Jump to content
IGNORED

Problem z przednim zawieszeniem.


jay_zzA4
 Share

Recommended Posts

Pisze tutaj bo na tym sie zbytnio nie znam. A wiec podczas skrecania, lub np na rondzie piszcza mi opony z przodu, jadac wolno oczywiscie. Wiecie moze czym to jest spowodowane ?? co bedzie do wymiany jezeli tak piszcza opony ?? i jakie koszty ??

Link to comment
Share on other sites

Jeżdziłeś wcześniej na tych oponach i było dobrze? Jakiej firmy są te opony?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko bylo dobrze wczesniej, opony to DUNLOP. Jak jade wolno np bo nierownej drodze to slysze jak mi cos tam trzaska.... Moze to byc tym spowodowane ?? ze nie wiem ktorys z wachaczy jest zepsuty lub gumy ??

Link to comment
Share on other sites

Mozesz miec zle ustawiony kąt pochylenia kól albo zbieżnosc.Ale najlepiej poczekac na wypowiedzi osób znajacych se lepiej niz ja :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Jak trzaska tylko na zakrętach to poszedł przegub, ale dźwięk może być przenoszony z drugiej strony auta. Jeśli trzaski słyszysz na prostej drodze ale na wertepach, to na 99% poszedł wahacz dolny tylni w przednim kole. Ten wahacz siada najszybciej na naszych świetnych drogach.

[ Dodano: 12-03-2007, 18:15 ]

w jednym kole są 4 wahacze. Ten który opisałem jest najdroższy - kosztuje ok 250 zł. Reszta to koszta rzędu 100 - 150 zł. za sztukę.

Link to comment
Share on other sites

Przegub raczej nie ma nic do piszczenia opon na rondzie.Uszkodzenie przegubu charakteryzuje sie tym co napisales trzaskaniem podczas skretu. Prawdopodobne jest tez ze jak padl ktorys wahacz to kolo sie przechyla na rondzie i piszczy!! :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Mozesz miec zle ustawiony kąt pochylenia kól

Nie ma regulacji pochylenia kół w B5 (nie wiem jak w B6,B7). Jedynie zbieżność i to tylko przychodzi mi do głowy, ale jay_zzA4, nie piszesz o sciąganiu kierownicy w żadną stronę... Jechać na badanie zawiechy - tam wszystkiego się dowiesz.

Link to comment
Share on other sites

wiec do tego co napisaliscie, nie sciaga mi auta w zadna strone, nie stuka przy skrecaniu, tylko jak np wjezdzam na parking a z kostki brukowej jest zrobiony taki maly uskok to slychac jak cos trzaska.... pewnie jest tak jak mowicie, wahacz.... podjade w czwartek do mechanika bo sie umowilem z nim i wam napisze jak to wymieni czy to bylo to.

Link to comment
Share on other sites

Niestety ja też wymieniam ten wahacz, ale to nic z kosztami rozrządu. Pozdrawiam

dlaczego? mnie wymiana rozrządu w moim Audiczku wyniósł 250 zł :) z paskami :D

Link to comment
Share on other sites

nie stuka przy skrecaniu, tylko jak np wjezdzam na parking a z kostki brukowej jest zrobiony taki maly uskok to slychac jak cos trzaska.... pewnie jest tak jak mowicie, wahacz.
Sadze, ze to wahacz, proponuje wymienic dolne parami.
Link to comment
Share on other sites

proponuje wymienic dolne parami.

Nie chcę wprowadzać zamętu, ale mnie dwóch niezależnych mechaników powiedziało, że nie makonieczności wymiany parami.

Jakto w rzeczywistości jest?

[ Dodano: 13-03-2007, 14:44 ]

to nic z kosztami rozrządu
dlaczego? mnie wymiana rozrządu w moim Audiczku wyniósł 250 zł :) z paskami :D

Ale masz Kolego 1,9 a nie 2,5 jak my.

A tam ....

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to jezeli jeden z pary wahaczy jest uszkodzony, to jest spora szansa, ze drugi w niedlugim czasie takze nie bedzie zdatny do uzytkowania. Takze podobno lepiej jest od razy dokonac wymiane obydwu. Mysle, ze to dobre rozwiazanie i jest takie wlasnie moje zdanie.

PS. mi mechanicy mowili, ze najlepiej od razu wymienic cale zawieszenie :twisted: pewnie chcieli chlopaki nieco wiecej zarobic :confused:

Link to comment
Share on other sites

jak jest luz na jednym wahaczu to po cholere wymieniać drugi który nie ma luzu , to tak jak bys poszedł do dentysty z dziurą w zębie i profilaktycznie poleczył tez boczne bo a nuż sie zepsują.

Link to comment
Share on other sites

jak jest luz na jednym wahaczu to po cholere wymieniać drugi który nie ma luzu , to tak jak bys poszedł do dentysty z dziurą w zębie i profilaktycznie poleczył tez boczne bo a nuż sie zepsują.

Popieram w 100%!!! U mnie stukał górny, tylny. Od wymiany tylko tego jednego już 20 tys. km i nadal cisza.

Link to comment
Share on other sites

proponuje wymienic dolne parami.

Nie chcę wprowadzać zamętu, ale mnie dwóch niezależnych mechaników powiedziało, że nie makonieczności wymiany parami.

Jakto w rzeczywistości jest?

[ Dodano: 13-03-2007, 14:44 ]

to nic z kosztami rozrządu
dlaczego? mnie wymiana rozrządu w moim Audiczku wyniósł 250 zł :) z paskami :D

Ale masz Kolego 1,9 a nie 2,5 jak my.

A tam ....

Kup 2.5 Tdi to już nie zadasz tego pytania. Ale my mamy vi six :biggrin:

Nie jest źle.

Link to comment
Share on other sites

jak jest luz na jednym wahaczu to po cholere wymieniać drugi który nie ma luzu ,
moze sie myle ale stracony czas i wklad pracy na kolejna naprawe (ewentualnie wizyte na warsztacie, lub tez szukanie kolejnego miejsca skad slychac stuki) jest relatywnie wiekszy niz koszt drugiego wahacza.
Link to comment
Share on other sites

jak jest luz na jednym wahaczu to po cholere wymieniać drugi który nie ma luzu ,
moze sie myle ale stracony czas i wklad pracy na kolejna naprawe (ewentualnie wizyte na warsztacie, lub tez szukanie kolejnego miejsca skad slychac stuki) jest relatywnie wiekszy niz koszt drugiego wahacza.

To raczej zależy od człowieka, bo ja osobiście sam grzebie w zawieszeniu i jeśli chodzi o wymianę górnych wahaczy, to nie ma wielkiego problemu. Za dolne jeszcze się nie brałem a z nimi napewno jest więcej roboty.

Link to comment
Share on other sites

mi natomiast wali w przednim kole przy wiekszych prędkościach 100- 140 km/h) wtedy jest najbardziej odczuwalne ( wspomne, że górne wachacze wymieniłem bo miałem takie klekotanie w kole i minęło) a teraz to bicie, mechanicy mówia że to moze byc łozysko le kto wie. Może ma ktos ajoś diagnoze. Tomsta :confused:

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 12-04-2007, 11:37 ]

zapraszam najpierw do NEWBIE i zapoznania sie z regulaminem

Link to comment
Share on other sites

Guest zdeniu

tomsta, po pierwsze to regulamin :evil:

po drugie to zmien mechanika

łozysko nie bije tylko huczy a gdy bije to patrzec jak kolo odpadnie

Ty najpierw spr. koła (guzy na oponach, krzywa felga, wyważenie)

zamioen kola przod<->tył i bedziesz wiedział

Link to comment
Share on other sites

[email protected], jest regulacja pochylenia kół w b5 (przesuwa się wózek)

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 12-04-2007, 23:37 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum, w przeciwnym razie posty będą usuwane

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...