Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Prawidłowa wartość kąta synchronizacji


mlody783

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

miałem robione dziś logi na komp i teraz pytanie kąt synchronizacji wyszedł - 0,5

jak to moze negatywnie wplywac na prace silnika

powiem że ogolnie wszystko jest ok przyspieszenie spalanie

jeden mankament to troche dziwna praca (na moj słuch)

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt synchronizacji jest jak najbardziej OK ! optymalna jego wartość to "0" z tolerancją "-3 do +3 jednostki"

na czym polega ta dziwna praca silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos tak jakby dudnialo
ponoc cos z powietrzem ale nikt nie potrafi powiedziec dokladnie co

filtr powietrza mam nadzieję, że jest czysty,

trudno w takim przypadku coś doradzić skoro się nie słyszy jego dźwięku a tym bardziej nie można go zza ekranu lapka zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko u kolegi młody kąt nie skacze od 0 w górę i w dół tylko stoi na -0,5 i od tej wartości się odchyla ale raczej w dół, więc kąt jest do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt synchronizacji jest jak najbardziej OK ! optymalna jego wartość to "0" z tolerancją "-3 do +3 jednostki"

ja u siebie mialem +2,2 czyli miescil sie w normie lecz silnik odpalal po dluzszym postoju z lekkimi drganiami tak jakby nie lapal na wszystkie gary po ustawieniu na 0 jak reka odjal pali idealnie czyli warto ustawic na 0

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko u kolegi młody kąt nie skacze od 0 w górę i w dół tylko stoi na -0,5 i od tej wartości się odchyla ale raczej w dół, więc kąt jest do poprawy.

mozesz to przetlumaczyc na wspolna mowe? :cool1:

Witam

miałem robione dziś logi na komp i teraz pytanie kąt synchronizacji wyszedł - 0,5

jak to moze negatywnie wplywac na prace silnika

powiem że ogolnie wszystko jest ok przyspieszenie spalanie

jeden mankament to troche dziwna praca (na moj słuch)

z gory dzieki

kat synchro -0,5 jest jak najbardziej prawidlowy.

jezeli nie jestes w stanie nagrac i wyjasnic na czym ma polegac owa dziwna praca silnika,

jak mamy ocenic czy rzeczywiscie dziwna jest? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz to przetlumaczyc na wspolna mowe?

Idealnie jest jeśli kąt wtrysku stoi na 0 na wolnych i przy zwiększeniu obrotów nie wychyla się zbytnio a potem wraca do wartości 0. U kolegi młody jest prawie identycznie tylko kąt wraca i stoi na wolnych cały czas na -0,5 i nie wraca do 0. Przy prze gazowaniu zwiększa się do -1.5 a następnie wraca na -0,5 więc można by go lekko dygnąć aby stał na 0. Biorąc pod uwagę że wcześniej jakiś mechanik ustawiał to na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

moja A4 dziwnie pracuje

ponoć

ze trzeba szklanki wymienic wyczytalem na forum że takie dudnienie w okolicach filtra powietrza (tak właśnie jest u mnie) moze byc tym spowodowane

czy jedno z drugim moze miec cos wspolnego

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t33503.0.html;highlight=filtr+powietrza+dudni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz to przetlumaczyc na wspolna mowe?

Idealnie jest jeśli kąt wtrysku stoi na 0 na wolnych i przy zwiększeniu obrotów nie wychyla się zbytnio a potem wraca do wartości 0. U kolegi młody jest prawie identycznie tylko kąt wraca i stoi na wolnych cały czas na -0,5 i nie wraca do 0. Przy prze gazowaniu zwiększa się do -1.5 a następnie wraca na -0,5 więc można by go lekko dygnąć aby stał na 0. Biorąc pod uwagę że wcześniej jakiś mechanik ustawiał to na oko.

zmiana kata synchronizacji przy zwiekszaniu obrotow wystepuje zawsze o taka sama wartosc, czyli opoznienie, przykladowo, jezeli kolega ma -0,5` to przy zwiekszeniu obrotow kat moze sie zmienic do wartosci 0,0`do +0,3` nie ma mozliwosci zeby zmiana nastepowala w kierunku odwrotnym.

powodem zmiany kat jest delikatna zmiana dlugosci - rozciaganie paska, oraz zmniejszenie napiecia napinacza.[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 14:17_________________________________________________

Panowie

moja A4 dziwnie pracuje

ponoć

ze trzeba szklanki wymienic wyczytalem na forum że takie dudnienie w okolicach filtra powietrza (tak właśnie jest u mnie) moze byc tym spowodowane

czy jedno z drugim moze miec cos wspolnego

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t33503.0.html;highlight=filtr+powietrza+dudni

trudno z opisu wnioskowac o niepokojacych dzwiekach, albo nagraj i jezeli owe dudnienie bedzie slychac zamiesc na forum, albo posluchaj pracy podobnego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana kata synchronizacji przy zwiekszaniu obrotow wystepuje zawsze o taka sama wartosc, czyli opoznienie, przykladowo, jezeli kolega ma -0,5` to przy zwiekszeniu obrotow kat moze sie zmienic do wartosci 0,0`do +0,3` nie ma mozliwosci zeby zmiana nastepowala w kierunku odwrotnym.

powodem zmiany kat jest delikatna zmiana dlugosci - rozciaganie paska, oraz zmniejszenie napiecia napinacza.

raczej jest spowodowana przez czujnik wtrysku sterującego 3-go cylindra, który daje odczyty dla ECU i wartość jest przyspieszana przy wzroście obrotów silnika a wszystko po to aby przyśpieszyć wtrysk paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej jest spowodowana przez czujnik wtrysku sterującego 3-go cylindra, który daje odczyty dla ECU i wartość jest przyspieszana przy wzroście obrotów silnika a wszystko po to aby przyśpieszyć wtrysk paliwa.

Chlopie co ty bredzisz?

Obudz sie w PD nie ma wtrysku sterujacego :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o "władco postów" wiesz dlaczego tak napisałem, bo Musashi odpowiadał na posta kolegi grzanek85, który ma silknik AHU i to mnie zmyliło.

W PD nie ma wtrysku sterującego - no pewnie, bo są pompowtryskiwacze.

Oj, będzie polewka, już wiem jakie kolega Musashi puści posty, ale cóż, mój błąd, do którego się przyznaję :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o "władco postów" wiesz dlaczego tak napisałem, bo Musashi odpowiadał na posta kolegi grzanek85, który ma silknik AHU i to mnie zmyliło.

W PD nie ma wtrysku sterującego - no pewnie, bo są pompowtryskiwacze.

Oj, będzie polewka, już wiem jakie kolega Musashi puści posty, ale cóż, mój błąd, do którego się przyznaję :tongue4:

marewel mnie uprzedzil :decayed::tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he hee, wiedziałem :decayed:[br]Dopisany: 18 Luty 2009, 08:52_________________________________________________marewel chyba siedzisz na forum : www.tdi-tunig.pl bo coś mi tak gdzieś mignął Twój nick ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...