mumek77 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam, wszystkich nazywam się Przemek i zwracam się z problemem rosnącej temperatury opisze całą akcję. kupiłem audi 1,8 silnik adr w gazie po 3 tyś km zapaliła się kontrolka oleju na wolnych obrotach micha w dół okazało się że panewke na wałku wywaliło mechanik mówi drugi silnik bo taniej mój stary trzymał temperaturę 90 stopni. Drugi silnik niby sprawdzony mechanik zakłada jazda próbna i zaczyna sie grzać do 110 C zapala sie kontrolka od cisnienia kombinacje na warsztacie sie zaczynaja nowe termostaty blokowanie wiskozy zalewanie płynem czyszczącym i nic mech mówi silnik złom. Jadę kupuje nastepny silnik zapewnienia z niemca wyjęty do mechanika tamten znowu wyciągają wkładają ten trzeci założony jazda próbna grzeje sie na postoju do 110C następne termostaty aż zdecydowali że założą od diesla który otwiera się na 75 stopni bo tamte się nie otwierają z jednej strony jest gorący płyn do 110 C z drugiej strony węże zimne założyli na 75 niby dwa dni było dobrze teraz jak zgasze silnik to temperatura rośnie na 110 stopni po odpaleniu wraca do 90 stopni. I co może być przyczyną silniki te nowe też z oznaczeniem adr po wymianie dwóch silników ciągle problem z temperaturą a i jeszcze w tym drugim sciagneli głowice wymienili uszczelke bo mysleli ze walnieta jak tak temperatura skacze ale nic to nie dało proszę o pomoc bo już mnie to kosztowało 5000 tyś i nie ma zmiany żadnej.
Przemek.1997 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Zmieniałeś kompletne silniki czy tylko słupki? Chodzi mi o to czy czujnik był za każdym razem inny czy ten sam? Bo może on nawala, ewentualnie liczniki. Normalnym jest że po zgaszeniu auta temperatura pójdzie w górę bo się nie chłodzi ale sam jeszcze się nie spotkałem żeby mi poszło powyżej 90 na blacie przy całkowicie sprawnym osprzęcie. Skoro na każdym silniku było to samo to może poszukałbym właśnie w tym co zostało licznik, być może czujnik... Bo rozumiem że odpowietrzony układ za każdym razem po robocie? 1
mumek77 Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 No nie wiem czy odpowietrzali układ a jak go odpowietrzyć ? a wymieniałem same gołe słupki na moim starym silniku temperatura stała w miejscu tylko po włożeniu nowych słupków temperatura zaczeła rosnąć i przerzucali wszystko od mojego starego silnika i nic to nie zmieniło
Przemek.1997 Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Co do odpowietrzania układu to wystarczy poszukać, np tutaj masz od A do Z. A tu jak wymieniałeś gołe słupki a reszta była Twoja ze starego to duże prawdopodobieństwo że właśnie czujnik jest walnięty bo za każdym razem był ten sam... I od razu uprzedzę Cię bo pewnie zapytasz, to że nie ma błędu na kompie to nie znaczy że czujnik podaje prawidłowe wartości. Weź odpowietrz układ i zmień czujnik, jak nie pomoże wtedy będziemy myśleć dalej
mumek77 Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Jutro spróbuje odpowietrzyć i dam znać
oooo AEB oooo Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Płyn jest czy ubywa jeśli ubywa to jeśli nie widać wycieków to sprawdź korek czy jest ta gumka na nim miałem podobny problem i płyn mi ubywał założyłem korek i tak samo po obejrzeniu korka nie było tam tej gumki i dlatego ubywał płyn i grzało się auto a i zapowietrzało układ koszt naprawy 50groszy
mumek77 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 układ odpowietrzony i jest wszystko ok nie grzeje sie trzyma temperature tylko mnie denerwuje to ze jak zgasze silnik to za każdym razem po 5 min temperatura rośnie na 110C włącze silnik pochodzi 2 min lub przejade sie 1,5 km to temperatura spada do 90 C czy to prawidłowe w tych autach
oooo AEB oooo Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Sprawdź czujnik temperatury czy sprawny jest. A jak odpalisz auto i postoisz tak kilka minut to jest 90°czy 110°?
oooo AEB oooo Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Wentylator chodzi? Ten co tam na chłodnicy siedzi?
mumek77 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Sprawdź czujnik temperatury czy sprawny jest. A jak odpalisz auto i postoisz tak kilka minut to jest 90°czy 110°? spada do 90C i tak trzyma cały czas
mumek77 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Wentylator chodzi? Ten co tam na chłodnicy siedzi? chodzi wentylator nawet załącza się przy 65 C żeby schłodzić chłodnice od klimy
oooo AEB oooo Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 A po zgaszeniu auta też chodzi czy wtedy już nie ? Jak nie chodzi to prawdopodobnie nie dostaje prądu gdy jest wyłączony zapłon i dlatego temperatura skacze na 110°c ale gdyby była taka temperatura w rzeczywistości to gotowało by płyn . Drugi wariant jest taki, że licznik błędnie pokazuje temperaturę. Podłącz pod Vag i powinno pokazać błędy jeśli to wina po stronie elektroniki
mumek77 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 A po zgaszeniu auta też chodzi czy wtedy już nie ? Jak nie chodzi to prawdopodobnie nie dostaje prądu gdy jest wyłączony zapłon i dlatego temperatura skacze na 110°c ale gdyby była taka temperatura w rzeczywistości to gotowało by płyn . Drugi wariant jest taki, że licznik błędnie pokazuje temperaturę. Podłącz pod Vag i powinno pokazać błędy jeśli to wina po stronie elektroniki Tego to nie sprawdzałem czy chodzi po zgaszeniu auta sprawdze i dam znac jutro. A do elektroniki nie ma sie co czepiać myśle bo na starym silniku wszystko było ok.
oooo AEB oooo Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Zawsze można sprawdzić profilaktycznie, na pewno nie zaszkodzi podpiąć pod vag bo silnik a osprzęt silnika to już dwie różne rzeczy i nie wszystko z elektroniki siedzi w silniku przecież
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się