Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Witajcie ponownie. Niby gaz mam dobrze zestrojony a dziś patrzę na kanał 32 (korekty sondy )a tam w pierwszym polu -6% ! W drugim -13%. Zawsze było ok -3% w obu mimo bardzo złych logów dynamicznych ... Skąd taka rozbieżność?
przem8 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 U mnie jak szły tak korekty na bogato to okazało się, że dv był dziurawy. Może masz gdzieś nieszczelność i ecu tak steruje.
Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Dolot sprawdzałem kompresorem przed wymiana przeplywki. Na samej benzynie przed kalibracja lpg korekty były normalne. Po regulacji gazu robiłem logi które wstawiłem tu w wtorek i tam najwyższa chwilowa wartość sondy to ok -5 %. Dlatego dziwi mnie te -13% w kanale 32 Takie wskazania pojawiły się ewidentnie po regulacji LPG. Dziwi tylko że log dynamiczny po tej właśnie kalibracji wygląda dobrze...
przem8 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 To może coś na dniach wyskoczyło, tak się dzieje czasem. Możesz zrobić loga na pb 2+33 i będzie widać jak idą korekty.
Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 (edytowane) Logi które zrobiłem przed chwilą: PB http://vaglogi.pl/log-002_033_3x17p09.html http://vaglogi.pl/log-003_020_geMc0h.htm http://vaglogi.pl/log-115_118_f3A6K.html LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html http://vaglogi.pl/log-003_020_1NHL59Y.html http://vaglogi.pl/log-115_118_H51ny8j.html Chyba wywalę Vaga na śmietnik i przestanę cokolwiek diagnozować, kupię rower, bo szkoda nerwów.. Edytowane 13 Maja 2018 przez Marcin13
przem8 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Logi są w porządku. Ile przejechałeś km od momentu strojenia, że masz takie korekty w gr. 32?
Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 (edytowane) Te korekty są z dystansu ok 50 km. Dodam że dziś jechałem 20 km na LPG po skasowaniu błędów i korekty wynosiły w pierwszym polu ok -2 %, w drugim -12.5%. Wracając do domu znowu skasowałem błędy i ten san dystans przejechałem na Pb i korekty w pierwszym polu to 0% a w drugim + 1.6%. Edytowane 13 Maja 2018 przez Marcin13
Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 (edytowane) Dla mnie jest dziwne że jak LPG było źle zestrojone tzn. na logach korekty dochodziły do 20% to te wartości na kanale 32 były o wiele mniejsze ( ok 5%) Porównajcie źle zestrojoną lpg: http://vaglogi.pl/log-002_033_gSyZd.html Obecnie http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html Czy można tak zostawić bo nie wiem jak mam u gazownika reklamować skoro logi dynamiczne są ok... Edytowane 13 Maja 2018 przez Marcin13
przem8 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Porównując te dwa logi to wcześniej miałeś mega ubogo. Patrząc po swoich logach to mam bardzo podobnie zestrojone lpg i u mnie korekty wahają się od -3 do -7,5 , a na jałowych w okolicach 0. Pojeździj jeszcze kilkadziesiąt km (wypal cały zbiornik gazu) i jak korekty długoterminowe będą sporo powyżej normy (+/-10) to skonsultuj się z tym gazownikiem. Lepiej tak niż miało by być ubogo ?
Marcin13 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Godzinę temu, przem8 napisał: Porównując te dwa logi to wcześniej miałeś mega ubogo Dobra pojeżdżę i dam znać. Fakt że gazownik mówił coś że wystroił trochę w stronę bogatej mieszanki, bo mój stag 4 eco nie posiada jakiejś regulacji po temperaturze i mówił że bezpieczniej dla silnika będzie bogato niż za ubogo.
Łukasz13 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 16 godzin temu, Marcin13 napisał: Dla mnie jest dziwne że jak LPG było źle zestrojone tzn. na logach korekty dochodziły do 20% to te wartości na kanale 32 były o wiele mniejsze ( ok 5%) Porównajcie źle zestrojoną lpg: http://vaglogi.pl/log-002_033_gSyZd.html Obecnie http://vaglogi.pl/log-002_033_fnrQ3v.html Czy można tak zostawić bo nie wiem jak mam u gazownika reklamować skoro logi dynamiczne są ok... Ile miałeś w 032 przy tych drugich logach? pewnie na minusie sporo?
Marcin13 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 (edytowane) 14 minut temu, Łukasz13 napisał: Ile miałeś w 032 przy tych drugich logach? pewnie na minusie sporo? Te drugie logi są po ostatniej regulacji ( obecnie tak jeżdze). Koledzy piszą że są ok ale po nich miałem At Idle -6.% , Partial Throttle -13.5%. Natomiast na starym logu który był mocno ubogi, wartosci kanału 32 to At Idle -3.2% , Partial Throttle -1.6%. Czyli "teroetycznie" lepiej. Edytowane 14 Maja 2018 przez Marcin13
Łukasz13 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Pytanie czy regulacja była z podglądem korekt z obd czy bez?
Marcin13 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 1 minutę temu, Łukasz13 napisał: Pytanie czy regulacja była z podglądem korekt z obd czy bez? Byłem u polecanego gazownika z forum LPG , który kazał ok 150 km zrobić na Pb po kasowaniu błędów i napewno wpinał sie w gniazdo ODB. Skoro sam log jest ok czy mogę tak zostawic i nie zaszkodzi to silnikowi??
Łukasz13 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 No tak możesz jeżdzić nie zaszkodzi to silnikowi, choć sama regualacja jak widać nie jest do końca prawidłowa.
Marcin13 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 1 minutę temu, Łukasz13 napisał: No tak możesz jeżdzić nie zaszkodzi to silnikowi, choć sama regualacja jak widać nie jest do końca prawidłowa Kurcze jechałem specjalnie do Lubicza, jedyny polecany zakład w kujawsko-pomorskiem i jak widać "jako tako". Gazownik jeszcze mówił że Ecu i sonda jest w stanie do 25% doprecyzować skład mieszanki i że będzie ok. Dzieli za pomoc, kończe zabawe z vagiem bez wyrażnego checka na desce.
Łukasz13 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 3 minuty temu, Marcin13 napisał: Gazownik jeszcze mówił że Ecu i sonda jest w stanie do 25% doprecyzować skład mieszanki i że będzie ok. Super, dobrze że przynajmniej wie ile mogą wyjść korekty zanim pojawi się check.
Marcin13 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) W dniu 14.05.2018 o 10:13, Łukasz13 napisał: Super, dobrze że przynajmniej wie ile mogą wyjść korekty zanim pojawi się check. To dziś właśnie wywaliło mi checka. Miałem skopiować błąd a przez przypadek skasowalem ale było coś pokroju : system too lean bank 1. Szkoda że nie zdążyłem podejrzeć korekt. W skrócie : Logi ok, Poprzednie korekty ok -13%. Teraz zeby bylo smieszniej błąd ubogiej mieszanki !! NIEZLE CYRKI !! Edytowane 23 Maja 2018 przez Marcin13
przem8 Opublikowano 23 Maja 2018 Opublikowano 23 Maja 2018 Może to błąd od ubogiej mieszanki na biegu jałowym? Podejrzyj statyczne 2+33 na lpg .
Marcin13 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) Czy jest taka opcja, że błąd ubogiej mieszanki mógł się pojawić z racji dużej korekty minusowej LPG na kanale 32? Jeśli dobrze rozumiem ECU uczy się i na kanale 32 ma jakieś wartości wyuczone. Co jeśli wartość wyuczona z jazdy na LPG wynosi np -20% a na Pb mam lekko ubogo tzn ok+ 5% to czy sterownik nie zubozy dodatkowo podczas jazdy na Pb o te wartości wyuczone i może wtedy wywalić checka? Może się teraz wyglupilem ale skąd ta uboga mieszanka... Edytowane 23 Maja 2018 przez Marcin13
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się