Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi 1.8 125 km szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z Moją Audi. Model to a4 b5, 2000 rok 1.8 125 km.

Auto nie ma instalacji LPG

Problem się zaczął jakiś miesiąc temu, może troszkę wcześniej. Otóż. Zaczęło się delikatnie, za każdym razem gdy odpalałem Audi na zimno obroty były okej ale gdy tylko ruszyłem audi zaczęła wariować, szarpac jakbym ciągle puszczał pedał gazu. W zeszłym tygodniu doszło do tego że Audi przestała odpalać. Wymieniliśmy świece i odpaliła bez problemu. Po odpaleniu doszło strzelanie, które dochodziło chyba spod maski. Pojechałem do mechanika, bo zapalony był check engine podłączył do komputera, stwierdził że zawalony jest katalizator, i uszkodzony termostat (faktycznie temp. Wynosiła ciągle 60 stopni.) Zalecił wymianę termostatu i przegonienie Audi po autostradzie z dużą prędkościa w celu wyczyszczenia katalizatora. Zrobiłem tak, nic nie pomogło. Zaczęliśmy od czyszczenia przepustnicy, przy odkręcaniu jej posypała się odma, sparcial wężyk, został wymieniony na nowy. Nadal nic nie pomogło. Dzisiaj rano audi po odpaleniu złapała 1000 na obrotomierzu, zaczęła strzelać i brzmiała jakby ktoś odpalił traktor. Po 2 minutach stania odpalona wszystko wróciło do normy audi zaczęła cicho chodzić i umilkło strzelanie. Przymierzamy się do wymiany cewki zapłonowej. Myślicie że to pomoże? Czytałem tematy na forum ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi.. pomocy..:(

 

 

Aaaa dodam jeszcze, że check zapalił się po jednym dniu jazdy. Jutro znów jadę na komputer:/

 

Edytowane przez zagmatfany1
Opublikowano

Jak strzela z pod maski to gdzieś zaciąga lewe powietrze. Kup sobie w sprayu jakiś płyn uniwersalny i psikaj po tych gumach co masz na kolektorze ssącym i po całym układzie dolotowym, przepustnica itp. Nie wymieniaj wszystkiego na raz bo to bez sensu, najpierw postaraj się zdiagnozować..

Opublikowano (edytowane)

Dodam jeszcze że jak odpaliłem dzisiaj rano to strasznie trzęsło cała budą, a jak jest rozgrzany to i tak ma dużo mniej mocy i od czasu do czasu przy wciśniętym gazie i tak szarpie silnik...

 

Edit. Dodam jeszcze że mocno czuć z Autka spalinami.

 

Edytowane przez zagmatfany1
Opublikowano

Byłem dzisiaj na przeglądzie, i wykryło mi strasznie duża emisję spalin, dużo ponad normę. Diagnostyk stwierdził że zabity katalizator. Co z tym teraz można zrobić?

 

Opublikowano

Jeżeli przedmuchanie na autostradzie nic nie daje to nie mam pojęcia..

Błędów od sondy nie ma ?

Opublikowano

Nie ma błędów sondy..

Opublikowano

To ja odpadam, dla mnie to audi B5 to jest jakaś k**wa paranoja, silnik żyleta ale żeby jakąś zagadkę rozwiązać to trzeba lat..

Opublikowano

Niestety..dzięki za pomoc:/

 

Opublikowano

Jaki dokładnie błąd wywala na kompie? Masz drugą sondę za katalizatorem już w tym modelu?

Opublikowano

Tak, jest druga sonda za katalizatorem. Teraz nie jestem w stanie powiedzieć jakieś błędy, bo jestem bez auta na razie. Ale błąd był mniej więcej taki, że zbyt bogata mieszanka paliwowa.

Opublikowano

To raczej nie wina kata. Logi by coś więcej powiedziały.

Opublikowano

Wiesz co, jest coś więcej napisane, tylko no teraz niestety nie mam możliwości sprawdzić:( byłem u człowieka który zajmuje się katalizatorami, zrobił na próbę jakaś dziurkę na początku kata żeby sprawdzić czy będzie ok, nie podziałało, pojechałem po drodze do innego mechanika, stwierdził że ta dziurka jest za mała i żeby jak już chce sprawdzać to zrobić większą.. już sam nie wiem.:/

 

Opublikowano

A jak się okaże, że to nie kat to zaspawają CI te dziurki? Jedź do kogoś ogarniętego w diagnostyce za pomocą vaga, niech podejrzy podstawowe parametry silnika albo zakup kabel i do dzieła. Zła mieszanka powoduje niewłaściwy skład spalin ale to nie świadczy o niesprawności kata.

Ale zrobisz jak uważasz albo jak Cię mechanicy naciągną ?

Opublikowano

Tak, tak zaspawaja. Oddaję go spowrotem w poniedziałek już do znajomych mechanikow.. zobaczymy co będzie..

Opublikowano

Dzisiaj odebrałem Audi od mechanika. Mówił, że testował przepływomierz, na starym działa jak działa, na nowym  to samo a na odpiętym jest luksus. Twierdzi że to wina sterownika silnika. Może tak być?

Opublikowano

A ten nowy jakiej był firmy ?, bo to jednak ma znaczenie ?

Opublikowano

Oj Powiem Ci że niestety tego już mechanik mi nie powiedział...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...