Jump to content
IGNORED

[a4 b5 tdi] exploatacja sprzegla


inta
 Share

Recommended Posts

wiem ze to moze dziwnie zabrzmi ale jak nalezy uzywac sprzegla zeby przedluzyc jego zywotnosc? i zywotnosc synchronizatorow

w moim starym aucie nie bylo zadnych wymyslow typu dwumasy itp i nauczylem sie jezdzic tak, ze czasem po rozpedzeniu puszczalem gaz,wciskalem sprzeglo i pozwalalem mu leciec albo jak np. dojezdzalem do swiatel i zmienialo sie na czerwone to tez sprzeglo i sie kulal powolutku a dopiero potem w razie potrzeby hamowanko...ale to byl stary ford i go bylo ciezko rozkulac do 120 a wiadomo, ze 120 dla a4 to nie problem no i czesciej sie hamulca tu uzywa ale mimo wszystko sa sytuacje w ktorych wchodza mi stare nawyki...czy wciskanie sprzegla przy duzej predkosci lub wysokich obrotach i jazda na wcisnietym sprzegle duzo zlego temu sprzeglu czyni czy moge sie nie przejmowac i jezdzic tak jak dotychczas? czy np. wcisniecie sprzegla przy 150km to juz katowanie i podchodzi pod biczowanie kierowcy za taki czyn czy wolno to robic? ;)

druga sprawa synchronizatory...no i podobne pytanie-jak zeby ich nie rozwalic...glownie chodzi o 2ke bo czytalem ze to one najczesniej padaja...cos ktos pisal o tym zeby poczekac az obroty spadna no tylko jak rusze z 1ki i wkulam go na jakies 1800 to to ze 5 sek zajmuje zanim one spadna do 860 troche sie tak dziwnie jezdzi bo na 1 to sie nie da rozpedzic ...potem 5 sek przerwy i wkret na 2ce heh czy moze mam sie tym nie przejmowac i zmieniac bieg z 1 na 2 bez zadnych przeczekiwan?

:)

bede wdzieczny za odp. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
czy wciskanie sprzegla przy duzej predkosci lub wysokich obrotach i jazda na wcisnietym sprzegle duzo zlego temu sprzeglu czyni

Spotkałem się z taką jazdą u kilku kierowców, nie wiem czemu to służy, ale po co jeździć na wciśniętym sprzęgle jak sie zapiedziela 150 km/h?

Samochody zniosą dużo i taki styl jazdy też :twisted:

Link to comment
Share on other sites

nie bylo zadnych wymyslow typu dwumasy

to nie żadne wymysły, co tak wszyscy do dwumasy podchodzą jak do diabła ? :twisted:

Wiele nowych aut posiada taki "wymysł", nie tylko Audi.

Jak chcesz oszczędzać sprzęgło to używaj go jak najmniej. To dojeżdżanie do świateł na wciśnietym sprzęgle temu nie służy, czasem można dojechać puszczając nogę z gazu (i nie przełączasz biegów).

Link to comment
Share on other sites

Najlepszym rozwiazaniem jest automat :lol: ...nie trzeba sie martwic o sprzeglo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
Jak chcesz oszczędzać sprzęgło to używaj go jak najmniej. To dojeżdżanie do świateł na wciśnietym sprzęgle temu nie służy, czasem można dojechać puszczając nogę z gazu (i nie przełączasz biegów).

Takie hamowanie silnikiem jest nawet zalecane

Link to comment
Share on other sites

@spedyt jak moj stary ford dochodzil do 120 to bylo czuc ze juz czas zwolnic troche i czuc ze ogolnie to wlasnie spala chyba pol zbiornika hehe a jak kompletnie puszczalem gaz to mocno szarpalo i mial bardzo ciezko wiec lepiej 'sie jezdzilo' wtedy na wcisnietym sprzegle :) lzej mial itp... musze przyznac ze w a4 wrazenia sa zupelnie inne bo po puszczeniu gazu kompletnie przy duzej predkosci auto nie hamuje tak mocno jak moj stary ford... ale staram sie nie robic takich motywow typu 180 i sprzeglo... :)

@pre_pl piszac to mialem na mysli raczej cene naprawy tych mechanizmow bo w starym aucie 18 lat wytrzymalo to wszystko bez naprawy a z tego co wiem to naprawa mimo wszystko by taka droga nie byla - no ja wiem ze to ma wplyw na komfort i takie tam ;) moze poprostu za duzo sie naczytalem postow typu padlo mi sprzeglo czy dwumas czy co tam jeszcze :)

Najlepszym rozwiazaniem jest automat :lol: ...nie trzeba sie martwic o sprzeglo :lol:

no tu to roznie mowia...genaralnie moglem kupic automat (byl jeden kiedy kupowalem auto)...niestety taka skrzynia jest super dopoki sie nie rozleci ... mnie niestety obecnie nie stac na wydanie 6-8k na naprawe skrzyni i na dlugie stanie auta w garazu czy u mechanika... a znajomi mechanicy mi automat odradzali i jeszcze pare innych osob to tez ich posluchalem i sie nie zdecydowalem... wiem ze kazdy swoje chwali i zaraz pewnie beda glosy, krzyki i bluzgi :P

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
ale staram sie nie robic takich motywow typu 180 i sprzeglo

No i dobrze

Co do puszczania gazu przy większej predkości to masz TDI a ja Pb i w moim przypadku każda oszczędność się przydaje :wink:

Link to comment
Share on other sites

dorzucę swoje przysłowiowe 5groszy. Od jekiegoś czasu, za namową kolegów z forum (załozyłem kiedyś wątek o jeżdżeniu na luzie, gdzi e wytłumaczono mi, że to bez sensu) jeżdżę w ten sposob, że dojeżdżając do świateł/skrzyżowania lub tocząc się z górki zdejmuję po prostu nogę z gazu. Wcześniej tak jak ty wciskałem sprzegło ewentualnie wrzucałem luz. Przekulałem tak juz z 30kkm i jakoś nic się nie dzieje, a nawet chyba rzeczywiście autko mniej pali. Myślę, nawiązując do twego pytania o eksploatację sprzęgła, że najbardziej szkodzi szarpanie nim i palenie gumy, wszystko inne podchodzi zaś pod normalną eksploatację...

Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Guest zdeniu

Flaha, nie tylko że minimalnie mniej bedzie palił to i mniej zużywasz hamulce

hamowanie silnikiem to bardzo stary wynalazek :cool:

Link to comment
Share on other sites

dzieki chlopaki co do hamowania silnikiem to juz sie tego nauczylem i wcielilem w zycie :)

interesuje mnie jeszcze ta sprawa z synchronizatorem na 2ce...czy lepiej jest jak czekam te pare sekund zeby spadly obroty do obrotow jalowych 860 czy moge smialo wbijac 2ke przy ok. 2000 ?

Link to comment
Share on other sites

ej, chyba ten czas "kilku"sekund demonizujesz... ja tam wcale nie czekam, przecież masz synchronizatory itd w skrzynce.. poza tym, zanim zapniesz już 2 to raczej zdążą spaść trochę, no nie? tak mi się wydaje.. Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Kilka sekund to za dużo, chyba że rozpędzasz się na jedynce dość długo

Zmieniaj bieg jak tylko auto ruszy z miejsca

Link to comment
Share on other sites

no moze troche ubarwilem ;)

dzisiaj jak liczylem to byly to 2 sek. poprostu rozpedzenie do ok. 2000 obr potem sprzeglo i czekanie az spadnie do 860 ...

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt
dzisiaj jak liczylem to byly to 2 sek. poprostu rozpedzenie do ok. 2000 obr potem sprzeglo i czekanie az spadnie do 860 ...

W sumie to tyle trwa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...