Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne otwieranie bagaznika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siłowniki z Passata B5 pasują p&p, i sa dużo mocniejsze od tych do a4, wiem bo wymieniłem na te z passata i na początku kilka razy klapa by mi podbródkowego trafiła ;)

Opublikowano (edytowane)

 

Cytat

 

Mamy tutaj jakiegos wybitnego fizyka z zamiłowania? Jest troche do policzenia

W jaki sposób policzyc siłe tych sprezynek i długosć siłownika by nie było problemów?

Założyłem ten zestaw do B5, ale z chęcią bym zamówił siłowniki o innych parametrach, poniewaz ten zestaw dedykowany dla B6 nie działa dobrze w B5, w sensie bardziej opuszcza klape i dłuzszy uzytek skończy sie rozwaleniem lamp., bądź pewnie uszkodzeniem zawiasów.

Zestaw składa sie z:

-2x siłownik klapy 24520 o sile 650N

- 2x spręzynka 32mm SZ 8020

- 2x podkładka o średnicy wewnetrznej 9mm(tłoczysko ma 8mm)

-2x uszczelka o minimalnie mneijszej niż tłoczysko

 

2016-08-24%2013.28.57_zpsqab8uiu9.jpg

W przypadku B5 montaz tego zestawu na spręzynce koloru niebieskiego(silniejsza) daje efekt niedomykania klapy, trzeba wywalić podkładke,

2016-08-24%2010.48.55_zpspkwy0aku.jpg

2016-08-24%2010.49.04_zpsta1cvlk7.jpg

wtedy powstaje kolejny problem, klapa po zamknięciu dociaga sie zbyt bardzo do nadwozia, być mozę kombinacja z gruboscia podkładki załatwiła by sprawe, chociaż podkładka miała 1mm... ale mysle że to kwestia doboru siłowników o odpowiedniej długosci

20160901_113416_zpsnksjx5zm.jpg

20160901_113405_zps1kbo41xs.jpg

Tutaj widać dokładnie ile opadła klapa do dołu, myśle że ta róznica to włąsnie rozwiazanie w doborze siłownika tylko pytanie czy należy to dodać do skoku czy do długosci całkowitej:co:

Dla porównania na siłowniku seryjnym od B5

12b_zpsjykpx5ya.jpg

PARAMETRY RÓZNYCH SIŁOWNIKÓW DO PORÓWNANIA

siowniki_zpswbhqgqyh.jpg

 

Jak dobrze rozumiem to fabryczna długosć siłownika dla danego modelu powinna być sumą Lmax(długość siłownika całkowita)+ Ls(długosć spręzynki) co w przypadku B6 daje nam 502 < (475+32) -> 502<507mm oraz odpowiednio mniejszy skok siłownika, tak by zmieściła sie w nim długosć ściśniętej sprezynki - ale chyba nie max ściśniecie do zablokowania zwoi. W przypadku B6 zastosowanie tego siłownika opuszcza klape wzgledem nadwozia o 2-4mm, czyli o tyle ile dłuższa jest długosc całkowita fabrycznego siłownika.

dobrze rozumiem?

Lmax - L us  = skok siłownika?

Lmax - długosc rozciagnietego siłownika

L us - długosć ściśnietej spręzynki o 30%

Teraz pytanie, z jaką siła pracuje klapa w B5?

   Cytuj

Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco
podaje poniższe zestawienie według następującego klucza
L - długość sprężyny w spoczynku
Smax - max kompresja/skok sprężyny
Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku
N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku
N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji

1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę
L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki
L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki

2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!!
L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę
L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!!

Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane...

Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N,

 

Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne.

 

Teraz troche cyferek

C_zpse6ku1bqz.jpg

 

B_zpsoijgjyrj.jpg

A_zps7jmitn6m.jpg

D_zpsdndwfjwz.jpg

 

Tu można by sprawdzic koszty produkcji

FA Krosno - SPRÄ˜ĹťYNY GAZOWE, SPRZĘGĹA REGENEROWANE, KOMPONENTY STALOWE

 

 

Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych

Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął.

Volkswagen Golf Automatic Hatch Opening Updated | my-gti.com

 

Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników

Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439

 

A. Numer FA Krosno: 23439
 
Marka: NISSAN
Model: Primera Traveler (WP12)
Rocznik: 03/02-2008
Odmiany: klapa bagażnika - kombi
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 472 mm
Skok: 175 mm
Siła F1: 590 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 9
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 90452-AV700
 
Lmax + Ls = 472+32 = 504mm
 
B. Numer FA Krosno: 24494
 
Marka: OPEL
Model: Astra H kombi
Rocznik: 08/04-
Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 474 mm
Skok: 190 mm
Siła F1: 570 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 132757, 13122695

 

474+32 = 506mm

Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok?

Numer FA Krosno: 31223
 
Marka: MERCEDES
Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212)
Rocznik: 08/07-
Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 479 mm
Skok: 174 mm
Siła F1: 580 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 43
Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164
 
Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić
 
Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania
1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie.
2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki
 

Na tą chwile sytuacja wygląda tak

Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy

Numer FA Krosno: 24549
 
Marka: OPEL
Model: VECTRA C GTS
Rocznik: 08/02-2008
Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 475 mm
Skok: 195 mm
Siła F1: 640 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608

 

 
Edytowane przez Kowi87
Opublikowano
8 godzin temu, Kowi87 napisał:

Nie mam auta, ale ogólnie to ten z B6 chyba nie podniesie, dwa nie zmiesci spręzynki w stanie spoczynku, nie bez powodu jest wybrany własnie ten z C6, bo nie tylko o niton tu chodzi, a o miejsce po ściśnieciu siłownika na tyle by zmiesciła sie sprezynka w pozycji ugiętej(coś musi dać siłe przy otwarciu)

 

Takie silowniki zakupiłem.

Wg opisu u tomma jest podany wzmacninany do b6.

Nic czekam na sprezyny zobaczymy co bedzie z tego.

Thx

Opublikowano

Ale to nie chodzi o to czy on wzmacniany czy nie, klapy w B6 nie podnosi na sprezynkach, wiec niewiem czy dobrze zrobiłes kupując te siłowniki, skoro w B6kach też montują z C6 do tego modu.

Tu troche moich faktów jak swego czasu szukałem czegoś leszpego od C6.

Cytat

Zestaw składa sie z:

-2x siłownik klapy 24520 o sile 650N

- 2x spręzynka 32mm SZ 8020

- 2x podkładka o średnicy wewnetrznej 9mm(tłoczysko ma 8mm)

-2x uszczelka o minimalnie mneijszej niż tłoczysko

2016-08-24%2013.28.57_zpsqab8uiu9.jpg

W przypadku B5 montaz tego zestawu na spręzynce koloru niebieskiego(silniejsza) daje efekt niedomykania klapy, trzeba wywalić podkładke,

2016-08-24%2010.48.55_zpspkwy0aku.jpg

2016-08-24%2010.49.04_zpsta1cvlk7.jpg

wtedy powstaje kolejny problem, klapa po zamknięciu dociaga sie zbyt bardzo do nadwozia, być mozę kombinacja z gruboscia podkładki załatwiła by sprawe, chociaż podkładka miała 1mm... ale mysle że to kwestia doboru siłowników o odpowiedniej długosci

20160901_113416_zpsnksjx5zm.jpg

20160901_113405_zps1kbo41xs.jpg

Tutaj widać dokładnie ile opadła klapa do dołu, myśle że ta róznica to włąsnie rozwiazanie w doborze siłownika tylko pytanie czy należy to dodać do skoku czy do długosci całkowitej

Dla porównania na siłowniku seryjnym od B5

12b_zpsjykpx5ya.jpg

PARAMETRY RÓZNYCH SIŁOWNIKÓW DO PORÓWNANIA

siowniki_zpswbhqgqyh.jpg

Jak dobrze rozumiem to fabryczna długosć siłownika dla danego modelu powinna być sumą Lmax(długość siłownika całkowita)+ Ls(długosć spręzynki) co w przypadku B6 daje nam 502 < (475+32) -> 502<507mm oraz odpowiednio mniejszy skok siłownika, tak by zmieściła sie w nim długosć ściśniętej sprezynki - ale chyba nie max ściśniecie do zablokowania zwoi. W przypadku B6 zastosowanie tego siłownika opuszcza klape wzgledem nadwozia o 2-4mm, czyli o tyle ile dłuższa jest długosc całkowita fabrycznego siłownika.

dobrze rozumiem?

Lmax - L us  = skok siłownika?

Lmax - długosc rozciagnietego siłownika

L us - długosć ściśnietej spręzynki o 30%

Teraz pytanie, z jaką siła pracuje klapa w B5?

Cytat

Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco
podaje poniższe zestawienie według następującego klucza
L - długość sprężyny w spoczynku
Smax - max kompresja/skok sprężyny
Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku
N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku
N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji

1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę
L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki
L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki

2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!!
L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę
L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!!

Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane...

Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N,

 

Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne.

 

Teraz troche cyferek

C_zpse6ku1bqz.jpg

B_zpsoijgjyrj.jpg

A_zps7jmitn6m.jpg

D_zpsdndwfjwz.jpg

Tu można by sprawdzic koszty produkcji

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/text/produkty/sprezyny_gazowe

Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych

Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął.

http://www.my-gti.com/2799/volkswagen-golf-automatic-hatch-opening-updated

Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników

Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439

 

A. Numer FA Krosno: 23439

 

Marka: NISSAN

Model: Primera Traveler (WP12)

Rocznik: 03/02-2008

Odmiany: klapa bagażnika - kombi

Średnica tłoczyska: 8 mm

Średnica cylindra: 18,5 mm

L max: 472 mm

Skok: 175 mm

Siła F1: 590 N

Mocowanie od strony tłoczyska: 9

Mocowanie od strony cylindra: 7b

Numer oryginalny: 90452-AV700

 

Lmax + Ls = 472+32 = 504mm

 

B. Numer FA Krosno: 24494

 

Marka: OPEL

Model: Astra H kombi

Rocznik: 08/04-

Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van

Średnica tłoczyska: 8 mm

Średnica cylindra: 18,5 mm

L max: 474 mm

Skok: 190 mm

Siła F1: 570 N

Mocowanie od strony tłoczyska: 7b

Mocowanie od strony cylindra: 7b

Numer oryginalny: 132757, 13122695

 

474+32 = 506mm

Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok?

Numer FA Krosno: 31223

 

Marka: MERCEDES

Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212)

Rocznik: 08/07-

Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi

Średnica tłoczyska: 8 mm

Średnica cylindra: 18,5 mm

L max: 479 mm

Skok: 174 mm

Siła F1: 580 N

Mocowanie od strony tłoczyska: 7b

Mocowanie od strony cylindra: 43

Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164

 

Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/produkty/sprezyny_gazowe/mocowania

Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania

1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie.

Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy

2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki

Numer FA Krosno: 24549

 

Marka: OPEL

Model: VECTRA C GTS

Rocznik: 08/02-2008

Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa

Średnica tłoczyska: 8 mm

Średnica cylindra: 18,5 mm

L max: 475 mm

Skok: 195 mm

Siła F1: 640 N

Mocowanie od strony tłoczyska: 7b

Mocowanie od strony cylindra: 7b

Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608

 

 

 

Opublikowano
7 godzin temu, Kowi87 napisał:

Ale to nie chodzi o to czy on wzmacniany czy nie, klapy w B6 nie podnosi na sprezynkach, wiec niewiem czy dobrze zrobiłes kupując te siłowniki, skoro w B6kach też montują z C6 do tego modu

Tak patrze na nr i jest ten sam co jest z c6.

Klapa odskakuje jak zawsze ale wystarczy ze ja lekko uniose palcem i leci jak wsciekla.

Czyli tak naprawde wystarczy ze sprezynka odchyli klape na ok 5 cm i poleci sama.

Czekamy na sprezynki i bedziemy dalej sie bawic.

Opublikowano

Witam.

Zamontowalem takie silowniki Krosnodo 610n do mojej a4 b6 AVANT.  Po ,zamknieciu klapy nie moglem jej otworzyc .Zamek pstrykal, niby puszczal,ale klapy nie moglem podniesc.  Co moze byc tego powodem.Dodam ,ze kolega zamontowal te same do swojej a4 i wszystko OK.

Zdemontowalem to ustroistwo ,zalozylem stare.Mialem problem z otwarciem zamka, nawet na starych.

Pstrykal ale tak  slabo,jakby nie mial sily otwozyc zamka.Czy to mozliwe ,ze silownik zamka moze  byc za  slaby.

Po 2 godzinach poszedlem do samochodu i recznie otwiera OK.

 

Opublikowano

Bo przy otwieraniu ręcznym, otwierasz bagażnik i ciągniesz za klapę do góry trzymając przycisk zwalniający blokadę zamka. Zdalnie tego nie robisz dlatego nie chce samo odskakiwać.

Opublikowano

W b5 jest egal czy z pilota czy ręcznie.

Naciśniesz mikrostyk i idzie już do góry.

Kolego u mnie zauważyłem że jak auto postoi dluzej (2-3 dni) to otwarcie czy to z kluczyka czy ręcznie  nie działa.

Jest tak że słychać klik ale klapa nie reguje. 

Odpale auto przejade się i już jest inaczej.

Stawiam że problem jest z prądem lub sam micro wymaga czyszczenia.

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał:

Bo przy otwieraniu ręcznym, otwierasz bagażnik i ciągniesz za klapę do góry trzymając przycisk zwalniający blokadę zamka. Zdalnie tego nie robisz dlatego nie chce samo odskakiwać.

Hmm..Ale dla czego,po zamianie silownikow na orginaly,mialem problem z otwarciem klapy..?? Zamek niby pstrykal,tak jakby do polowy rygla,ale nie puszczal dalej.

Czy moze byc slaby prad jak kolega nizej pisze.. Lub slaby silownik zamka.

Opublikowano
2 godziny temu, wesz82 napisał:

W b5 jest egal czy z pilota czy ręcznie.

Naciśniesz mikrostyk i idzie już do góry.

Kolego u mnie zauważyłem że jak auto postoi dluzej (2-3 dni) to otwarcie czy to z kluczyka czy ręcznie  nie działa.

Jest tak że słychać klik ale klapa nie reguje. 

Odpale auto przejade się i już jest inaczej.

Stawiam że problem jest z prądem lub sam micro wymaga czyszczenia.

Kolega,o jakim mikro styku piszesz..?? Gdzie go szukac,ewentualnie jak sie do niego zabrac..?

Opublikowano

No nie wiem, u mnie w b5 za każdym razem trzeba było przytrzymać przycisk, chyba że od początku miałem to zepsute i przez 3 lata się nie zorientowałem :D

Opublikowano

Moze ktos potwierdzic,czy silniczek od klapki  wlewu paliwa bedzie pasowal..?? Pytam ,poniewa kolegi znajomy ,zalozyl wlasnie taki,i smiga az milo.Inny nie dawal rady..

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...