Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LOGI PO STROJENIU LPG 1.8T AWT - DO POPRAWY??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ponownie. Niby gaz mam dobrze zestrojony a dziś patrzę na kanał 32 (korekty sondy )a tam w pierwszym polu -6% ! W drugim -13%. Zawsze było ok -3% w obu mimo bardzo złych logów dynamicznych ... Skąd taka rozbieżność? 

Opublikowano

U mnie jak szły tak korekty na bogato to okazało się, że dv był dziurawy. Może masz gdzieś nieszczelność i ecu tak steruje.

Opublikowano

Dolot sprawdzałem kompresorem przed wymiana przeplywki. Na samej benzynie przed kalibracja lpg korekty były normalne. Po regulacji gazu robiłem logi które wstawiłem tu w wtorek i tam najwyższa chwilowa wartość sondy to ok -5 %.  Dlatego dziwi mnie te -13% w kanale 32

Takie wskazania pojawiły się  ewidentnie po regulacji LPG. Dziwi tylko że log dynamiczny po tej właśnie kalibracji wygląda dobrze... 

Opublikowano

To może coś na dniach wyskoczyło, tak się dzieje czasem. Możesz zrobić loga na pb 2+33 i będzie widać jak idą korekty.

Opublikowano (edytowane)

Logi które zrobiłem przed chwilą:

PB

http://vaglogi.pl/log-002_033_3x17p09.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_geMc0h.htm

http://vaglogi.pl/log-115_118_f3A6K.html

LPG

http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_1NHL59Y.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_H51ny8j.html

Chyba wywalę Vaga na śmietnik i przestanę cokolwiek diagnozować, kupię rower, bo szkoda nerwów.. 

 

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Logi są w porządku. Ile przejechałeś km od momentu strojenia, że masz takie korekty w gr. 32?

Opublikowano (edytowane)

Te korekty są z dystansu ok 50 km. Dodam że dziś jechałem 20 km na LPG po skasowaniu błędów i korekty wynosiły w pierwszym polu ok -2 %, w drugim -12.5%.  Wracając do domu znowu skasowałem błędy i ten san dystans przejechałem na Pb i korekty w pierwszym polu to 0% a w drugim + 1.6%.

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie jest dziwne że jak LPG było źle zestrojone tzn. na logach korekty dochodziły do 20% to te wartości na kanale 32 były o wiele mniejsze ( ok 5%)

Porównajcie źle zestrojoną lpg:

http://vaglogi.pl/log-002_033_gSyZd.html

Obecnie 

http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html

Czy można tak zostawić bo nie wiem jak mam u gazownika reklamować skoro logi dynamiczne są ok...

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Porównując te dwa logi to wcześniej miałeś mega ubogo. Patrząc po swoich logach to mam bardzo podobnie zestrojone lpg i u mnie korekty wahają się od -3 do -7,5 , a na jałowych w okolicach 0. Pojeździj jeszcze kilkadziesiąt km (wypal cały zbiornik gazu) i jak korekty długoterminowe będą sporo powyżej normy (+/-10) to skonsultuj się z tym gazownikiem. Lepiej tak niż miało by być ubogo ?

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Porównując te dwa logi to wcześniej miałeś mega ubogo

Dobra pojeżdżę i dam znać.  Fakt że gazownik mówił coś że wystroił trochę w stronę bogatej mieszanki, bo mój stag 4 eco nie posiada jakiejś regulacji po temperaturze i mówił że bezpieczniej dla silnika będzie bogato niż za ubogo. 

Opublikowano
16 godzin temu, Marcin13 napisał:

Dla mnie jest dziwne że jak LPG było źle zestrojone tzn. na logach korekty dochodziły do 20% to te wartości na kanale 32 były o wiele mniejsze ( ok 5%)

Porównajcie źle zestrojoną lpg:

http://vaglogi.pl/log-002_033_gSyZd.html

Obecnie 

http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html

Czy można tak zostawić bo nie wiem jak mam u gazownika reklamować skoro logi dynamiczne są ok...

Ile miałeś w 032 przy tych drugich logach? pewnie na minusie sporo?

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Łukasz13 napisał:

Ile miałeś w 032 przy tych drugich logach? pewnie na minusie sporo?

Te drugie logi są po ostatniej regulacji ( obecnie tak jeżdze). Koledzy piszą że są ok ale po nich miałem At Idle -6.% , Partial Throttle -13.5%. Natomiast na starym logu który był mocno ubogi, wartosci kanału 32 to At Idle -3.2% , Partial Throttle -1.6%. Czyli "teroetycznie" lepiej.  

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Pytanie czy regulacja była z podglądem korekt z obd czy bez?

Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

Pytanie czy regulacja była z podglądem korekt z obd czy bez?

Byłem u polecanego gazownika z forum LPG , który kazał ok 150 km zrobić na Pb po kasowaniu błędów i napewno wpinał sie w gniazdo ODB. Skoro sam log jest ok czy mogę tak zostawic i nie zaszkodzi to silnikowi??

Opublikowano

No tak możesz jeżdzić nie zaszkodzi to silnikowi, choć sama regualacja jak widać nie jest do końca prawidłowa.

Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

No tak możesz jeżdzić nie zaszkodzi to silnikowi, choć sama regualacja jak widać nie jest do końca prawidłowa

Kurcze jechałem specjalnie do Lubicza, jedyny polecany zakład w kujawsko-pomorskiem i jak widać "jako tako". Gazownik jeszcze mówił że Ecu i sonda jest w stanie do 25%  doprecyzować skład mieszanki i że będzie ok. Dzieli za pomoc, kończe zabawe z vagiem bez wyrażnego checka na desce.  

Opublikowano
3 minuty temu, Marcin13 napisał:

Gazownik jeszcze mówił że Ecu i sonda jest w stanie do 25%  doprecyzować skład mieszanki i że będzie ok.

Super, dobrze że przynajmniej wie ile mogą wyjść korekty zanim pojawi się check. :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.05.2018 o 10:13, Łukasz13 napisał:

Super, dobrze że przynajmniej wie ile mogą wyjść korekty zanim pojawi się check. :)

To dziś właśnie wywaliło mi checka. Miałem skopiować błąd a przez przypadek skasowalem ale było coś pokroju : system too lean bank 1. Szkoda że nie zdążyłem podejrzeć korekt. W skrócie : Logi ok, Poprzednie korekty ok -13%. Teraz zeby bylo smieszniej błąd ubogiej mieszanki !! NIEZLE CYRKI !!

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Może to błąd od ubogiej mieszanki na biegu jałowym? Podejrzyj statyczne 2+33 na lpg .

Opublikowano (edytowane)

Czy jest taka opcja, że błąd ubogiej mieszanki mógł się pojawić z racji dużej korekty minusowej LPG na kanale 32? Jeśli dobrze rozumiem ECU uczy się i na kanale 32 ma jakieś wartości wyuczone. Co jeśli wartość wyuczona z jazdy na LPG wynosi np -20% a na Pb mam lekko ubogo tzn ok+ 5% to czy sterownik nie zubozy dodatkowo podczas jazdy na  Pb o te wartości wyuczone i może wtedy wywalić checka? Może się teraz wyglupilem ale skąd ta uboga mieszanka...

Edytowane przez Marcin13

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...