janeksroka Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Cześć Wpadam z pytaniem z tytułu, ponieważ ostatnio oddałem samochód do mechanika na wymianę łożysk na prawym tylnym kole (A4 B5, 1.8 Quattro). Łożysko hałasowało tak przy 100kmh+, poniżej był spokój. Samochód po wymianie łożysk i przejechaniu około 150km (może i mniej) przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i dohamowywaniu hałasował. Ewidentnie jakby była krzywa tarcza na prawym tylnym kole. Tarcze są prawie nowe, więc wykluczyłem hamulce. Dzwoniłem do mechanika, twierdził, że powinno się wyrównać samo. Po około 1kkm problem nie ustał. Kolejnym krokiem miało być sprawdzenie tarczy poprzez zamianę prawej z lewą. Tak zrobiłem, hałas pozostał na prawym kole. Mnie się wydaje, że przyczyną może być fakt, że podczas wymiany łożysko zostało źle założone (wymieniane było na prasie) i lekko krzywi piastę, ale mechanik stwierdził, że na bank było to dobrze zrobione i piasta mogła się skrzywić wcześniej od zużytego łożyska. Mechanik ogólnie do tej pory wydawał się bardzo w porządku i raczej wolałbym uniknąć z nim konfliktów, ale też nie widzi mi się kupowanie piasty, skoro wina może nie leżeć po mojej stronie. Stąd pytanie, czy piasta może skrzywić się od zużytego łożyska? Dodam, że łożysko wg mnie nie było zmasakrowane, bo hałasowało tylko na wyższych prędkościach, ale mechanik twierdził, że było w bardzo złym stanie. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się