Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI AJM - szarpie na nagrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Audi A4 B5 2000, skrzynia TipTronic AG5 01V ze sterownikiem 8D0 927 156 CB.

Podczas jazdy na zimnym silniku wszystko jest ok - skrzynia płynnie zmienia biegi, silnik jest dynamiczny, w sterowniku 01-ECU i 02-AutoTrans.

Po nagrzaniu się silnika (jakieś 30-40km) samochód "słabnie", w granicach 1800-2000 silnik dostaje jakiejś "czkawki", jak gdyby nie działał jakiś wtrysk i zaczyna się szarpanie silnikiem (podobne do niedostatku paliwa). Taka sama sytuacja pojawia się po kilku minutach jazdy, kiedy samochód postoi na słońcu (objawy również po nagrzaniu, ale występują szybciej).

Wcześniej już wyeliminowałem problemy z instalacją podciśnienia (spękane węże, uszkodzony mieszek jednego z zaworów związanego z wymiennikiem ciepła na filtrze paliwa).

Instalacja EGR czysta, obecnie wycięty w ECU i zaślepiony (brak jakiegokolwiek wpływu na występowanie problemu).

Jakiś "mechanik" podmienił kiedyś wtryski na (3xAL, 1xAQ). Z braku laku wstawiłem 4xBJ z silnika 2.0BPW i zmodyfikowałem mapy 'Injection Duration' (wczesniej silnik po starcie dostawał na 6-8sekund drgawek i pracował na 500RPM, po czym się stabilizował. spananie 13l, a teraz spadło na 9,5l/100 po mieście w terenie górzystym). Zabieg zmiany wtrysków i uszczelniaczy nijak nie wpłynął na występowanie problemu z szarpaniem.

Natychmiast po wystąpieniu usterki (szarpania) pojawiają się błędy w ECU i AT:

Address 01: Engine       Labels: 038-906-019-AJM.lbl
  Control Module Part Number: 038 906 019 AN
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0010AG  1301
  Software Coding: 00001

4 Faults Found:

17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241) 
            P1264 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243) 
            P1270 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242) 
            P1267 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240) 
            P1261 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

Address 02: Auto Trans       Labels: 01V-927-156.lbl
  Control Module Part Number: 8D0 927 156 CB
  Component and/or Version: AG5 01V 1.9l-PD RdW 3737
  Software Coding: 00003

1 Fault Found:

18265 - Load Signal 
            P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

 

Zupełnym zaskoczeniem okazały się wartości w grupie 18 ECU - załączam zdjęcie.
Zdarza się, że w grupie 18 ukazują się wartości 6 oraz 47 (moim zdaniem absurdalne, gdyż w tym polu wg. wszelkich opisów mogą pokazać się wartości będące potęgami liczby 2).
W dynamicznym logu podczas występowania problemu jedyną odchyłką od normy są wartości w grupie 18. Podkreślę, że na starym "mixsie wtrysków" problem występował tak samo.

Zastanawiałem się nad wyrobionymi gniazdami PD, jakimś problemem z elektryką (zaśniedziałe styki, uszkodzone kable - wtyczki ECU oraz wiązek w skrzynce ECU wyglądają poprawnie, dla pewności podałem im trochę kontaktu w sprayu).

Dodatkowo dodam, że od czasu wystąpienia objawów, skrzynia szarpie przy wrzucaniu D lub R oraz przy zrzucaniu z tych biegów na N i nie da się cofać pod górkę. Po restarcie silnika problem w większości przypadków ustępuje choćby na chwilę i da się cofać pod górkę jak również zmieniać biegi bez szarpania.

Proszę o jakieś sugestie.

image.png

Edytowane przez sunblade0
Brak części tekstu
Opublikowano

Przeoczyłem jeszcze jedno zdjęcie.

image.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...