discovery Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Model B7, rok 2007, lampa bi-xenon. W weekend byłem zmuszony wymienić żarówkę lewego kierunkowskazu w reflektorze, widziałem w sieci i na forum mnóstwo pytań na ten temat, więc opiszę jak mi poszło i na co zwrócić uwagę. Robiłem to zgodnie z instrukcją serwisową ale mimo wszystko zajęło mi to trochę czasu. Myślę że spokojnie należy przygotować sobie z 2 godziny aby wymienić żarówkę. Co trzeba zrobić? Odkręcić i wyciągnąć górną część zbiornika na płyn spryskiwaczy, odkręcić koło, odkręcić nadkole, odkręcić zbiornik płynu, wyciągnąć ze zbiornika przynajmniej 2 rurki prowadzące wodę do dysz aby zrobić sobie miejsce (najlepiej wyciągnąć cały zbiornik), teraz mamy dostęp do dekielka od kierunkowskazu, wymiana żarówki. A teraz w szczegółach. 1) Pod maską wyciągamy wężyk przelewowy / odpowietrzania ze zbiornika na płyn spryskiwaczy (żółte) oraz odkręcamy 2 śruby (czerwone) 2) Wyciągamy odkręcony zbiornik wyszarpując go ostrożnie do góry, po wyciągnięciu górnej części będzie taki widok (zdjęcie zrobiłem po zdjęciu koła, dlatego jest prześwit): 3) Podnosimy lewą stronę samochodu i odkręcamy koło 4) Odkręcamy i wyciągamy nadkole. U siebie znalazłem kilka śrub torx, jedną spinkę którą trzeba wyszarpać i 2 plastikowe śruby które trzymają dolną pokrywę silnika. Z tym każdy sobie poradzi, nie mam zdjęć bo kiepsko wyszły. 5) Po zdemontowaniu nadkola trzeba odkręcić wspornik który będzie blokował wyciągnięcie zbiornika. Są tam dwie śruby torx i śrba 10 (czerwone) 6) Teraz odkręcamy zbiornik na płyn. Są 3 śruby 10 mm (czerwony). Po odkręceniu delikatnie ciągniemy go w stronę koła Zbiornik najlepiej wymontować w całości (odłączyć przewody oraz rurki) lub jak ja zrobiłem na początku położyć go na tarczy. Później i tak wymontowałem cały zbiornik aby przepłukać go z różnych syfów które były w środku. Teraz najtrudniejsze :-) Po wyciągnięciu zbiornika będzie już widać reflektor i dekielek kierunkowskazu, ALE mi nie udało się tego dekielka tak prosto wyciągnąć bo jest tam strasznie mało miejsca. Widok po wyciągnięciu zbiornika jest następujący: Uwaga: Zdjęcia robiłem niestety po rozmontowaniu wszystkiego więc nie do końca odwzorowują stan jaki zobaczycie przy rozkręcaniu. Czerwone koło to dekielek kierunkowskazu, rurki które wiszą, zamontowane są za tym metalowym płaskownikiem i będą złapane opaską która siedzi w żółtym kółeczku. Opaska wygląda tak: I siedzi w płaskowniku, tak więc: 7) Wypychamy opaskę z płaskownika (czerwone) i zsuwamy ją w dół (żółta strzałka) aby można było ją rozpiąć. 8) Ostatni krok to wykręcenie dekielka z żarówką (oprawką) w tym celu aby zrobić sobie miejsce, należy przeciągnąć rurki które idą do dysz, przed płaskownik (czerwone). Wykręcamy dekielek żarówki / oprawki. Niestety nadal jest zbyt ciasno aby całość wyjąć, więc jedną ręką dociskamy przewody (żółte) w stronę żółtych strzałek, a drugą ręką staramy się delikatnie wyciągnąć żarówkę z oprawką. I to tyle, składamy w odwrotnej kolejności. UWAGA: Zanim założysz nadokle, polecam wlać płyn lub wodę do pojemnika aby upewnić się że wszystkie wężyki dobrze siedzą w pompkach. Ja niedocisnąłem jednego z wężyków i wylewał się płyn, całe szczęście nie zdążyłem jeszcze założyć nadkola. Po tym całym zabiegu nie wiem czy nie szybciej byłoby zdjąć zderzak i wciągnąć całą lampę, ale pewnie później trzeba kombinować z jej ustawianiem. To co przedstawiłem to procedura z ksiązki serwisowej, swoją drogą to ciekawe ile w ASO biorą za wymianę tej żarówki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się