Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza Logów dynamicznych 1.8t Avj


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowym członkiem forum także prosze o wyrozumiałość.Odnośnie tematu prosiłbym o analize logów z grup 115+118,003+020,002+033.Totalnie nie wiem o co tu kaman?.

http://vaglogi.pl/log-115_118_nmcHN.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_NJHtD89.html

 

http://vaglogi.pl/log-002_033_q77W7D.html

Opublikowano

Jak robisz logi to gaz musi być wcisnięty w podłogę, do końca. Tu tak nie było, więc nie ma co oceniać za bardzo (małe doładowanie i niski przepływ są efektem właśnie braku wciśnięcia gazu do końca).

Zrób jeszcze raz te same grupy na 3 biegu z gazem w podłodze do 6k obrotów.

Na pewno niepokoić mogą duże spalanie stukowe w grupie 020. Swiece wymieniałeś kiedys? Katalizator jest?

Opublikowano (edytowane)

Witam kolego gaz był do dechy.Dziwi mnie to ze turbo do pewnego czasu pompuje a później doładowanie spada.Nie wiem co jet grane ale gaz był w spodzie cały czas do zakończenia pomiaru.Swiece były zakładane nowe platynowe takie jakie fabryka przewiduje,kat jest

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio robiłem pomiar ciśnienia na cylindrach.Na dwóch 11,5 a następne dwa po 12.Co do kata często wyskakiwał mi błąd odnośnie wypalenia, wiec załozyłem emulator na drugiej sondzie.Logi były robione na 3-cim biegu.Logi były robione 2 razy, bo am obie zryłem beret co to za cuda sie wyświetlaja

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

No to kompresja w normie, nawet jeszcze całkiem dobra. Może być jakiś problem z przepustnicą, możesz sprobować zrobić razem logi: 002 + 115 + 117. Powinno  to dać obraz co do wartości kąta pedału gazu i przepustnicy.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy to ma znaczenie ale dośyć długi czas dręczy mnie błąd ubogiej mieszanki 17536.Logi postaram sie zrobić jak najszybciej.Wymieniałem w związku z tym ezektor (oryginał) i zaworek (także z oryginału) oraz gumowy trójnik pod kolektorem.Zauważyłem również,że autko ciężej odpala po dłuższym przestoju,tzn po nocy np.Od kilku dni jest taka anomalia

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Swego czasu także wymieniałem zawór DV, już nie pamiętam jakiej marki ale nie china na pewno?.Ogólnie tak świruje coś,raz jest moc i czuć lekkie wciskanie a innym razem jakby tego turba nie było i totalny brak mocy

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

Przepływ masakra i pewnie stąd też te stuki. Najprawdopodobniej przepływka do wymiany, bo jej wskazania są dramatyczne. Błędy kasowałeś przed logami?

Opublikowano

Błędy skasowane,90st ,gaz do dechy na 3-cim biegu.Oto kolejny log z grupy 115+118,robiony poraz trzeci.Bez klimy tylko teraz świeczki bo się ciemno zaczyna robić

http://vaglogi.pl/log-115_118_9f123D.html

Logi o które prosił kolega Bartez 002+115+117

 

http://vaglogi.pl/log-002_115_117_SQ0TO.html

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego turbo do 4 tysi coś pompuje a później doładowanie spada?.I dlaczego tak sie dzieje przy ciśnieniu zadanym przez sterownik.Powinno wzrastać do końca pomiaru jak dobrze rozumuje?.Dopiero zaczynam przygodę z logami,także proszę o wyrozumiałość i wszelkie wskazówki,za co będę serdecznie wdzięczny.

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

Ogolnie male turbo k03 z bfb nie trzyma doladowania do 5-6k obrotow i gora moze spadac. To jest normalne akurat. Problem taki ze nawet avj w peaku pompuje 0,5b najmniej, u Ciebie jest 0,4b jedynie.

Po logu 117 widac ze przepustnica przerywa przy okolo 2900. To przez to moze byc problem z osiagnieciem doladowania. Takze przepustnica na razie jest pewnym tropem. Do tego przeplywka tez dramatycznie malo mierzy.

Opublikowano

Widac tak jakby ecu nie dostawalo prawidlowego sygnalu z przepustnicy i przez to zaniza zadane cisnienie doladowania. Sprobuj moze podmienic przepustnice na inna.

Mozesz podeslac ten problem koledze @Łukasz13 bo widzialem ze kiedys sie zajmowal podobnym problemem. 

Opublikowano

Tu raczej główny problem tkwi w wartościach przepływu powietrza ale niech się kto mądrzejszy wypowie :D

Opublikowano

Przeplywka swoja droga ale obawiam sie ze problem tutaj moze siegac glebiej.

Na razie tropy sa dwa i na tym mozna sie skupic.

Do autora: a jak odczuwasz obecnie moc auta? Jak to jedzie? Padaka totalna?

Opublikowano (edytowane)

Panowie to ile powinna pokazywać sprawna przepływka? przy małym, srednim i pełnym obciążeniu?.Nie rozumiem również kwestii dlaczego obciążenie procentowe silnika nie dobija do 100%.Czy mógłby być taki kiepski przepływ powietrza spowodowany nieszczelnością w dolocie?.Co do mocy to d*py nie urywa,czasami zbiera sie fajnie a czasami jak dyszel, wciskam gaz i czekam na reakcje której nie ma?

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano

Dla avj powinna pokazywać maksymalnie w granicach 125g/s. U Ciebie są tak niskie wartości, że to raczej nie jest wina nieszczelności. Najlepiej jakbyś podmienił od kogoś na sprawną i powtórzył log 2+33.

Opublikowano

Najpierw podmień przepłykę i powtórz logi. Wtedy zobaczymy co dalej.

Brak 100% obciążenia silnika może być spowodowany problemem z przepustnicą o którym pisałem. Albo czymś jeszcze innym. Trzeba wykluczać po kolei. Zacznij od przepłyki, jak nic się nie zmieni podmieniaj przepustnice, jak znowu nic to będziemy myśleć dalej.

Opublikowano

Na podmiankę raczej nie będę miał przepływki,więc zostaje kupno nowej lub używanej.Co sądzicie jak nowa to tylko bosch? czy china polata chwile?.Używana znowu nie wiadomo czy będzie sprawniejsza od obecnej.Z jakiego auta by jeszcze podeszła przepływka?. Skoro nikt nie proponował czyszczenia to pewnie jej to nie uzdrowi?.Czyszczenie i adaptacja przepustnicy poprawi coś?

Opublikowano

Możesz spróbować wyczyścić tą, tylko nie mechanicznie, z zamienników tylko bosch i żaden inny nie gwarantuje prawidłowych wskazań. Wiele osób na forum się już o tym przekonało. Do przepustnicy możesz zajrzeć ale jej czyszczenie pomaga jak masz głownie problemy z nierównymi obrotami na biegu jałowym. Zacznij też od sprawdzenia szczelności dolotu kompresorem.

Opublikowano

Kolego przemo jak czyścic żeby nie narobić jeszcze gorzej?,może psykać jakimś zmywaczem do hamulców?.Przy sprawdzaniu szczelności zaślepiać odme przy tipie?.Jakim ciśnieniem sprawdzać 1 bar?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...