abx85 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) Od pewnego czasu mam problem z rozruchem silnika. Długo kręci i w zależności od temperatury otoczenia zapala różnie (raz bardzo długo kręci i zaskakuje od razu; przy wysokiej temperaturze długo kręci i nie chcę skoczyć na wszystkie gary). W książce serwisowej rozwiązanie wskazuje na czujnik temp. wody oraz dolotu. Czujnik temperatury wody wymieniłem, a czujnik dolotu nie ma w silniku ADP 1.6 96r. Z tego co przeczytałem rolę czujnika temp. dolotu pełni przepływomierz. Po przejrzeniu na VAG w grupie 003 pojawia się non-stop temperatura 19,5 stopnia niezależnie od temperatury otoczenia i silnika. Nawet po podmianie przepływki nie znika . Pytanie do brzmi czy taka temperatura faktycznie musi być na stale ustawiona czy też może to wynikać z jakiegoś innego czujnika, o którym nie mam pojęcia. Czy na wartość temperatury dolotu ma w tym przypadku wpływ na pewno przepływka??? Czy też wynika to z zwarcia przewodu w instalacji, na wtyczce? Edytowane 13 Czerwca 2018 przez abx85 korekta
k232 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Jaki tam masz czujnik temperatury u Siebie? Jeden czujnik na 4 piny czy dwa czujniki po 2 piny ? Ta temperatura jest za duża, masz jakieś błędy?
abx85 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.
k232 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 9 minut temu, abx85 napisał: temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa. Oba zmieniałeś ? 102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje.
abx85 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 1 godzinę temu, k232 napisał: Oba zmieniałeś ? 102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje. to jest temperatura bezpośrednio po dłuższej jeździe zaraz po zatrzymaniu. Wymieniłem tylko temperatury cieczy na oryginalny VAG. Przepływkę podmieniałem i nic nie dało. Dalej nie wiem co z blokiem 19,5 stopnia, bo nie wiem czy to przepływka daje takie wartości? Bo samego czujnika tempartury na dolocie w ADP nie ma (sprawdzałem rurę od przepływki do przepustnicy i pusto) w innych wersjach nowszych było na rurze dolotowej przy przepustnicy (zapewne u ciebie w ADR tak jest).
mszark Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 U Ciebie nie ma czujnika i ta wartość jest zawsze taka sama, czyli 19,5.
abx85 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Idę szukać dalej... błędów innych na VAG nie ma. Jutro muszę przeanalizować dlaczego pompa paliwa przy samym zapłonie się nie włącza tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem (czujnik temperatury wykluczony oraz temp. na dolocie - temp. 19,5 const.). Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik pompy:) Edytowane 13 Czerwca 2018 przez abx85
k232 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 To czujnik dalej walnięty skoro po jeździe masz 102 stopnie, 97 stopni to powinno być max.
mszark Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Sprawdź jaką masz temperaturę po nocy przed odpaleniem. U mnie też pompa działa z rozrusznikiem i tak ma być. U Ciebie pewnie tak samo.
abx85 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) k232 - 97 stopni jest w instruments wartość na zegary. mszark - a czy nie jest tak, że pompa paliwa włącza się na zapłonie na 1 sekundę i wtedy reguluje wstępnie obieg paliwa tzn. przy rozruszniku szybciej zapala. Rano nie dałem rady sprawdzić temperatury, ale po jeździe wartość w Instrumets na zegary jest 97 stopni. Dzisiaj rano znowu nie odpala równo na wszystkie gary tak jakby ssanie się spóźniało o 1-2 sekundy, a potem nagle wszystko wskakuje na obroty i jest ok. Czy trop przepustnicy-ssania jest zasadny?, biorąc pod uwagę, że jak już ruszy to obroty prawie idealnie się trzymają zakresu 840-860 rpm? Adaptacje przepustnicy wykonywałem wiele razy na rozgrzanym silniku. Może twardy reset przepustnicy i od nowa zaadaptować tylko jak?? słyszałem, że da się to zrobić gdzieś w VAG. Powoli tracę cierpliwość do tego auta:/... Edytowane 14 Czerwca 2018 przez abx85
k232 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Teraz w lecie ciężko o ssanie bo jest za ciepło. Musiałbyś dobrze auto wychłodzić to wtedy ssanie będzie. Na ssanie też ma wpływ czujnik temperatury, co Ci przeszkadza to , że się ssanie spóźnia 2 sekundy ? Taki problem to nie problem?
abx85 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2018 Cytat K232 - i ludzie pomyślą, że odpalam traktor, a nie samochód:D Sprawdziłem rano temperaturę: temperatura otoczenia taka sama jak płynu chłodzącego 21 stopni na zegarach 30 stopni i pewnie taki dolny limit ustawiony już jest na stałe. Ktoś ma jakiś pomysł czy zostaje tylko kupić używaną przepustnicę? ? Nie wiem czy jest sens kupywać nową za 350 zł firmy SKV lub Getz .
mszark Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 A czemu się przepustnicy uczepiłeś? Cewka, świece, kable wn, szczelność dolotu, ciśnienie paliwa, masz lpg może w tym kierunku sprawdzić.
abx85 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2018 Cewka, świece, kable, kopułka i palec nawet regulator ciśnienia wymieniony bo już siatka była skruszała od dotknięcia. LPG sprawdzałem objaw podobny co na pb (butla zakrecona na noc) i to samo z rozruchem:/ Szukam...
k232 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 @abx85 jak Ty naprawiasz auto tylko dlatego żeby ludzie widzieli to k**wa gz ??
abx85 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 1. Problem rozwiązany:) Jeżeli chodzi o temperaturę czujnika to powodem było zapowietrzony obieg wody przez korek w zbiorniku, który już nie regulował ciśnienia. Po wymianie temperatura pokazuje maksymalnie 97 stopni (nawet silnik przy prędkości 150-160 stopni jest o 10-20 stopni chłodniejszy na wskaźniku temp. oleju). 2. Przy starcie długo kręcił. Problem rozwiązny:) Powodem był przewód od pompy paliwa do pokrywy zbiornika (nawet minimalna dziurka często niewidoczna na pierwszy rzut oka powoduje taki objaw długiego kręcenia (czasami łapał od strzała, czasami zapalał na dwa cylindry i dopiero wchodził na ssanie itp. ). Tu należy zwrócić uwagę przy okazji na ten 20 cm przewód, bo u mnie za pierwszym razem mechanik go wymienił, ale w ciągu dwóch odpaleń już zdążył się zniszczyć co spowodowało, że szukałem przyczyn gdzie indziej. W końcu u innego mechanika dowiedziałem się, że musi to być specjalny przewód paliwowy zanurzeniowy (jedyny taki dostępny to gates 20793 30cm koszt około 50 zł - ciężko dostępny). Niestety z powodu jego dostępnością i wyjazdem na wakacje założył zwykły wąż paliwowo - olejowy uprzedzając mnie wcześniej, że długo nie wytrzyma. Po dwóch dniach było już po nim...
k232 Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 2 godziny temu, abx85 napisał: korek w zbiorniku, Czyli w tym przypadku wystarczyło zmienić korek od zbiorniczka tak ?
abx85 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 21 minut temu, k232 napisał: Czyli w tym przypadku wystarczyło zmienić korek od zbiorniczka tak ? Dokładnie tak, korek zbiornika wyrównawczego 1,4 - 1,6 bar. Wcześniej miałem 3 sytuacje gdzie w słabych punktach puszczał już stary sparciały wąż właśnie przez głupi korekt zbiornika:) Tworzy się pod wpływem temperatury większe ciśnienie w układzie (korek ciężko odkręcić) i temperatura przez to też się zmienia. Jak obserwujesz temp. w układzie chłodzenia i silnika przy większym obciążeniu to widać zasadniczą różnicę.
k232 Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Podaj numer korka jaki kupiłeś do Siebie .
abx85 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 28 minut temu, k232 napisał: Podaj numer korka jaki kupiłeś do Siebie . 14700/FEB https://aparts.pl/partscatalogue/14700-febi-bilstein-pokrywa--oslona--korek-zbiornika,11-14700-0101-00056--14700~2FEB.aspx# 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się