DeadBolter Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Witam . Po wymianie MCE z low 8e0 907 279 K na high Koncowka L. wlacznik swiatel bez pozycji Auto na koncu literka c swiatla swieca caly czas. i blad z wlacznikiem. P odpowie mi ktos jak to poprawic? Edytowane 15 Czerwca 2018 przez DeadBolter
Lukasz_mk2 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 a czy przejściu z modułu low na high porobiłeś też zmiany w instalacji???
DeadBolter Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Nie robilem bo niewiem jakie zmiany musze wykonac. Dla tego pytam. Czytalem artykul o mce ale nie widzialem informacji jakie zmiany powinienem wykonac poza programowaniem. Z tego co wyczytalem moj wlacznik swiatel jest obslugiwany przez modul low i high. wlacznik swiatel bez funkcji auto. moje audi to b7. wlacznik na module low dziala normalnie a na high juz nie. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez DeadBolter
Makale Opublikowano 16 Czerwca 2018 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Instalacja LOW i HIGH to dwie różne instalacje... Przecież masz jak wół schematy. W LOW światła idą przez włącznik, a w HIGH przez moduł.
DeadBolter Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2018 2 godziny temu, Makale napisał: Instalacja LOW i HIGH to dwie różne instalacje... Przecież masz jak wół schematy. W LOW światła idą przez włącznik, a w HIGH przez moduł. Nadwozie B7 Historia modeli MCE:Wersje LOW:8E0 907 279 H (wycofany ?) -> 8E0 907 279 K (wycofany 01/03/2007) -> 8E0 907 279 MWersje HIGH:8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N Trzeba zaznaczyć, że sterowniki LOW i HIGH różnią się od siebie w inny sposób niż ma to miejsce w nadwoziu B6. Przede wszystkim zmieniono funkcje niektórych pinów oraz sposób komunikacji z przekaźnikami (oznacza to, że nie można przekładać MCE między B6/B7 bez ingerencji w wiązkę elektryczną – ale nad tym popracujemy ). Każdy z modułów przewidzianych dla B7 obsługuje sprawdzanie żarówek – przy czym w wariancie LOW kierunkowskazy boczne, oraz przednie światła przeciwmgielne są zasilane bez pośrednictwa MCE (te obwody nie są monitorowane). Oprócz tego brakuje wejść i wyjść dla aktywacji funkcji Coming/Leaving Home, DLR oraz czujnika światła/deszczu i aktywacji automatycznego trybu świateł. Moduł LOW nie obsługuje także układu zmywania reflektorów. Wszystko to zostało dodane w module HIGH – podsumowując, z punktu widzenia B6 obie instalacje montowane w B7 wyglądają (prawie) jak HIGH Porównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B7:Wersja „LOW”Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – xPin 2 – xPin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]Pin 6 – xPin 7 – Masa [brązowy]Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]Pin 13 – xPin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]Pin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Pin 19 – xPin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – xPin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – Masa [brązowy]Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – xPin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]Pin 21 – xPin 22 – xPin 23 – xPin 24 – xPin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]Pin 29 – xPin 30 – xPin 31 – xPin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]Wersja „HIGH”Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – xPin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) [czerwono/biały]Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]Pin 6 – xPin 7 – Masa [brązowy]Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]Gniazdo A (23-pin): Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego, sygnał rozłączenia fotochromu do lusterka (pin 3) [niebiesko/czerwony]Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]Pin 13 – xPin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]Pin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty]Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny]Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – Masa [brązowy]Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – Sygnał z czujnika deszczu/światła (pin 3) [fioletowo/żółty]Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski]Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony]Pin 23 – xPin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały]Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski]Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony]Pin 31 – xPin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]
DeadBolter Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2018 po dokladnym przesledzeniu widze ze swiatla przeciwmgielne i boczne kierunki w MCE low ida poza mce w high juz sa na module ma moze ktos schemat jak to wyglada w b7 ??? widzialem rozpiske pinow z b6 ktora udostepnil Bart. czy wie ktos jak to wyglada w b7 ??
Makale Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Szukaj info w dziale montażu auto funkcji wycieraczek i swapu modułu elektryki z B7 do B6.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się