A4 B5 1.8T AEB Dziwny dzwięk z turbo.
0

    42 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich, mam problem z moją A4 1.8t AEB, od dzisiaj po puszczeniu gazu,  słychać "ten dźwięk" (filmik), Niby jak Dump Valve, ale 10 razy bardziej, i zastanawiam czy to DV się zepsuło (i można jeździć), czy może coś poważniejszego. Turbo ma lekki, wyczuwalny luz,  nie regenerowałem jej, bo jestem już umówiony na maj/czerwiec, na remont silnika,  zamianę turbawki na k04  i chipa, nie pasuje mi teraz tego robić, bo za bardzo czasu nie mam, Jak uważacie, wytrzyma te 2 miesiące ? Dodam jeszcze, że  od czasu, jak "śwista",  turbo nie osłabło, wręcz przeciwnie, wcześniej pakowało do 0.5 bara a teraz 0.8 nawet.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    brzmi jak uszkodzony zawór dv 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też mi się tak wydaje, ale nie powinno być tak, że sprawność turbo by drastycznie spadła ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wyjmij zawór i sprawdź, parę minut roboty. Przy tak padniętym dv turbo długo nie pożyje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Okej, jak sprawdzałem DV, to okazało się, że wąż był urwany przy turbinie i stamtąd ten dźwięk docierał, skróciłem wąż, dzwięk wrócił do normy (teraz jest tłumiony przez filtr powietrza).  Pojechałem na próbę, wciskam gaz,  i co chwile mam overboosta :/  turbo dobija do 1 bara i odcina ..   miałem wcześniej takie przypadki, ale po chwili przechodziło, jak myślicie, to sztanga od sterowania się przycina, czy może coś innego ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 15.04.2018 o 20:34, PluszowyZuczek napisał:

    Okej, jak sprawdzałem DV, to okazało się, że wąż był urwany przy turbinie i stamtąd ten dźwięk docierał, skróciłem wąż, dzwięk wrócił do normy (teraz jest tłumiony przez filtr powietrza).  Pojechałem na próbę, wciskam gaz,  i co chwile mam overboosta :/  turbo dobija do 1 bara i odcina ..   miałem wcześniej takie przypadki, ale po chwili przechodziło, jak myślicie, to sztanga od sterowania się przycina, czy może coś innego ?

    przeczyść najpierw jakimś wd-40 albo czymś podobnym n-75

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przeczyszczenie n75 pomogło, niestety długo się nie pocieszyłem, bo mi się sprzęgło rozleciało XD




    Temat uważam za zamknięty, dziękuję wszystkim za pomoc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 22.04.2018 o 13:55, PluszowyZuczek napisał:

    Przeczyszczenie n75 pomogło, niestety długo się nie pocieszyłem, bo mi się sprzęgło rozleciało XD




    Temat uważam za zamknięty, dziękuję wszystkim za pomoc.

    no niestety tak to już jest ze starymi samochodami.

    Sprzęgło wsadzasz serie czy coś będziesz kombinował ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem właśnie o tym osobny temat :D Planowałem na razie dobrą serię zamontować (LUKa), a jak ją zakatuję, to okuć w kevlar, ale nie wiem, czy to dobry pomysł.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 23.04.2018 o 19:16, dawid221 napisał:

    no niestety tak to już jest ze starymi samochodami.

    Sprzęgło wsadzasz serie czy coś będziesz kombinował ?

    Właśnie wyczytałem, że z 1.9TDI 228mm AWX  Sachs 3000 844 701  podejdzie, wiadomo ci coś może o tym, czy jednak mój pomysł z postu wyżej jest lepszy ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

    Właśnie wyczytałem, że z 1.9TDI 228mm AWX  Sachs 3000 844 701  podejdzie, wiadomo ci coś może o tym, czy jednak mój pomysł z postu wyżej jest lepszy ?

    a w jakie moce celujesz ? 250+ ?

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz, dawid221 napisał:

    a w jakie moce celujesz ? 250+ ?

     

    teraz planuję 230, i dopiero za jakiś czas więcej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

    teraz planuję 230, i dopiero za jakiś czas więcej.

    to ja bym zakładał awx cały komplet razem z dwumasem + tarcza kevlar nie ma sensu robić  tego samego 2 razy weź pod uwagę ze masz quattro i seria powyżej 250km już może wymiękać 

    ewentualnie możesz zrobić zestaw 240mm i sztywne koło z audi 80 + tarcza 2.5 tdi 240mm + docisk vw LT bodajże 2.8 tdi tyle ze tu musisz sztywne koło trochę przerobić ale nie są to jakieś duże koszta 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, dawid221 napisał:

    to ja bym zakładał awx cały komplet razem z dwumasem + tarcza kevlar nie ma sensu robić  tego samego 2 razy weź pod uwagę ze masz quattro i seria powyżej 250km już może wymiękać 

    ewentualnie możesz zrobić zestaw 240mm i sztywne koło z audi 80 + tarcza 2.5 tdi 240mm + docisk vw LT bodajże 2.8 tdi tyle ze tu musisz sztywne koło trochę przerobić ale nie są to jakieś duże koszta 

     Jak mam podnosić 250+, to chyba jednomas najlepszy by był.  Pozwolisz, że jeszcze zapytam, powyżej jakiej mocy muszę inny blok silnika mieć, niż ten w AEB, bo coś tam wyczytałem, że głowica, jak najbardziej, ale blok pasuje mieć inny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    350-400 to normalnie tyle że wiadome trzeba cały zakuć . Są samochody z aeb co maja po 500-600 km tyle ze maja strokera

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    17 godzin temu, dawid221 napisał:

    350-400 to normalnie tyle że wiadome trzeba cały zakuć . Są samochody z aeb co maja po 500-600 km tyle ze maja strokera

    Ja nie planuję więcej niż 350, a jakby jednak, to planowałem 2.7BiT wsadzić, ale to w dalekiej przyszłości.  Tłoki też trzeba zakuwać, przy 350  ? bo gdzieś tutaj na forum wyczytałem, że nawet 600 wytrzymują .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    17 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

    Ja nie planuję więcej niż 350, a jakby jednak, to planowałem 2.7BiT wsadzić, ale to w dalekiej przyszłości.  Tłoki też trzeba zakuwać, przy 350  ? bo gdzieś tutaj na forum wyczytałem, że nawet 600 wytrzymują .

    same korby + śruby do nich 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, dawid221 napisał:

    same korby + śruby do nich 

    To jeszcze nie koszmar, jeżeli chodzi o cenę, może zrobię od razu przy okazji remontu silnika :D  Pozwolisz, że zapytam jeszcze o jedną rzecz,  jak rozmawiałem z tunerem, to powiedział, że z mojej przepływki więcej niż 230km się nie da wyciągnąć,  Prawda to ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, PluszowyZuczek napisał:

    To jeszcze nie koszmar, jeżeli chodzi o cenę, może zrobię od razu przy okazji remontu silnika :D  Pozwolisz, że zapytam jeszcze o jedną rzecz,  jak rozmawiałem z tunerem, to powiedział, że z mojej przepływki więcej niż 230km się nie da wyciągnąć,  Prawda to ?

    jak robisz remont to odrazy wsadzaj kute po co dwa razy ściągać głowice .

    jeśli twoja przepływka jest oryginalna i sprawa to kup obudowy 3 calowa wsadź swój wkład i skalibrować ja w sofcie i na pierwsze twoje mody starczy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    2 godziny temu, dawid221 napisał:

    jak robisz remont to odrazy wsadzaj kute po co dwa razy ściągać głowice .

    jeśli twoja przepływka jest oryginalna i sprawa to kup obudowy 3 calowa wsadź swój wkład i skalibrować ja w sofcie i na pierwsze twoje mody starczy

    A jakbym znalazł dobrą używkę bosch  0280217512  to by mogło być ?? To jest od VR6 2.8, na alledrogo są takie po 100/150 zł i skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, jeżeli będzie śmigać.

     

     

    Edytowane przez PluszowyZuczek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    28 minut temu, PluszowyZuczek napisał:

    A jakbym znalazł dobrą używkę bosch  0280217512  to by mogło być ?? To jest od VR6 2.8, na alledrogo są takie po 100/150 zł i skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, jeżeli będzie śmigać.

     

     

    bodajże pasuje ale i tak "mape" musisz zrobić bo jak tylko ja wsadzisz to samochód nie będzie jechał w swoją puszkę filtra tez go nie wsadzisz bo vr6 ma większa średnice  więc zastanów się nad dolotem do tego można by wywalić moduł zapłonu i przejść na cewki z TFSI.

    Masz jakiegoś ogarniętego tunera co ci to wystroi bo z mojego doświadczenia wiem żę nie każdy chce robić  AEB,AJL itp gdzie jest stary sterownik,gaz na linke,brak map-sensora

    Edytowane przez dawid221

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, dawid221 napisał:

    bodajże pasuje ale i tak "mape" musisz zrobić bo jak tylko ja wsadzisz to samochód nie będzie jechał . zastanów się nad dolotem do tego można by wywalić moduł zapłonu i przejść na cewki z TFSI.

    Masz jakiegoś ogarniętego tunera co ci to wystroi bo z mojego doświadczenia wiem żę nie każdy chce robić  AEB,AJL itp gdzie jest stary sterownik,gaz na linke,brak map-sensora

    Znalazłem Hp Performance w Rzeszowie, Koleś z którym rozmawiałem, zdawał się wiedzieć, o czym mówi, powiedziałem mu, że to AEB, nawet 2 razy i nie miał większych zarzutów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    4 minuty temu, PluszowyZuczek napisał:

    Znalazłem Hp Performance w Rzeszowie, Koleś z którym rozmawiałem, zdawał się wiedzieć, o czym mówi, powiedziałem mu, że to AEB, nawet 2 razy i nie miał większych zarzutów.

    A gdyby jednak była lipa, to wystarczy Sterownik AJL kupic i pasuje Plug & Play (tylko soft nowy wgrać), czy trzeba coś kombinować ?

    Edytowane przez PluszowyZuczek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, PluszowyZuczek napisał:

    Znalazłem Hp Performance w Rzeszowie, Koleś z którym rozmawiałem, zdawał się wiedzieć, o czym mówi, powiedziałem mu, że to AEB, nawet 2 razy i nie miał większych zarzutów.

    teraz zobaczyłem że jesteś z okolic gregor10.pl wiec z nim bym się kontaktował gość zjadł zeby na tych silnikach jak pogadasz powiesz na jaka moc chcesz robić samochód to na pewno ci powie jakie graty są potrzebne bez niepotrzebnego pakowania się w koszty

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz, PluszowyZuczek napisał:

    A gdyby jednak była lipa, to wystarczy Sterownik AJL kupic i pasuje Plug & Play, (tylko soft) czy trzeba coś kombinować ?

    ale po co ci sterownik z ajl ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    .

    Edytowane przez PluszowyZuczek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    3 minuty temu, dawid221 napisał:

    ale po co ci sterownik z ajl ?

    Bo tam można chyba przez OBD programować. jeżeli się nie mylę, a w AEB, trzeba pamięć podmienić.

    Edytowane przez PluszowyZuczek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz, PluszowyZuczek napisał:

    Bo tam można chyba przez OBD programować. jeżeli się nie mylę.

    to jest ten sam sterownik co aeb jak chcesz obd to musisz przejść na ME 7.5

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    4 minuty temu, dawid221 napisał:

    to jest ten sam sterownik co aeb jak chcesz obd to musisz przejść na ME 7.5

     

    Ok, poczytałem sobie o tym, na pewno trzeba będzie to zrobić, ale aktualnie jeszcze ten, co jest, musi wystarczyć, bo już się tego sporo nazbierało, do zrobienia :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    4 minuty temu, PluszowyZuczek napisał:

    Ok, poczytałem sobie o tym, na pewno trzeba będzie to zrobić, ale aktualnie jeszcze ten, co jest, musi wystarczyć, bo już się tego sporo nazbierało, do zrobienia :D

    no jak chcesz robić 350hp to mody przekroczą wartość samochodu ;)

    Edytowane przez dawid221

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy