Langista Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Witajcie, długo zastanawiałem się nad wyborem b6, na początku padło na BEX z powodu dwóch IC, co dawałoby większy zapas mocy, ale wyczytałem, że czipsem wejdę maksymalnie na 240ps, potem koszta zaczną rosnąć wykładniczo. Pomyślałem sobie więc o ASN'ie, tylko ciężko tu znaleźć jakiś temat o podnoszeniu mocy w tym silniku, bo wszystko to 1.8T lub 1.9/2.5 TDI.. Jestem na etapie szukania ASN'a z tiptronic na 4 buty oczywiście, chyba że były z multitronic to mnie poprawcie. Chciałbym wiedzieć jakie mniej więcej koszta musiałbym ponieść aby z tych 220 zrobić np. 250. Czytałem o dołożeniu kompresora, ale to jest koszt ok. 10k o ile dobrze wyczytałem. Ogólnie jakbyście wypisali od czego najlepiej zacząć aby dźwigać moc. Jak uda mi się za dobrą cenę wyrwać egzemplarz z potencjałem to będę w stanie przeznaczyć te 10k na dźwignięcie mocy. Myślałem na początek jakiś dobry wydech żeby ładnie mruczało, ale samo to pewnie będzie już swoje kosztować.
bartez90 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Nie wiem po co tak kombinujesz. Bierzesz bexa, robisz hybryde k03s, wsadzasz dp, wtryski co najmniej 380cc, fmic, tip. Jedziesz na program i masz 250-260km. Za jakies 5tys.
Langista Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Części za ok 5k czy razem z robocizną tj. dostrojenie osprzętu i wgranie nowej mapy? No i pod warunkiem, że znajdę zdrowego BEX'a.. poczytałem trochę o podnoszeniu mocy w ASN'ie i faktycznie nie ma co, bo albo dołożyć turbo, zmieniając przy tym kolektor, albo kompresor, gdzie koszta są ogromne..
bartez90 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Hybryda 1500 (np turbospec, geremi) Dp 400 Wtryski uzywka 400 Fmic 1500 maks Tip 500 Program ogarniesz za 500-1000, zalezy gdzie. Moze byc (nie musi) potrzeba wsadzenia nowego n75, dv czy przeplywki. Nawet przyjmujac pesymistyczny wariant ogarniesz te 3 rzeczy za tysiaka. Lacznie za 5-6 tys idzie zrobic 250-260 km. Tutaj racja ze zdrowego bexa w Q nie tak latwo znalezc, ja troche sie naszukalem, ale mozna probowac.
Langista Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Hmmm.. coś tutaj czytałem właśnie, że te stockowe IC powyżej 240ps sobie nie radzą, to nie trzeba inwestować dodatkowo w lepsze IC?
bartez90 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Napisalem Ci przeciez: Fmic (centralny ic) zakladasz Stockowy dsmic z bexa obsluzy 230-240hp, powyzej trzeba fmic. Przynajmniej 180tka, moze byc 230.
Langista Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Sorka, jakoś mi to uciekło. Wszystko mieści się bez żadnej rzeźby w zderzaku?
bartez90 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 230tka może nie wejść bez rezania. Jak coś poczytaj tutaj: https://a4-klub.pl/topic/157867-montaż-fmic-do-18t/
DivaynEays Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Jezeli chcesz zrobic 250PS z 1.8T (i nie, nie kupuj bexa, szkoda przeplacac za cos co i tak wymienisz) DP 300-400zl fmic 1200-1500 wtryski saab 2.3T(czerwone) 150zl razem z listwa wtryskowa 300-500 (mowa o silikonie), sztywny ok. 800 sprzeglo 250~ obicie kevlarem Twojego, (ewentualnie wrzucenie kompletu wzmacnianego z AWX 800 zl) + targanie skrzyni (300zl) Turbo ok 1000-1300 (najlepiej u Geremiego jak ktos wyzej juz wspomnial) program 500-1500 (cena nie znaczy jakosc, takze sie tym nie sugeruj) Do tego trzeba doliczyc wszystkie niespodzianki jakie wyjda, typu walniety zaworek, sparciale wezyki, cewki, swiece itp. No i warto pomyslec o zrobieniu hamulcow od razu, seryjne hamulce w b6 nie hamuja wcale i strach tym jezdzic nawet w serii. Mozesz zrobic sam przod 320mm, a tylu nie ruszac nic to nie szkodzi. Koszt zaciskow i jarzm na przod to 200-250 zl (2.0 tfsi, 3.0tdi a4 b7) + tarcze i klocki (z wyzszej polki to koszt 500-700 zl) Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez DivaynEays
bartez90 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 6 godzin temu, DivaynEays napisał: Jezeli chcesz zrobic 250PS z 1.8T (i nie, nie kupuj bexa, szkoda przeplacac za cos co i tak wymienisz) Ciekawe... Z małego k03 hybrydy zrobisz 250km? Takich cudów jeszcze nie widziałem. Chyba że od razu wymiana turbo na k03s i hybryda.
DivaynEays Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) z k03s tez nie zrobisz 250PS. Przerabiasz swoje na hybryde, a poza tym opcji z turbo jest masa. A kupowanie bexa, za ktorego trzeba doplacic kilka tys wzgledem AVJ/BFB i robic mody jest totalnie bez sensu. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez DivaynEays
bartez90 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Z k03s nie zrobisz, ale z k03s hybrydy tak. Z k03 hybrydy to maks 230-240km. Nawet jak ktos zrobi hybryde z malego k03 na taka moc to ciekawe jaka bedzie jej trwalosc... Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez bartez90
Langista Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 No i mam tu mały problem.. Z jednej strony kusi mnie ASN (chyba, bo widziałem gdzieś że 3.0 w quattro już inną nazwę ma) że względu na dużo bogatsze wyposażenie.. Z drugiej strony 1.8t, które zaspokoi i za razem podsyci moje potrzeby względem mocy.. I tu mam dwie opcje : 1. Kupić 3.0, wstawić jakiś konkretny wydech żeby V6 ładnie mruczało i mieć spokój, bogate wyposażenie i żadnego więcej gracania, no chyba, że zdecyduje się turbo dołożyć, ale w tedy kolektor z 2.7 trzeba dokładać. 2. Kupić 1.8t i (po znalezieniu wartego wkładu i pracy egzemplarza) powoli, i sukcesywnie modzić z silnikiem. Problem tkwi w tym, że w takie 1.8 można wkładać bez końca, bo tam moc to się kończy dopiero po 600 kucach (odpowiednio zakute oczywiście) tylko koszta.. Nie wiem czy chce się teraz z takim 'projektem' pchać, skoro w planach mam bardziej mieszkanie jak samochód.. Bardziej idę w stronę tego 3.0, który kosztami utrzymania mnie nie zaskoczy, a że podnieść mu moc nie jest łatwo, to nie będzie mnie korcić i ewentualnie później bym sobie sprawił takie 1.8 dla zabicia czasu w garażu.
bartez90 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Szczerze to cos w tym jest ze jak masz zajawke na tuning to w 1.8t zawsze bedzie malo:-) Zrobisz chipa do bexa, po jakims czasie znudzi Ci sie 220km, to wsadzisz hybryde. Zrobisz na tym 250-260km, przyzwyczaisz sie do mocy i pojdziesz w k04-64. Wtedy 320km realne, ale juz trzeba sprzeglo, hamulce mocniejsze by sie przydaly, sztywniejszy zawias itp. Koszt takiego "projektu" luzno przekroczy 15tys... Wtedy juz moze wystarczy bo moc podobna do S4 bedzie.
Langista Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 No w tych sprawach apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia i wiem, że 1.8t kusiłby mnie mocno żeby gracać w nim cały czas Jak silnik pozwala to nie ma żadnych ograniczeń, wiem to po kumplu, który sprawił sobie nissana, silniki w nich podatne na każdą modyfikacje. Pół roku minęło i z seryjnych 130 chyba kucy zrobił ponad 320, po czym stwierdził że mu mało i dalej kombinował A mam takie pytanko, bo znajduje niektóre 3.0 w manualu, to jakąś przekładka czy wychodziły faktycznie jakieś perełki w manualu?
bartez90 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 (edytowane) Sam mam bexa w Q, obenie po chipie 221km, a pewnie i tak pojde w wieksze wtryski, dp i moze kiedys hybryde na 250km. Jak najbardziej byly ASN w Q i manualu, tyle ze 5b. Ogolnie 220km i 300nm w ASN nie powinno Cie zawiezc i dynamika raczej bedzie wystarczajaca. Edytowane 29 Kwietnia 2018 przez bartez90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się