosc tych, ktore spotykam na ulicach to szroty niestety :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...