Langista Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Siłowniki z Passata B5 pasują p&p, i sa dużo mocniejsze od tych do a4, wiem bo wymieniłem na te z passata i na początku kilka razy klapa by mi podbródkowego trafiła
Kowi87 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Cytat Mamy tutaj jakiegos wybitnego fizyka z zamiłowania? Jest troche do policzenia W jaki sposób policzyc siłe tych sprezynek i długosć siłownika by nie było problemów? Założyłem ten zestaw do B5, ale z chęcią bym zamówił siłowniki o innych parametrach, poniewaz ten zestaw dedykowany dla B6 nie działa dobrze w B5, w sensie bardziej opuszcza klape i dłuzszy uzytek skończy sie rozwaleniem lamp., bądź pewnie uszkodzeniem zawiasów. Zestaw składa sie z: -2x siłownik klapy 24520 o sile 650N - 2x spręzynka 32mm SZ 8020 - 2x podkładka o średnicy wewnetrznej 9mm(tłoczysko ma 8mm) -2x uszczelka o minimalnie mneijszej niż tłoczysko W przypadku B5 montaz tego zestawu na spręzynce koloru niebieskiego(silniejsza) daje efekt niedomykania klapy, trzeba wywalić podkładke, wtedy powstaje kolejny problem, klapa po zamknięciu dociaga sie zbyt bardzo do nadwozia, być mozę kombinacja z gruboscia podkładki załatwiła by sprawe, chociaż podkładka miała 1mm... ale mysle że to kwestia doboru siłowników o odpowiedniej długosci Tutaj widać dokładnie ile opadła klapa do dołu, myśle że ta róznica to włąsnie rozwiazanie w doborze siłownika tylko pytanie czy należy to dodać do skoku czy do długosci całkowitej Dla porównania na siłowniku seryjnym od B5 PARAMETRY RÓZNYCH SIŁOWNIKÓW DO PORÓWNANIA Jak dobrze rozumiem to fabryczna długosć siłownika dla danego modelu powinna być sumą Lmax(długość siłownika całkowita)+ Ls(długosć spręzynki) co w przypadku B6 daje nam 502 < (475+32) -> 502<507mm oraz odpowiednio mniejszy skok siłownika, tak by zmieściła sie w nim długosć ściśniętej sprezynki - ale chyba nie max ściśniecie do zablokowania zwoi. W przypadku B6 zastosowanie tego siłownika opuszcza klape wzgledem nadwozia o 2-4mm, czyli o tyle ile dłuższa jest długosc całkowita fabrycznego siłownika. dobrze rozumiem? Lmax - L us = skok siłownika? Lmax - długosc rozciagnietego siłownika L us - długosć ściśnietej spręzynki o 30% Teraz pytanie, z jaką siła pracuje klapa w B5? Cytuj Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco podaje poniższe zestawienie według następującego klucza L - długość sprężyny w spoczynku Smax - max kompresja/skok sprężyny Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji 1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki 2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!! L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!! Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane... Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N, Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne. Teraz troche cyferek Tu można by sprawdzic koszty produkcji FA Krosno - SPRÄ˜ĹťYNY GAZOWE, SPRZĘGĹA REGENEROWANE, KOMPONENTY STALOWE Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął. Volkswagen Golf Automatic Hatch Opening Updated | my-gti.com Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439 A. Numer FA Krosno: 23439 Marka: NISSAN Model: Primera Traveler (WP12) Rocznik: 03/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 472 mm Skok: 175 mm Siła F1: 590 N Mocowanie od strony tłoczyska: 9 Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 90452-AV700 Lmax + Ls = 472+32 = 504mm B. Numer FA Krosno: 24494 Marka: OPEL Model: Astra H kombi Rocznik: 08/04- Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 474 mm Skok: 190 mm Siła F1: 570 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 132757, 13122695 474+32 = 506mm Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok? Numer FA Krosno: 31223 Marka: MERCEDES Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212) Rocznik: 08/07- Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 479 mm Skok: 174 mm Siła F1: 580 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 43 Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164 Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/produkty/sprezyny_gazowe/mocowania Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania 1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie. 2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki Na tą chwile sytuacja wygląda tak Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy Numer FA Krosno: 24549 Marka: OPEL Model: VECTRA C GTS Rocznik: 08/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 475 mm Skok: 195 mm Siła F1: 640 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608 Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Kowi87
wesz82 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 8 godzin temu, Kowi87 napisał: Nie mam auta, ale ogólnie to ten z B6 chyba nie podniesie, dwa nie zmiesci spręzynki w stanie spoczynku, nie bez powodu jest wybrany własnie ten z C6, bo nie tylko o niton tu chodzi, a o miejsce po ściśnieciu siłownika na tyle by zmiesciła sie sprezynka w pozycji ugiętej(coś musi dać siłe przy otwarciu) Takie silowniki zakupiłem. Wg opisu u tomma jest podany wzmacninany do b6. Nic czekam na sprezyny zobaczymy co bedzie z tego. Thx
Kowi87 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Ale to nie chodzi o to czy on wzmacniany czy nie, klapy w B6 nie podnosi na sprezynkach, wiec niewiem czy dobrze zrobiłes kupując te siłowniki, skoro w B6kach też montują z C6 do tego modu. Tu troche moich faktów jak swego czasu szukałem czegoś leszpego od C6. Cytat Zestaw składa sie z: -2x siłownik klapy 24520 o sile 650N - 2x spręzynka 32mm SZ 8020 - 2x podkładka o średnicy wewnetrznej 9mm(tłoczysko ma 8mm) -2x uszczelka o minimalnie mneijszej niż tłoczysko W przypadku B5 montaz tego zestawu na spręzynce koloru niebieskiego(silniejsza) daje efekt niedomykania klapy, trzeba wywalić podkładke, wtedy powstaje kolejny problem, klapa po zamknięciu dociaga sie zbyt bardzo do nadwozia, być mozę kombinacja z gruboscia podkładki załatwiła by sprawe, chociaż podkładka miała 1mm... ale mysle że to kwestia doboru siłowników o odpowiedniej długosci Tutaj widać dokładnie ile opadła klapa do dołu, myśle że ta róznica to włąsnie rozwiazanie w doborze siłownika tylko pytanie czy należy to dodać do skoku czy do długosci całkowitej Dla porównania na siłowniku seryjnym od B5 PARAMETRY RÓZNYCH SIŁOWNIKÓW DO PORÓWNANIA Jak dobrze rozumiem to fabryczna długosć siłownika dla danego modelu powinna być sumą Lmax(długość siłownika całkowita)+ Ls(długosć spręzynki) co w przypadku B6 daje nam 502 < (475+32) -> 502<507mm oraz odpowiednio mniejszy skok siłownika, tak by zmieściła sie w nim długosć ściśniętej sprezynki - ale chyba nie max ściśniecie do zablokowania zwoi. W przypadku B6 zastosowanie tego siłownika opuszcza klape wzgledem nadwozia o 2-4mm, czyli o tyle ile dłuższa jest długosc całkowita fabrycznego siłownika. dobrze rozumiem? Lmax - L us = skok siłownika? Lmax - długosc rozciagnietego siłownika L us - długosć ściśnietej spręzynki o 30% Teraz pytanie, z jaką siła pracuje klapa w B5? Cytat Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco podaje poniższe zestawienie według następującego klucza L - długość sprężyny w spoczynku Smax - max kompresja/skok sprężyny Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji 1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki 2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!! L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!! Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane... Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N, Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne. Teraz troche cyferek Tu można by sprawdzic koszty produkcji http://www.fakrosno.pl/pl-PL/text/produkty/sprezyny_gazowe Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął. http://www.my-gti.com/2799/volkswagen-golf-automatic-hatch-opening-updated Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439 A. Numer FA Krosno: 23439 Marka: NISSAN Model: Primera Traveler (WP12) Rocznik: 03/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 472 mm Skok: 175 mm Siła F1: 590 N Mocowanie od strony tłoczyska: 9 Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 90452-AV700 Lmax + Ls = 472+32 = 504mm B. Numer FA Krosno: 24494 Marka: OPEL Model: Astra H kombi Rocznik: 08/04- Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 474 mm Skok: 190 mm Siła F1: 570 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 132757, 13122695 474+32 = 506mm Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok? Numer FA Krosno: 31223 Marka: MERCEDES Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212) Rocznik: 08/07- Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 479 mm Skok: 174 mm Siła F1: 580 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 43 Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164 Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/produkty/sprezyny_gazowe/mocowania Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania 1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie. Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy 2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki Numer FA Krosno: 24549 Marka: OPEL Model: VECTRA C GTS Rocznik: 08/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 475 mm Skok: 195 mm Siła F1: 640 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608
wesz82 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 7 godzin temu, Kowi87 napisał: Ale to nie chodzi o to czy on wzmacniany czy nie, klapy w B6 nie podnosi na sprezynkach, wiec niewiem czy dobrze zrobiłes kupując te siłowniki, skoro w B6kach też montują z C6 do tego modu Tak patrze na nr i jest ten sam co jest z c6. Klapa odskakuje jak zawsze ale wystarczy ze ja lekko uniose palcem i leci jak wsciekla. Czyli tak naprawde wystarczy ze sprezynka odchyli klape na ok 5 cm i poleci sama. Czekamy na sprezynki i bedziemy dalej sie bawic.
ardr Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Witam. Zamontowalem takie silowniki Krosnodo 610n do mojej a4 b6 AVANT. Po ,zamknieciu klapy nie moglem jej otworzyc .Zamek pstrykal, niby puszczal,ale klapy nie moglem podniesc. Co moze byc tego powodem.Dodam ,ze kolega zamontowal te same do swojej a4 i wszystko OK. Zdemontowalem to ustroistwo ,zalozylem stare.Mialem problem z otwarciem zamka, nawet na starych. Pstrykal ale tak slabo,jakby nie mial sily otwozyc zamka.Czy to mozliwe ,ze silownik zamka moze byc za slaby. Po 2 godzinach poszedlem do samochodu i recznie otwiera OK.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Bo przy otwieraniu ręcznym, otwierasz bagażnik i ciągniesz za klapę do góry trzymając przycisk zwalniający blokadę zamka. Zdalnie tego nie robisz dlatego nie chce samo odskakiwać.
wesz82 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 W b5 jest egal czy z pilota czy ręcznie. Naciśniesz mikrostyk i idzie już do góry. Kolego u mnie zauważyłem że jak auto postoi dluzej (2-3 dni) to otwarcie czy to z kluczyka czy ręcznie nie działa. Jest tak że słychać klik ale klapa nie reguje. Odpale auto przejade się i już jest inaczej. Stawiam że problem jest z prądem lub sam micro wymaga czyszczenia.
ardr Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 2 godziny temu, Langista napisał: Bo przy otwieraniu ręcznym, otwierasz bagażnik i ciągniesz za klapę do góry trzymając przycisk zwalniający blokadę zamka. Zdalnie tego nie robisz dlatego nie chce samo odskakiwać. Hmm..Ale dla czego,po zamianie silownikow na orginaly,mialem problem z otwarciem klapy..?? Zamek niby pstrykal,tak jakby do polowy rygla,ale nie puszczal dalej. Czy moze byc slaby prad jak kolega nizej pisze.. Lub slaby silownik zamka.
ardr Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 2 godziny temu, wesz82 napisał: W b5 jest egal czy z pilota czy ręcznie. Naciśniesz mikrostyk i idzie już do góry. Kolego u mnie zauważyłem że jak auto postoi dluzej (2-3 dni) to otwarcie czy to z kluczyka czy ręcznie nie działa. Jest tak że słychać klik ale klapa nie reguje. Odpale auto przejade się i już jest inaczej. Stawiam że problem jest z prądem lub sam micro wymaga czyszczenia. Kolega,o jakim mikro styku piszesz..?? Gdzie go szukac,ewentualnie jak sie do niego zabrac..?
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 No nie wiem, u mnie w b5 za każdym razem trzeba było przytrzymać przycisk, chyba że od początku miałem to zepsute i przez 3 lata się nie zorientowałem
ardr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Moze ktos potwierdzic,czy silniczek od klapki wlewu paliwa bedzie pasowal..?? Pytam ,poniewa kolegi znajomy ,zalozyl wlasnie taki,i smiga az milo.Inny nie dawal rady..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się