Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zsuwanie sie paska rozrządu


scythe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prosze o pomoc w kwestii paska rozrządu.

A mianowicie zauwazyłem na zewnętrznej stronie pasek sie zużywa i robą sie takie wytarcia podobne do do zebów kół. Na pasku znajdują się cześć gumy , tak jakby sie zuzywał.

Mechanik bedzie szukał przyczyny ale moze ktoś z Was sie juz z takim problemem spotkał.

Pasek ma 1000 km przebiegu. Rolki wyminione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sparwdzał i powiedział ze napinacz jest ok, ( 40 tys temu był wynieniany ) , tak na razie bąknoł ze to moze być albo koło od pomy oleju albo zemate od pompy wtryskowej ( z tym ze pompa urzywa paska od strony zebów na pasku ani nie na zewnątrz )

Pasek rozrządu był wyminiany podczasz wymiany popychaczy i okało sie ze cos sie z nim dzieje wyminilismy jeszcze raz i znu ten sam obiaw , a wczesniej zrobił 40 tyśi nic sie nie działo został wyniniony profilaktycznie. sam nie wiem co mysleć [br]Dopisany: 16 Luty 2009, 17:57_________________________________________________Szanowni grupowiecze... chiałbym przedstawić wam kilka zdjęć mojego paska.

http://img299.imageshack.us/my.php?image=88780203.jpg

http://img294.imageshack.us/my.php?image=92532576.jpg

http://img294.imageshack.us/my.php?image=81757260.jpg

Tak wyglada po zrobieniu 1000 km ...

Wymieniłem już wszytkie rolki , koło pompy wtryskowej rónież i zstała spawrdzona u pompiaża ( nie ma zadnych luzów ) została tylko pompa oleju gdyż to koło nie zostało wynienione ponieważ wiem ze tu wchodzi wyciaganie silnika aby zlikwidować przypuszczalne luzy.

Proszę o pomoc to to moze być , czy ktoś sie spotkał z takimi objawami.

Powoli zaczynam tracić cierpliwość :wallbash: bo nie wydaje mi sie ze tak powinno być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a patrzyłeś szerokość nowego paska i twojego czy aby na pewno się zużywa ??

może po prostu tak jest założony że widać część koła pasowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zbyt mocno jest napiety pasek, niby reguluje to napinacz ale ja miałem podobny objaw było mocne odznaczenie sie zębów paska i strasznie hałasował, napinacz został lekko poluzowany i jest dobrze.

jakiej masz firmy pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek Gates Chyba taks ie pisze .... skontolowałem odległości na kołach zębatych i sa w normie. Jedynie styk z kołem pomy oleju wydaje sie być na krawędzi ale przecież sie nie da wyregulować pozycji tego koła.

Ogladnołem pasek z boku i mam takie wrażenie ze jest takjaby przytarty. Gdzy robiłem oględziny gdzy rozrzad był na wierzchu to napawde nie widziłem aby mgł sie gdzieś przycierać ..

Moze jednak naprawdze jest za mocno naciągnięty.

[br]Dopisany: 01 Marzec 2009, 18:43_________________________________________________Ponieważ widać ze na zewętrznej stronie paska sa slady kół. Zsuwanie paska raczej juz nei wchodzi w rachubę poniewawż wynieniłem wszytko co sie dało i została mi tylko pompa oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie możesz zdjąć zderzak odchylić chłodnicę, zdjąć wszelkie osłony i odpalić silnik. Może w czasie pracy pasek lata na jakiejś rolce- ale to ostateczność. Mi kiedyś udało się osłonę plastikową oprzeć o koło napinacza, sprawdź czy osłona nie ociera żadnego koła. Napinacz masz ori czy taki za 160 PLN ? Złap za pasek i ciągnij - napisz czy napinacz lekko odchodzi. Jak nie to złap go kluczem i próbuj poruszyć. Jak się drań nie rusza to jest do wymiany - to on niszczy ci paski na 90%.

Po wymianie rozrządu zeszłej wiosny mam już 3 napinacz - właśnie taki za 160 PLN. Przy każdej wizycie u mojego mechanika on wymienia mi napinacz na nowy. Nie oryginalny. Już się nauczyłem, że jak silnik pracuje tak jakby twardziej to zmiana napinacza. Na szczęście wymiana jest gwarancyjna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobne objawy ( problem nie do końca jeszcze rozwiązany)

Mechanik też się trochę męczył ( wymiana paska kilku rolek)

W końcu okazało się że pompa była żle "przykręcona"

Z tego powodu mam teraz trochę zły kont wtrysku. Ponieważ jak już udaó się "rozwiązać problem paska" to się okazało że kont wtrysku nie jest idealnie ustawiony. A że do wymiany całego rozrządu zostało mi z 15 tyś. To zdecydowałem się poczekać zobaczyć co się dzieje.

W każdym razie nie wiem co mechanik miał na myśli (ze pompa była żle ustawiona - przykręcona) jak będę się z nim widział ( kolega) to się dokładnie wypytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moj mechanik juz robi to wszytko za częsci i za robocinze nie berze bo zdebiał :mysli: płace tylko za części w sumie na tym sie nie traci jeli to konieczne.

Mechanik mówił bo tego sam nie widziałem ze koło pompy ma lekkki luz ale dla niego nie było to niepokojace ... ja sam sie zastanawiam co moze iec to koło do tej całej sytuacji oprocz tego ze pacuje na zewnętrznej stronie paska.

No moze byc ze pompa wtryskowa jest żle ustawiaona bo tez mi coś wspominał ze jest regulacja ustwienia pompy.

Wiec bede musił jechac z Waszymi propozycjami do niego w tym tygodniu ... zielony jak sie dowiesz od sowjego mchanika to porszę daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej niuni miałem taki sam problem silnik 1Z pasek rozrządu ssówał się i ścinało go z boku wymieniłem wszystkie koła na nowe ale kupiłem je w ASO nie podróbki koszt powyżej 350 zł 3 koła (na wał dolne na pompę i na wałek rozrządu )+ robocizna i pomogło stare kola były wytarte od paska i delikatnie pasek zjeżdżał na bok na razie mam z tym spokój zrobiłem juz na nowych kolach 20 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wszystkie koła na nowe

I to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna zjeżdżania paska,czyli zużyte kola,bo nie wiem w jaki sposób można przykręcić zle pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec nie udało się serwisowi … poniżej linki do zdjęć ;

http://img21.imageshack.us/img21/6458/roz3.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/5778/roz2n.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/8778/roz4.jpg

1. Tak wygląda pasek po zrobieniu 1000 km

2. Zostały wymienione rolki, napinacz, pompa wtryskowa , koło wału korbowego ( coś szlifowane )

Sugerując się postami muszę wymieć wszystkie koła zębate zostało mi chyba tylko 2 ( koło pompy i to największe rozrządu ) a co z kołem od pompy oleju ???

No i oczywiste jadę do serwisu i nie wiem czy mówić ze widziałem jak to wygląda czy czekać na ich reakcję  … ponieważ obawiam się ze znowu mnie skubną za robociznę a mam zapewnienie ze po 2000 tyś pasek do sprawdzenia…

Co sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak problem rozwiązany :> ...

Po ostatniej wymianie paska rozrządu uchyt pompy został za słabo dokrecony i sie podczas naciagania i urzytkowania paska poprostu się wygioł co w nastepstwie spowodowało zsuwanie sie paska z koła pompy.

A wiec ,,, pojechałem do kolesia ktory wygioł brechą na zimnym silniku uchyt i po kłopocie zabeg trwał 5 min ( + 1 godzian chłodzenia silnika ) koszt dwa piwka :>

Zrobiłem 6000 km i pasek czysiutki jak nowy :>

Przypominam ze dwa serwisy sobie nie dały z tym rady ale dolały mi płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...