Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Uszkodzona przepustnica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku dni mam problem z wolnymi obrotami, po wyrzuceniu na luz obroty zawieszaja sie np 1,3tys rpm lub 1,5rpm czasem spadna do 1tys rpm i zaraz wzrastaja do 1,3rpm, pierwsze co to czyszczenie przepustnicy, lsni jak lustro pozniej proba adaptacji vagiem nie udana link do screena http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/119fd09c51bb9d11.html zrobilem autoadaptacje poprzez przekrecenie zaplonu odczekaniu az przepustnica skonczy pracowac i kliknie, odczekalem jeszcze okolo 1min i odpalilem, dalej z obrotow nie schodzi, po sprawdzeniu vagiem komunikat adapt. o.k. dalsze sprawdzanie to odlaczenie przeplywomierza nic, podmiana przeplywomierza nic, odpiecie sondy lambda nic, odpiecie czujnika temp nic, odpiecie czujnika temp zasysanego powietrza tez nic, dzisiaj rozebralem przepustnice ta klapke gdzie jest elektronika delikatnie przeczyscilem i podpialem pod wtyczke przekrecilem zaplon przepustnica sie nastawila jednak nie wiem czy tak jak powinna byc, kolo zebate zatrzymalo sie na przedostatnim zebie screen http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d6b0f21f0e0feb2.html i teraz pytanie czy tak powinno byc, czy musze kupic nowa przepustnice czy sa inne koncepcje co mozna byloby jeszcze sprawdzic, w sterowniku zadnych bledow.

czy jest mozliwosc zastapienia oryginalnej przepustnicy o nr 058 133 063 przepustnica o takich samych nr tyle ze z np literka Q ?

wg tego linka http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1995/156/49/1743465/ przepustnica powinna pasowac od adp.ahl akm czy rzeczywiscie tak jest?

Opublikowano

A jak jestes na biegu i mu depniesz to szarpie ? Wydaje mi sie ze scieżka w potencjometrze sie wytarła.

nie ma szarpania ciagnie tak do 6tys rpm dalej nie przeciagam.

Opublikowano

wogóle to masz przepustnice elektronicznie sterowaną czy na linke jeszcze, ja mam 1995 rok i mam na linke, bylem na czyszczeniu bo falowaly mi obroty i jeszce przy okazji okazalo sie ze jakis wężyk podcisnieniowy byl urwany i lewe powietrze lapała

Opublikowano

Witam

Z tego co przeczytałem wynika że napisałeś coś takiego: po sprawdzeniu vagiem komunikat adapt. o.k.

Czy mam rozumieć że na kanale 98 status przepustnicy jest ok. jeżeli tak to przestań przy niej grzebać,tym bardziej że piszesz nie masz błędów na VAG-u.

Skoro już rozebrałeś(zdjąłeś) tą plastykową obudowę to powinieneś zlokalizować zworki(styki) które zwierają się w momencie gdy przepustnica schodzi w zerowe położenie.Domknąć ją można tylko zębatką od silniczka.W tym momencie zworki nie mogą się rozewrzeć.Chyba dasz Sobie rade.Jeśli nie to napiszę bardziej szczegółowo.

Co do oryginalnej przepustnicy do naszego modelu to ma jeszcze na końcu literkę C.

Pozdrawiam

Ps. naprawdę nie mogłem wczoraj odpowiedzieć sorki.

Witam, tak przepustnica zaadoptowala sie poprzez przekrecenie kluczykiem, vagiem nie szlo jej zaadaptowac, co do zworek moglbys bardziej szczegolowo okreslic ktore zworki? przy adaptacji przepustnica przeszla do konca na tym kole zebatym (screen wyzej) i wrocila na przedostani zab. Do glowy przyszla mi ostatnia rzecz, jakis problem z odma? tego szczerze mowiac nie sprawdzalem, jak duzy wplyw moze miec odma na brak wolnych obrotow?

Spisalem dokladnie nr z obudowy przepustnicy i nie bylo tam literki C, jutro sprawdze dokladnie, a co z etka online ktora mowi ze pasuje przepustnica od adp ahl akm ?

Opublikowano

Witam

Zapytam jeszcze raz.Czy sprawdzałeś status przepustnicy na kanale 98 po adaptacji kluczykiem i odczekaniu na odpalonym silniku do pełnego rozgrzania.(Wchodzisz na kanał 98 i odczytujesz ostatnie okienko)

Pozdrawiam

tak sprawdzalem, po autoadaptacji kluczykiem na kanale 98 status adapt. o.k. czy taki status wyklucza na 100% uszkodzona przepustnice? czy pomimo ze jest status ok przepustnica moze byc uszkodzona?

Opublikowano

Witam

Tak przepustnica jest dobra i zaadaptowana prawidłowo.(pod względem elektronicznym)

Teraz tylko pozostaje sprawdzenie jej pod względem mechanicznym (to o czym pisałem w poprzednich wiadomościach).

Czy oglądałeś przepustnicę? Zworki zwiera odgięte ramie przyspawane do osi ruchomej.

Pozdrawiam

Witam

Sprawdzilem jeszcze raz przepustnice, po zdjeciu platiku, potencjometr zatrzymuje sie na przedostatnim zebie, po docisnieciu talerzyka tak aby go bardziej zamknac potencjometr ustawia sie na ostatnim zebie? czy normalnie powinno sie ustawic na ostatnim czy ma byc na przedostatnim, a na ostatni wchodzi zeby zamknac doplyw powietrza przy hamowaniu silnikiem?

Mozesz zaznaczyc na zdjeciu ktore zworki?

Skoro już rozebrałeś(zdjąłeś) tą plastykową obudowę to powinieneś zlokalizować zworki(styki) które zwierają się w momencie gdy przepustnica schodzi w zerowe położenie.Domknąć ją można tylko zębatką od silniczka.W tym momencie zworki nie mogą się rozewrzeć.

z tego zdania rozumiem ze polozeniem zerowym jest ostatni zab na kole zebatym?

zdjecia przepustnicy:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd5e9d8fe86d208b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a75316c5eabff08.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9149c0244e91a7d2.html

czy odma ma az tak duzy wplyw na reuglacje wolnych obrotow? dojscie do niej jest straszne i chyba nie obejdzie sie bez wyrzucenia kolektora.

wydaje mi sie ze znalazlem, ze to odma po odlaczeniu weza od odmy do kolektora obroty sie ustabilizowaly i schodzi z obrotow po dodaniu gazu, jednak na 100% bede mogl to potwierdzic jutro, dam znac bo moze odma powodowac wiekszosc opisywanych problemow z falowaniem obrotow.

Jednak jesli moge Cie prosic mstan o wskazowki odnosnie sprawdzenia przepustnicy.

Opublikowano

O ja.

Ze też wszyscy zabierają się za robotę od d*py strony.

Rozwalanie przepustnicy w drobny mak jest ostatnią potrzebną rzeczą.

Jeśli wzrosły ci obroty ponad takie, jak zakładała fabryka, to zaczyna się od sprawdzenia i wyeliminowania nieszczelności w dolocie.

I taka zasada panuje w każdym samochodzie.

Sprawdź szczelność i stan odmy.

Opublikowano

O ja.

Ze też wszyscy zabierają się za robotę od d*py strony.

Rozwalanie przepustnicy w drobny mak jest ostatnią potrzebną rzeczą.

Jeśli wzrosły ci obroty ponad takie, jak zakładała fabryka, to zaczyna się od sprawdzenia i wyeliminowania nieszczelności w dolocie.

I taka zasada panuje w każdym samochodzie.

Sprawdź szczelność i stan odmy.

czemu od d*py strony? sprawdzielm praktycznei wszystko oprocz odmy ktora dzisiaj sprawdzilem, a informacje ktore tu sa moga byc przydatne dla innych ktorzy beda chcieli sprawdzic swoja przepustnice zanim wydadza kilka stowek na nowa.

kupa wielka, odpialem odme od kolektora ssacego zaslepilem otwor w kolektorze i jest duzo lepiej bo utrzymuje obroty na poziomie 1tys rpm ale dalej to nie jest to, juz sam nie wiem, ten samochod coraz bardziej mnie zaskakuje.

Opublikowano

Witam

Jak sam się przekonałeś silniki te są dość wytrzymałe i naszpikowane czujnikami i wystarczy jakaś "drobnostka"

trudna do ustalenia i jest kłopot.

Myślę że wszystkie próby i kombinacje także mają negatywny wpływ na ECU.Powinieneś pousuwać znane usterki i spróbować skończyć na tym i spróbować pojeździć trochę.

Czy z przepustnicą doszedłeś do ładu?

Pozdrawiam

nie rozbieralem przepustnicy od tamtego czasu, ale zauwazylem cos takiego ze po przygazowaniu i puszczeniu zeby zszedl na wolne obroty metalowa blaszka ktora jest na kolku na ktory wklada sie linke od gazu nie dochodzi do konca, jest okolo 1,5mm przerwy, bardzo mnie zastanawia tez to czemu przepustnica nie schodzi mi na ostatni zab na kole zebatym tylko zatrzymuje sie na przedostatnim, masz moze jakies zdjecie rozebranej przepustnicy jak w sprawnej wygladaja ustawienia zebatek?

Opublikowano

Witam

Mógłbyś odpuścić sobie te zębatki.Rochy na nich są zbyt małe(i tak mają być jak na tym zdjęciu które oglądałem powyżej).

Ta blaszka o której piszesz właśnie w takiej pozycji ma być.

Pozdrawiam

no to wyglada na to ze z przepustnica wszystko jest ok skoro mowisz ze tak ma byc? wiec o co chodzi? chyba skonczyly mi sie pomysly co moze byc przyczyna braku stabilnych wolnych obrotow.

Opublikowano

Dmuchaj kompresorem w dolot, ok. 0,6 do 1bara i słuchaj czy gdzieś puszcza.

Opublikowano

Dmuchaj kompresorem w dolot, ok. 0,6 do 1bara i słuchaj czy gdzieś puszcza.

d*pa blada, dolot szczelny, wyciagnalem odme dzisiaj, troche zasyfiala byla od nalotu, po wyczszczeniu poskladaniu wszystkiego do kupy, odpaleniu lipa dalej, musialem znowu odpiac waz od odmy i zatkalem kolektor ssacy. nie wiem juz co sprawdzic, co wymienic zeby bylo dobrze. przy odpietym wezu od kolektora, trzyma obroty okolo 900-1000 rpm z zapietym wezem 1300rpm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...