vikis4 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Miałem wczoraj taki przypadek: VW golf 1.9 90 ps. przy spokojnej jezdzie około 2200 obr zapaliła się kontrolka smarowania-dosłownie od razu zgasiłem silnik,sprawdziłem olej wszystko oki (wymieniony około 800km temu!) Ponownie odpaliłem autko-wszystko super,ruszam i po przekroczeniu 2000 znowu to samo! Jechałem tak z 50m i stanołem-kontrolka zgasła. Sprawdziłem czujnik miernikiem i wydaje się być ok! Od tej pory to się nie powt. Jutro podpinam zegar i sprawdze jakie jest ciśnienie. Dodam,że autko pracuje normalnie-nie klepie ,nie kopci,moc jest. Co to było??? Proszę o jakieś rady/spostrzeżenia.
Daimos Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Sprawdź ciśnienie manometrem wtedy wykluczysz awarie silnika, jak będzie ok to posprawdzaj czujniki ciśnienia (powinny być dwa) i przewody idące do nich.
vikis4 Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Opublikowano 19 Lutego 2009 Właśnie sprawdziłem ciśnienie: na zimnym silniku,wolne obroty 4,3-5, Ciepły wolne obroty 1,5 przy 2500 obr. ponad 4! Więc wnioskuje,że z motorem jest wszystko ok! Ale podczas próby po przekroczeniu 2000 obr. zapaliła się kontrolka ciśnienia-słyszałem,że to normaly objaw (czujnik odłączony) ponieważ czujnik oleju (w tym silniku jest jeden) bierze odczyty z czujnika prędkości obrotowej wału. Podejrzewam usterke elektryczną. Jeśli kotoś ma jakieś pomysły to piszcie-będe wdzięczny za każde info!
pejsyk Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam koledzy mam pytanie gdyż zapaliła mi sie kontrolka oleju podczas próby odpalenia samochodu, sprawa ma sie tak w grudniu mialem stluczkę dopiero dzisiaj po naprawie probowalem odpalic samochod i auto nie chce odpalic podejrzewam ze jest to zwiazane z mrozem a mam nie ogrzewany garaz, krecilem dosyc dlugo rozrusznikiem no i w pewnym momencie zapalila sie kontrolka oleju, sprawdzilem na vagu zadnych bledów, dodam ze silnik nie odpalany od grudnia, ktos mi moze udzielic odpowiedzi czy to cos powaznego czy poprostu skutek mrozu i brak cisnienia spowodowany brakiem rozruchu (wolne obroty silnika na rozruszniku)?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się