mugolina Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Cześć, posiadam a4 b7 1.8t bfb lpg. Aktualnie zalany olej 10w40, na weekend będzie zmiana na 5w40. Mam problem ze swoim autem od jakiegoś czasu muszę często dolewać olej tzn co jakieś 500 km muszę wlać około 150 ml oleju ? a wcześniej tego nie było na tym samym oleju. Auto rano na zimnym nie kopci Na ciepłym przy 5 tyś też nic nie puści. Z góry żadnych wycieków nie widzę, ani od strony napinacza co tam lubi lecieć. Na weekend zobaczę spod jak wygląda ale pod autem sucho to obstawiam że nic nie będzie. Od czego zacząć diagnostykę ubytku oleju w takich ilościach ? Żeby nie robić dodatkowych kosztów co najlepiej sprawdzić po kolei ? Kompresję i co dalej ? Wiem że te silniki wezmą ale miałem b6 bfb I tam brało 500 ml na 10 tyś. Dodam że robiłem logi i turbo pompuje ładnie ale nie wiem czy to ma coś wspólnego jakby siadalo.
DivaynEays Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 zajrzyj do dolotu, jak tam sytuacja wyglada.
KINIAM Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Godzinę temu, mugolina napisał: 1. Aktualnie zalany olej 10w40, na weekend będzie zmiana na 5w40. 2. Mam problem ze swoim autem od jakiegoś czasu muszę często dolewać olej tzn co jakieś 500 km muszę wlać około 150 ml oleju ? a wcześniej tego nie było na tym samym oleju. 3. Wiem że te silniki wezmą ale miałem b6 bfb I tam brało 500 ml na 10 tyś. 1. a jakie dokładnie to oleje ?. 2. trudno orzec jak to jest przy zagazowanym silniku ale na benzynie miewałem w tym silniku ubytek 250 ml na 1000 km przy słabej jakości oleju i długich trasach po gorących autostradach oraz mocne deptanie gazu a po mieście i okolicy zrobiłem 2000 km i oleju znikła 100. 3. to miałeś świetny silnik, mnie na benzynie łykał 1 - 2 litry na 10/12 tys. km.
mugolina Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 W dniu 19.06.2018 o 20:19, DivaynEays napisał: zajrzyj do dolotu, jak tam sytuacja wyglada. Co dokładnie odkręcić, gdzie sprawdzić dolot ?
mugolina Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 23 godziny temu, KINIAM napisał: 1. a jakie dokładnie to oleje ?. 2. trudno orzec jak to jest przy zagazowanym silniku ale na benzynie miewałem w tym silniku ubytek 250 ml na 1000 km przy słabej jakości oleju i długich trasach po gorących autostradach oraz mocne deptanie gazu a po mieście i okolicy zrobiłem 2000 km i oleju znikła 100. 3. to miałeś świetny silnik, mnie na benzynie łykał 1 - 2 litry na 10/12 tys. km. Teraz jest motul 10w40 na weekend będzie 5w40 też motul (Na takim jeździłem w b6) Wiem że te silniki wezmą ale na pewno nie powinny brać tyle. B7 i b6 pokonywala te same trasy i obydwa auta na lpg. W b6 małe zużycie oleju a tutaj kilka razy większe więc coś nie tak jest. Dzisiaj znowu obserwowałem auto i na zimnym zero dymka, ciepły na postoju również nic, ale wkrecilem go na postoju do 4.5 tyś i pojawił się niebieski dym czyli olej jest przepalany ? od czego w takim razie zacząć ? Czy każde nawet i zdrowe 1.8t puści dyma ?
DivaynEays Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 42 minuty temu, mugolina napisał: Co dokładnie odkręcić, gdzie sprawdzić dolot ? TIP przedewszystkim i najlepiej do tego zdemontowac intercooler + wszystkie weze od niego, sprawdzic jak z tym olejem tam no i oczywiscie wyczyscic benzyna ekstrakcyjna( tylko dobrze wysuszyc bo ogniem bedzie strzelac po odpaleniu xD ). A co do oleju to proponuje zalac Ravenol VST 5w40 (np zamowic z oryginalneoleje.pl) jest znacznie lepszy od motula (motul to polsyntetyk mimo wszystko, a ravenol to prawdziwy syntetyk na bazie PAO + najnowsza partia z lutego ma juz wolfram, bor itp) a cena w zasadzie taka jak za motul.
mugolina Opublikowano 24 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2018 W dniu 20.06.2018 o 21:10, DivaynEays napisał: TIP przedewszystkim i najlepiej do tego zdemontowac intercooler + wszystkie weze od niego, sprawdzic jak z tym olejem tam no i oczywiscie wyczyscic benzyna ekstrakcyjna( tylko dobrze wysuszyc bo ogniem bedzie strzelac po odpaleniu xD ). A co do oleju to proponuje zalac Ravenol VST 5w40 (np zamowic z oryginalneoleje.pl) jest znacznie lepszy od motula (motul to polsyntetyk mimo wszystko, a ravenol to prawdziwy syntetyk na bazie PAO + najnowsza partia z lutego ma juz wolfram, bor itp) a cena w zasadzie taka jak za motul. Dzisiaj na szybko zmienialem przepływke i w tipie czysto. To jest ten wąż co idzie do przepływki nie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się