Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z przeładowaniem A4 B5 FL 1.9TDI 90hp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam ogromny problem z moim Audi A4 B5 FL 1999r 1.9TDI 90HP

Zaczęło się od tego, że jakieś 7-8miesięcy temu turbo zaczęło przeładowywać, odcinało turbine przy dynamicznym przyspieszaniu od ok 100km/h auto wpadało w tryb awaryjny, trzeba było zgasić silnik, odpalić i moc wracała, jednak znów przy dynamicznym przyspieszaniu wpadało w tryb awaryjny. Turbina była czyszczona przez mechanika jednak problem ustąpił tylko na miesiąc półtorej i znów wrócił. Z czasem było tylko gorzej, przeładowywało już przy mniejszych prędkościach i nie miało praktycznie cały czas mocy.

Założyłem temat na temat regeneracji turbiny:


Jednak większość doradzała mi używaną, kupiłem więc używaną na forum z pewnego źródła dobrą, czystą sprawną turbinę.

Po założeniu miałem wrażenie, że mocy jest troszkę mniej ale byłem zadowolony, bo w końcu moglem się dynamicznie rozpędzać nie przeładowywało w końcu po przekroczeniu tych 100-120km/h

Moja radość nie trwała jednak długo (turbina kupiona w październiku), bo juz 3 tygodnie temu auto znów wpadło w tryb awaryjny przy dynamicznym rozpędzaniu przy prędkości 100-120km/h. Myślałem, że to może jednorazowy przypadek ale sytuacja zaczyna się powtarzać przeładowania występują praktycznie za każdym razem jak dynamicznie rozpędzam samochód.

Panowie czy trafiłem słabą turbinę czy z tym samochodem jest coś nie tak, że zabija Turbiny? Dodam, że auto mało jeździ w trasy, przeważnie dziennie pokonuje tylko po mieście 3-4kilometry w jedną stronę, raz na 2 tygodnie jakaś trasa gdzie jest trochę przegoniona, ale czy to może mieć wpływ na tak szybkie "zabicie" turbiny która była czysta i sprawna?

Nie mam komputera, więc żadnych konkretnych logów Wam teraz nie podam, na dniach udam się do mechanika ale chciałbym mu coś zasugerować, może co dodatkowo sprawdzić, co wyczyścić czy co podmienić żeby to dobrze zdiagnozować problem, bo nie będę przecież kupował kolejnej turbiny na 3 miesiące by sytuacja znów się powtórzyła.

 

Z góry dzięki bardzo za pomoc, jeśli macie jakieś pytania które mogą Was naprowadzić to pytajcie, postaram się jako laik coś odpowiedzieć.

 

Opublikowano

Ciężko wróżyć z fusów. Powodów przeładowania może być kilka. Wypadałoby logi zrobić. Skoro turbo wymienione i dalej to samo to może przyczyna leży gdzie indziej? (N75, gruszka, układ podciśnienia).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Powiem Ci tyle jesli turbina sie zawala sadzą,nagarem a jest sprawna mechanicznie , to sam pomyśl dlaczego ? albo wtryski coś nie halo , albo bierze olej , albo jak masz kata to moze być zawalony ...A do tego jazda na miejscu sprzyja takiej przyczynie ... Dobrze by było mieć vaga i zrobić logi. Kata masz ? Jeśli tak to proponuję go usunąć choćby na próbę ..a turbo na pewno oddychnie ...;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Frezzuu napisał:

Ciężko wróżyć z fusów. Powodów przeładowania może być kilka. Wypadałoby logi zrobić. Skoro turbo wymienione i dalej to samo to może przyczyna leży gdzie indziej? (N75, gruszka, układ podciśnienia).

Mistrzu ale to nie od razu tylko po około 2-3 miesiącach zaczęło znów przeładowywać. Przez te 2-3miesiące auto jeździło na tej nowej (używanej) turbinie dobrze.

Kiedy odstawiłem auto do mechanika przed zakupem tej używanej turbiny (tak by mechanik upewnił się, że to na pewno turbo) to mówił mi, że podkładał inny np N75 i nic to nie dawało, sprawdzał wężyki i ponoć wszystko z nimi było ok , dopiero wymiana turbiny rozwiązała problem ale jak widać na krótko.

Spróbujemy jeszcze wyciąć kata (o ile on w ogóle tam jest bo nie mam pewności czy parę lat temu nie był wywalany)

W starej turbinie z tego co pamiętam (ale mogę sie mylić, bo jestem laik) mówił coś właśnie, że gruszka ciężko chodziła

Opublikowano
1 godzinę temu, OLIVER napisał:

Powiem Ci tyle jesli turbina sie zawala sadzą,nagarem a jest sprawna mechanicznie , to sam pomyśl dlaczego ? albo wtryski coś nie halo , albo bierze olej , albo jak masz kata to moze być zawalony ...A do tego jazda na miejscu sprzyja takiej przyczynie ... Dobrze by było mieć vaga i zrobić logi. Kata masz ? Jeśli tak to proponuję go usunąć choćby na próbę ..a turbo na pewno oddychnie ...;)

Dzięki bardzo za info.

CZy łatwo w tym samochodzie sprawdzić np te wtryski czy to ich wina czy nie?

Oleju od wymiany do wymiany (co 10-12tys lub co rok) nie dolewamy nic, więc to raczej nie ten problem.

Co do kata to właśnie powiem mechasnikowi, żeby go w cholerę wywalił, zobaczymy co do da.

Co do jazdy praktycznie 80% miejskiej to wiem, ale czy taka jazda mogła w 2-3miesiące aż tak zawalić dobrą turbinę by problem taki się pojawił znów?

Opublikowano

Ale PRZEPRASZAM CIĘ BARDZO  ...Bo Ty masz przecież 90 KM a nie 110  :facepalm:  Ty nie masz zmiennej geometrii  Ty nie masz problemu ze zmienną geometrią tylko normalne przeładowanie czego przyczyną jest jak Kol.Frezzuu   wyżej pisał  .Logi tu to podstawa Moze znajdziesz jkogoś z forum w okolicy z vagiem  Sorry za poprzedniego  mojego posta był nie na temat ...

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale chyba AHH 90 konny miał zmienną geometrie, więc kolega Oliver mógł rzucić słuszne podejrzenie na przyczynę zacinania turbo. Skoro auto produkuje dużo sadzy i nagaru to wtryski i dolot do sprawdzenia. Jeśli będzie łapał więcej powietrza to też będzie kopcił mocno.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 minut temu, OLIVER napisał:

Ale PRZEPRASZAM CIĘ BARDZO  ...Bo Ty masz przecież 90 KM a nie 110  :facepalm:  Ty nie masz zmiennej geometrii  Ty nie masz problemu ze zmienną geometrią tylko normalne przeładowanie czego przyczyną jest jak Kol.Frezzuu   wyżej pisał  .Logi tu to podstawa Moze znajdziesz jkogoś z forum w okolicy z vagiem  Sorry za poprzedniego  mojego posta był nie na temat ...

Turbina z VNT (zmienna geometria) na 1000%

Opublikowano
2 minuty temu, Frezzuu napisał:

Nie jestem pewien, ale chyba AHH 90 konny miał zmienną geometrie, więc kolega Oliver mógł rzucić słuszne podejrzenie na przyczynę zacinania turbo. Skoro auto produkuje dużo sadzy i nagaru to wtryski i dolot do sprawdzenia. Jeśli będzie łapał więcej powietrza to też będzie kopcił mocno.

Tak jest zmienna geometria na 100%

Odnośnie produkcji sadzy, to jak to sprawdzić? Bo auto jakoś specjalnie nie kopci.

To samo pytanie do dlotu, co tam dokładnie sprawdzić?

Opublikowano
1 minutę temu, PawelVK napisał:

Tak jest zmienna geometria na 100%

Odnośnie produkcji sadzy, to jak to sprawdzić? Bo auto jakoś specjalnie nie kopci.

To samo pytanie do dlotu, co tam dokładnie sprawdzić?

Sprawdzić czy ic nie jest dziurawe, czy wszystkie gumy na łączeniach są całe, czy opaski dobrze trzymają, jednym słowem wszystko co może mieć styczność z powodem nieszczelności. Sprawdzić czy na łączeniu nie jest gdzieś mokro od oleju, jeśli jest olej to jest nieszczelność.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Teraz, Frezzuu napisał:

Sprawdzić czy ic nie jest dziurawe, czy wszystkie gumy na łączeniach są całe, czy opaski dobrze trzymają, jednym słowem wszystko co może mieć styczność z powodem nieszczelności. Sprawdzić czy na łączeniu nie jest gdzieś mokro od oleju, jeśli jest olej to jest nieszczelność.

Dzięki bardzo Karol przekaże to wszystko mechanikowi

 

CZyli:

sprawdzenie kata (jeśli jest to wywalić)

sprawdzenie wtrysków (da się to jakoś tak prosto stwierdzić?)

Sprawdzenie dolotu (wężyki, gumy, opaski, icek)

 

Coś jeszcze Wam przychodzi do głowy?

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, PawelVK napisał:

Turbina z VNT (zmienna geometria) na 1000%

No to zmienia postać rzeczy masz 110 koni a nie 90   Przemyj bez dotykowo przepływomierz Jak jest za kurzony moze zaniżać i też bedzie łapał tryp aw.  Szkoda ze nie ma logów bo to takie gdybanie jest ...

Aaaa jeszcze jedno jak masz kata  i to od nowości to na bank ze jest nie drożny i wywalenie to już duzo moze pomóc turbinie ....

Edytowane przez OLIVER
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, OLIVER napisał:

No to zmienia postać rzeczy masz 110 koni a nie 90   Przemyj bez dotykowo przepływomierz Jak jest za kurzony moze zaniżać i też bedzie łapał tryp aw.  Szkoda ze nie ma logów bo to takie gdybanie jest ...

90hp AHH :)

AHH ma też zmienną geometrię i 90hp :)

CZyli do listy dołączamy jeszcze czyszczenie przepływomierza.

 

Co do logów tak jak pisałem, nie mam vaga może poszukam kogoś w okolicy

 

Edit: Taka ciekawostka AHH w mojej A4 ma też pompę 11 :)

Edytowane przez PawelVK
Opublikowano
Cytuj

Taka ciekawostka AHH w mojej A4 ma też pompę 11 :)

zobacz sobie na numery na pompie i potwierdzisz sobie powinna mieć 11

Opublikowano
1 godzinę temu, OLIVER napisał:

zobacz sobie na numery na pompie i potwierdzisz sobie powinna mieć 11

Ja to wiem, że jest 11, napisałem to do Was jako ciekawostkę.

 

Co do tematu to ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo propozycje?

Opublikowano

Koledzy jeszcze jedno, bo na dniach odstawiam auto do znajomego i zaczniemy od:

Wywalenia katalizatora (o ile on tam w ogóle jest)

Sprawdzenie dolotu (wężyki, gumy, opaski, icek)

Czyszczenie przepływomierza - tu bym prosił o pomoc jak i czym

 

No i ostatni temat SPRAWDZENIE WTRYSKÓW

Tylko jest problem bo ten kolega nie ma vcdsa lecz inny kolega wczoraj go zakupił tylko nie potrafi go jeszcze obsługiwać, czy jakiś dobry człowiek mógłby mi napisać jak tym vcdsem możemy sprawdzić stan wtrysków w mojej a4 b5 1.9tdi ahh?

Opublikowano

Koledzy odświeżam bardzo bardzo liczę na waszą pomoc

Opublikowano

Sluchaj przeplywke przecysc patyczkiem do uszu zanurzonym w  spirutusie.

Rob to delikatnie.

Od razu wywal siatke metalowa z obudowy.

Co do wtryskow to te wtryski nie idzie miarodajnie sprawdzic na vagu.

Tj mozesz sprawdzic korekcje w mass setting grupa 13 ale wtedy nie jest to wiarygodne korekcje maja byc od -3 do 3.

Najlepiej jest je wyjac i dac na maszynke i sprawdzic oba cisnienia.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, wesz82 napisał:

Sluchaj przeplywke przecysc patyczkiem do uszu zanurzonym w  spirutusie.

Rob to delikatnie.

Od razu wywal siatke metalowa z obudowy.

Co do wtryskow to te wtryski nie idzie miarodajnie sprawdzic na vagu.

Tj mozesz sprawdzic korekcje w mass setting grupa 13 ale wtedy nie jest to wiarygodne korekcje maja byc od -3 do 3.

Najlepiej jest je wyjac i dac na maszynke i sprawdzic oba cisnienia.

 

 Ogromne dzięki za pomoc

Z porzepływką myślę, że jakoś damy radę a z wtryskami widzę, że będę musiał szukać jakiejś firmy która się tym zajmuje a to pewnie będą już koszta ehh

Najgorsze jest to, że tych powodów przeładować i zabrudzania się turbiny może być wiele i nie wiem czy nie popłynę trochę na tym w kosztach :(

Opublikowano

Jakie masz korekcje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...