przemek1804 Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Witam, to mój pierwszy post i od razu prośba, potrzebuje pewnej pomocy, przyznaje się od razu, że prowadzę warsztat ale niestety nie wiem jak ogarnąć ten problem który mi wyrywa włosy z głowy , dokładniej błąd 17748, problem niby opisywany na forum lecz nie znalazłem dokładnie tego samego problemu, zacznę od początku, samochód sprowadził klient z Niemiec z problemem braku zapłonu na 2 cylindrze, po zdjęciu głowicy okazało się, że ukruszył się zawór dolotowy, tłok dostał grubo po głowie, wymieniony został tłok, komplet pierścieni, panewki korbowodowe, pełna regeneracja głowicy, wszystko powinno być ok ale nie jest.... rozrząd jest ustawiony na znaki, tylko mam pewne wątpliwości co do wałków rozrządu, na wałku wydechowym ustawiony na cechę która się pokrywa idealnie, wałek ssący ustawiony na strzałkę, 16 ogniw łańcucha, tylko, że wychodzi on w tym momencie około zęba w prawo patrząc na silnik od przodu, w 1,8t wychodzi cecha idealnie a tutaj nie, wariator jest sztywny, nie jest zerwany hamulec, łańcuch napięty jest mocno, nie wyczuwam luzu. Na wolnych obrotach samochód chodzi bardzo nie równo, wręcz mam wrażenie jakby ciśnienie wracało do kolektora dolotowego, jest dziwny dźwięk, na wyższych obrotach silnik pracuje równo, najdziwniejsze jest to, że błąd 17748 wyskakuje tylko na wolnych obrotach, jak skasuje błąd na obrotach wyższych niż 1200 to się już nie pojawi, wystarczy puścić gaz i za kilka sekund znów jest błąd. Może miał ktoś taki przypadek i jest w stanie mi podpowiedzieć coś, dręczy mnie równiej ustawienie tego wałka ssącego, w parametrach na wolnych obrotach odczytuje około 8 stopni na plusie, w momencie dodania gazu wchodzi do 33 stopni, przy puszczeniu gazu na wolne obroty ten kąt spada powoli stopniowo aż do 8 znów. Dziękuje z góry za podpowiedzi
przem8 Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Wychodzi na to, że źle złożyłeś rozrząd na łańcuszku. Tak masz ustawione ?
przemek1804 Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) ustawiłem go 16 swożni między znakami, na wydechowym wycięcie a na ssącym strzałka, tylko, że cecha na wałku ssącym jest przesunięta patrząc na silnik w prawo o 1 znak, jakbym chciał ustawić cechy wałków i pokrywy to musiałoby być 15 swożni, już zgłupiałem o co chodzi. tak jeszcze się zastanawiam czy czasami wariator nie jest zablokowany w pozycji przestawionej w prawo. przeglądając forum, jeden z kolegów opisał remont silnika wraz z fotorelacją, zainteresowało mnie to zdjęcie, https://postimg.cc/image/qr32z2zwt/ Na tym zdjęciu widać, że strzałka na wałku ssącym jest idealnie na znaku panewki, ale według mnie jest ustawiony właśnie na 15 ogniw (swożni) a nie 16. I o co tu teraz chodzi ? Edytowane 18 Lipca 2018 przez przemek1804
przemek1804 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 Widzę, że temat można zamknąć bo coś mało chodliwy jest... jak ktoś tylko może to prosiłbym o napisanie mi czy łańcuch ma byc na 16 ogniw czy na 15 jak na zdjęciu w poprzednim poście bo wszedzie pisze, że 16 ale jak jest tak ustawiony to wałek ssący jest jeden znak w prawo, jutro prawdopodobnie znajdę czas żeby to przestawić na te 15 ogniw i dam znać, może ktoś bedzie miał też taki problem.
newALTjerry Opublikowano 20 Października 2018 Opublikowano 20 Października 2018 Witam. Też mam podobny problem. Auto przywiozłem rok temu z nl z uszkodzonym silnikiem. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Zrobiony został remont tj planowanie i szczelność głowicy, poskladany w całość przy okazji wymienione rozrządy'.. Mechanik poskładal ale wysilać się nie potrafi żeby zwrócić uwagę co jeszcze ew. trzeba by zrobić. Od tamtego czasu przy 309tys teraz 326k świeci się check.. Rozrząd sprawdził jeszcze raz i mówi że ok a błąd 17748 jak świecil tak świeci. Czytałem różne posty i może przeskoczyć wałek na łańcuszku, impulsator na walku podawać błędny sygnał z racji wygietych i pokruszonych blaszek (tylko który to ten impulsator, może ktoś wie? ), ułamany czy ukruszony ząb na kole.. Już sam nie wiem co sprawdzać i czy u tego samego mechanika.. Może ktos wie gdzie szukać problemu z tym błędem w altku.. Chetnie podjadę. Dodam że auto kopci na biało na gazie i benzynie a ostatnio mam problem z odpaleniem na benzynie, płyn ubywa ale muszę wymienić uszczelki nagrzewnicy dopiero będę wiedział czy tylko tam cieknie. Proszę o jakieś wskazówki bo już ręce opadają! Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 20 Października 2018 Opublikowano 20 Października 2018 Sprawdź w gr93 na vagu wartość ustawienia rozrządu. Powinna być jak najbliżej 0.0.
newALTjerry Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 (edytowane) Dzięki. Sprawdzilem wczoraj błędy i tego 17748 nie bylo, ale wyskoczyły inne. W załącznikach nowe błędy oraz logi statyczne z kanału 093. W 4tej kratce zadnego odczytu ale zakladam że jest tam wartość żądana czyli 0. Czy da się coś z tego wywnioskować? A moze wykonac inne odczyty? Z góry dzięki za pomoc. LOG-01-093-xxx-xxx.csv Edytowane 21 Października 2018 przez newALTjerry
newALTjerry Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Dodaje błędy.. B6.txt
przem8 Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 http://vaglogi.pl/log-093_q6P5e5V.html Rozrząd nie jest idealnie ustawiony, bo masz -8.0. Nie wiem jak to jest w 2.0 ale w 1.8t błędu przy takich wartościach nie wywala. Co do błędów to wypadanie zapłonu na 3 cim cylindrze, błąd od kata (kończy żywot lub źle ustawione lpg), ostatni to albo słabe aku ale pojawia się też jak był odłączony akumulator. Co do błędu 17927 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17927/P1519/005401
newALTjerry Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 (edytowane) Rzeczywiście, aku odłączałem w tygodniu bo podłączalem odstraszacz na gryzonie. Blędy zczytane były wczoraj po trasie 100km. Cewka byla wymieniana na 3cim cylindrze jakos w sierpniu nowa od 1.8t bexa, kolega mi podrzucil i tak została. Jest dłuzsza i wystaje ale to raczej nie problem?.. Auto ogólnie normalnie odpalało, tamtej zimy też, dopiero niedawno zacząl mieć problemy z odpalaniem na benzynie (na gazie odpali szybciej, dobrze że jeszcze mrozów nie ma), po tym jak stało 6tyg pod plandeką bo padła pompka sprzęgła a ja byłem w delegacji. Jak odpali i sie rozgrzeje to nierówno pracuje na jałowym, jakby sie zadławiał i kopci na biało. No i ten check. Tak było od początku czyli od roku odkąd mechanik go uruchomił. Własnie wczesniej wyskakiwał 17927 a ostatnio 17748 ale tydz temu przeczysciłem halla z przodu i go juz (narazie) nie wywala a znów pojawił się 17927 i dziś rano po krótkiej przejażdżce był tylko ten błąd. Niedawno wymieniłem tez membranę gruszki podcisnienia na nową, ale różnicy jakos nie czuć na wolnych. Czy możliwe że, mimo że auto pali i jeździ, to przez ten rozrząd tak kopci i nierówno chodzi? Jesli to nie wina jakiegoś czujnika.. Edytowane 21 Października 2018 przez newALTjerry
przem8 Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Sprawdź to co podlinkowałem odnośnie tego błędu. Odmę masz drożną? Dużo Ci pije oleju? Możesz jeszcze wrzucić log statyczny i dynamiczny 2+33 na pb po kasowaniu błędów.
newALTjerry Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 (edytowane) Sprawdzę sprawdzę, właśnie taki mam zamiar sprawdzić wszystkie szczegóły odnośnie tego błędu, a jeśli to nic nie da to mechanik pod młot i rozebrać pokrywę i sprawdzić cały wałek ssący, bo podobno jest dobry. Odma chyba dozna, czwornik zmieniony z b7, podcisnienia nie sprawdzałem ale od gruszki ciągnie.. Olej.. pólsyntetyk, pierwsze zalanie na przeplukanie 300-500ml na tys, druga wymiana na valvoline, zaraz 10tys będzie, dwa litry dolane i już minimum więc dużo lepiej. W wolnej chwili zrobię logi Zrobione logi jak mówiłeś http://vaglogi.pl/log-002_033_o5V93.html (b6 ALT) statyczny http://vaglogi.pl/log-003_032_033_NSSevt.html (b6 ALT) DYNAMICZNY ale pomylilem grupe i jest 3 zamiast drugiej, jutro zrobie jeszcze raz 22.10.18, 9;32 Dzis rano zrobilem logi a przedtem bląd 17748, po logach 17927 i wypadanie na trzecim cylindrze (rano zmieniona cewka, swiece w oleju) Grupy 002, 033, 093: http://vaglogi.pl/log-093_002_033_qj5mg6D.html (b6 ALT) w czasie testu check sie nie swiecił.. Edytowane 22 Października 2018 przez newALTjerry logi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się