Skocz do zawartości
IGNOROWANY

EPC, CHECK i 7 błędów "zwarcie z masą"


LUKENSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem i niestety nie wieam jak sie za niego zabrać, ale zacznę od początku.

Wymieniałem pcv, oraz olej i wypiąłem wtyczkę od czujnika przy lewej poduszce silnika, po wymianie wpięta z powrotem i wszystko grało. Dzień po wymianie podczas jazdy(od wymiany zrobione ok 30km) zapaliło sie EPC, a potem jeszcze doszedł check. Auto kręci się do 4 tys. obrotów i wygląda to tak jakby turbina się nie uruchamiała. Podczas przyspieszania szarpie. Po podpieciu komputera pokazuje takie błędy:

001112 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa (N80) 
               P0458 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000052 - Zawór obejściowy turbosprężarki 
               P0034 - 002 - zwarcie z masą

000581 - Zawór elektromagnet.(A) regulacji ciśnienia doładowania (N75) 
               P0245 - 002 - zwarcie z masą

005490 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144) 
               P1572 - 002 - zwarcie z masą

008853 - Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (N276) 
               P2295 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000049 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny 
               P0031 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000054 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny 
               P0036 - 004 - przerwa - MIL zapalona.

Dodam, że auto ma problem z odpaleniem jak auto stoi całą noc. Jak przejadę kawałek i zgaśnie to pali jak kiedyś.

Ma ktoś jakis pomysł?

Edytowane przez LUKENSZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem na schemat i te wszystkie podzespoły są na wspólnym zasilaniu... przewód zielono-szary i zielono-żółty.

Przejrzyj dobrze wiązkę czy nie przytarta gdzieś... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zabiorę się za to w wolnej chwili zobaczę czy uda się to jakoś ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy rozwój sytuacji:

Przewód spadł na kolektor i tak w skrócie to mam szczęście, że mi się silnik nie spalił. Przewód jest poprowadzony zaraz koło pokrywy zaworów.

Poizolowałem kable, ale nie pomogło. Błędy dalej są zmieniły się niektóre komunikaty. Wcześniej "zwarcie z masą" teraz zaś, "przerwa"/"usterka"/"usterka elektryczna"/"zwarcie z masą".

Czy to jest wiązka elektryczna ta najbardziej ogólna czy kończy się to jakąś kostką? Jest ktoś w stanie wrzucić numer części?

@kamil-vag kolego mówiąc schemat miałeś na myśli ETKĘ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2018 o 22:14, LUKENSZ napisał(a):

Mam problem i niestety nie wieam jak sie za niego zabrać, ale zacznę od początku.

Wymieniałem pcv, oraz olej i wypiąłem wtyczkę od czujnika przy lewej poduszce silnika, po wymianie wpięta z powrotem i wszystko grało. Dzień po wymianie podczas jazdy(od wymiany zrobione ok 30km) zapaliło sie EPC, a potem jeszcze doszedł check. Auto kręci się do 4 tys. obrotów i wygląda to tak jakby turbina się nie uruchamiała. Podczas przyspieszania szarpie. Po podpieciu komputera pokazuje takie błędy:

001112 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa (N80) 
               P0458 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000052 - Zawór obejściowy turbosprężarki 
               P0034 - 002 - zwarcie z masą

000581 - Zawór elektromagnet.(A) regulacji ciśnienia doładowania (N75) 
               P0245 - 002 - zwarcie z masą

005490 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144) 
               P1572 - 002 - zwarcie z masą

008853 - Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (N276) 
               P2295 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000049 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny 
               P0031 - 002 - zwarcie z masą - MIL zapalona

000054 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny 
               P0036 - 004 - przerwa - MIL zapalona.

Dodam, że auto ma problem z odpaleniem jak auto stoi całą noc. Jak przejadę kawałek i zgaśnie to pali jak kiedyś.

Ma ktoś jakis pomysł?

Witam  i co było z tym błędem mam to samo 000054 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny 
               P0036 - 004 - przerwa - MIL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...