gdajaca Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Witam. Poszukuję miejsca w którym pojawi się +12 po włączeniu stacyjki a konkretnie po włożeniu pilota do zamka stacyjki. Przeglądając schematy elektryczne znalazłem kupę takich miejsc, zresztą wystarczy popatrzeć na wykaz bezpieczników gdzie jest również opisane który bezpiecznik podłączony jest do zacisku 15. Problem w tym iż pomimo włączenia stacyjki nie pojawia się tam napięcie. Np. cała szyna bezpieczników z uchwytu SC, wspornik ST1. Przykładam woltomierz, wsadzam pilota w zamek stacyjki, uruchamia się MMI, słyszę jak odblokowuję się blokada kierownicy , a napięcia jak nie było tak nie ma na woltomierzu. Nie mogę zrozumieć o co kaman.
bin85 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Do sprawdzenia przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 - j329, jest pod kierownicą Jeżeli niema napięcia na zacisku 15 to najprawdopodobniej "nie łapie" ten właśnie przekaźnik
gdajaca Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) 1. Myślałem o tym żeby go sprawdzić, ale gdyby tak było, że on nie działa to czy nie miało by to wpływu na działanie innych niektórych podzespołów. A u mnie wszystko jest sprawne, wszystko działa. 2. Czy on jest na pewno pod kierownicą, a nie pod zbiornikiem spryskiwacza ??? 3. Czy są wersje B ósemek z normalną tradycyjną stacyjką na kluczyk ??? Bo u mnie wsadza się pilota w gniazdo i może jego wsadzenie po prostu nie uruchamia napięcia na zacisk 15 tylko zwalnia zabezpieczenie kierownicy i parę tam jeszcze takich mało ważnych rzeczy. Natomiast wciśnięcie go do oporu i zwolnienie powoduje start silnika i wtedy napięcie na zacisku 15 już jest. Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez gdajaca
bin85 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 1. Jeżeli wszytko działa to na pewno napięcie na zacisku 15 musi być 2. Jest na pewno pod kierownicą 3. Wszystkie B8 nie mają tradycyjnej stacyjki, samo włożenie kluczyka do stacyjki nie spowoduje pojawienia się napięcia na zacisku 15, bo jest to zacisk na którym jest napięcie "po zapłonie", więc trzeba wcisnąć kluczyk Reasumując po prostu źle zinterpretowałeś kiedy ma być zasilany zacisk 15
gdajaca Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 11 godzin temu, bin85 napisał: Reasumując po prostu źle zinterpretowałeś kiedy ma być zasilany zacisk 15 No cóż, wygląda na to że tak. Pierwszy raz mam auto z takim rozwiązaniem. Zawsze miałem samochody na kluczyk i tam można było włączyć zapłon nie startując silnika. No nic będę musiał pociągnąć sobie to zasilanie z innego miejsca. Dzięki za wyjaśnienie.
corradoowner Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Przecież możesz włączyć zapłon bez odpalania silnika i wtedy masz napięcie na zacisku 15
bin85 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 No... wciśnij kluczyk nie naciskając sprzęgła
gdajaca Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) Nie mam sprzęgła, to automat. Chyba że to zrobię nie wciskając hamulca. Może wtedy efekt będzie ten sam, ale to nie jest dobre rozwiązanie mojego kłopociku. Spróbuję wziąć to zasilanie np z MMI. Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez gdajaca
bin85 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) W mmi też prawdopodobnie nie znajdziesz takiego zasilania ponieważ informacja o tym że kluczyk jest tylko włożony jest przesyłana po magistrali CAN Trzeba by na schematy zobaczyć bo może z samej stacyjki coś by się dało wyciągnąć Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez bin85
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się