leoncjo Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam Do zadania pytania zainspirował mnie post http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_padla_turbina-t65383.0.html. Ostatnio kontrolowałem luz wirnika: - luz na uszczelnieniu wirnika (ruszając za końcówkę w górę i w dół) prawie niewyczuwalny, wnioskuje, iz uszczelnienie trzyma. - luz polegający na tym, iż cały wirnik przesuwa sie w poziomie (wzdłuż osi) i tu jest jakieś 2,5 mm. Jak ma się to do zużycia turbiny i czy taki luz jest duży ?? Przepraszam za mało fachowe określenia. Czy są jakieś powtarzalne symptomy dogorewania turbinki, które pozwolą na czas wyłączyć autko zanim cały olej wyląduje nam w wydechu i narobimy poważniejszych problemów. [ftp][/ftp][br]Dopisany: 13 Luty 2009, 07:45_________________________________________________Na prawdę nikt nie odpowie...... wszyscy jeżdzą z turbinką pod maską ..... a nikogo nie interesuje jak ocenić jej stan .
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 z moich skromnych wiadomości jakie nabyłem czytając różne fora wiem, że jest dopuszczalny niewielki luz poprzeczny, natomiast jeśli chodzi o luz wzdłużny ośki turbiny to nie powinno go być a taki, który już ma skok 2,5 mm jest bardzo duży. Jeśli jednak turbo przy tych objawach nie pożera oleju to pewnie bym z tym jeździł dalej a ryzyko rozbiegania silnika przez zasilenie go olejem z turbiny zawsze istnieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się