Ronin Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Może wróćmy do szkoły: iloczyn ramienia siły i jej wartości daje tzw. moment obrotowy natomiast mnożąc wartości przesunięcia i siły (praca) oraz dzieląc przez czas, jaki praca trwała, uzyskamy wartość mocy. Zatem jeśli moment jest najwyższy przy wysokich obrotach w praktyce auto przyspieszy do wyższej prędkości, a jeśli przy niskich, będzie dynamiczne na początku, ale zostanie w tyle na długich prostych gdy liczy się prędkość maksymalna. Wnioski: samochodziki używane od lat dziesięciu nie posiadają już takiego momentu jak nowe, bo silnik jest zużyty i bankowo maksymalny moment nie będzie dostępny od 1750 obrotów, ale dużo później. Szukanie parametrów silnika nowego w samochodzie 10'cio letnim jest totalnym nieporozumieniem. i należy używać mocy czyli obrotów. Zresztą jest to temat rzeka i wymaga wiedzy, a nie gadania trzy po trzy. Do Henrykusa: szkoła się czasami przydaje także w normanym życiu, po prostu wiadomo czego oczekiwać od takiego prostego urządzenia jak samochód. Wyczytanie jednego parametru z książki do niczego nie prowadzi, należy przeczytać całą książkę ze zrozumieniem. Nie wspominam tutaj już o praktyce, bo oceny są subiektywne. Zdrówka
tomekjolar Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Niestety ale w silniku AEB pełen moment obrotowy osiąga się miedzy 1750-4600 to zależy od zużycia silnika a podstawą to turbina.To są dane katalogowe zależy też od silnika bo każdy silnik nie jest równy drugiemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się