91krzys Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Cześć Jestem nowym użytkownikiem na forum. Zdecydowałem się na założenie tego konta ponieważ od jakiegoś czasu mam problem z moim audi A4 2.0 TDI 103 kw rocznik 2006. Objaw jest taki że samochód od czasu do czasu nie odpala... jedyna zaobserwowaną przeze mnie anomalią było brak kontroli grzania świec po uruchomieniu zapłonu. Kiedy to się dzieje wszystko normalnie działa tzn. wszystkie inne kontrolki się zapalają, radio się uruchamia, nawet rozrusznik normalnie kręci ale samochód nie odpala. Początkowo myślałem ze to problem z akumulatorem jednak po podłączeniu "na kable" wciąż nic nie pomagało. Jako że stało mi się na parkingu pod galeria to wzywałem lawetę i odstawiłem samochód do znajomego mechanika. Zanim samochód się u niego znalazł i on był w stanie go sprawdzić mięło około 2 h i po tym czasie ku zdziwieniu wszystkim samochód odpalił nie pozostawiając żadnego błędu w komputerze. Po czym samochód stał jeszcze tydzień u tego mechanika i nie udało się odtworzyć moje problemu z parkingu. Po tym incydencje postanowiłem oddać samochód do innego znajomego który zna b.dobrze tą markę. Od razu zostało zdiagnozowane zacinanie się stacyjki jako przyczyna tej usterki ( i fakt bo chodziła ona ciężko). Jednak zaraz po wymianie na inną błąd pojawił się po raz kolejny. Na szczęście tym razem był on podpięty pod komputer i widać było że immobilizer nie dostaje pełnej informacji z kluczyka. Zaleceniem było jazda z dwoma kluczykami (obecnym z nowym grotem po wymianie stacyjki, oraz oryginalnym zapasowym aby ten wysyłał sygnał do immo). Tak jeździłem od miesiąca ciesząc się ze problem się nie powtarza aż do dziś... dokładnie ta sama sytuacja brak "grzania świec" oraz dodatkowo na samym początku pojawiła się jeszcze na komputerze żółta ikonka silnika z napisem "service" Cała sytuacja trwa od początku czerwca i tym czasie ten problem pojawił się 3 razy... Czy ktoś z Was jest w stanie mi podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić? Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Z góry dzięki za jakieś wskazówki
sitar Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Nie wiem jak jest w 2.0 ale w 1.9 w pasku teścia miałem identyczny problem i winny był przekaźnik 219 w skrzynce ECU(był trochę przypalony). Może warto zajrzeć do przekaźników
91krzys Opublikowano 6 Września 2018 Autor Opublikowano 6 Września 2018 Dzięki za podpowiedź, sprawdzę to : )
luki19862121 Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 Sprawdź czy woda nie zalewa ECU czy odpływy są drozne
91krzys Opublikowano 6 Września 2018 Autor Opublikowano 6 Września 2018 własnie jestem po sprawdzeniu ECU, w środku suchutko, nie zmalałem jednak przekaźnika 219, pod kierownicą też go nie ma... w złączniku to co widze pod kierwnica czy jest jakies inne miejsce gdzie on mógły być, czy może ja mam inną numeracje?
sitar Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 179 , 317 nie masz któregoś z tych w skrzynce ECU?
91krzys Opublikowano 7 Września 2018 Autor Opublikowano 7 Września 2018 no własnie nie wiem czy to możliwe ale nie widziałem żadnego przekaźnika w ECU tylko bezpieczniki... a jako że w skrzynce było sucho to nie próbowałem nic ruszać i szukać głębiej. zastanawiam się czy to możliwe ze pomimo wymiany stacyjki to ona nie jest problemem czy może jakieś kable ?
91krzys Opublikowano 14 Października 2018 Autor Opublikowano 14 Października 2018 Otworzyłem ponownie ECU faktycznie były tem przkazniki pod koputerem. Wymieniłem przkanic 457 (siwc zarrowych), dwa tygodnie bylo ok i dzis znowu jakies dziwne błędy tzn swiecił sie ABS ESP i na czerwono breaks byly tam jeszcze dwa inne przekazniki do pompy paliwa i sterowania silnikem ale chyba nie ruszałem
sitar Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 Podłącz kompa-winny może być czujnik stopu, Sterownik ABS itp
ocieocie Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 Witam, mam identyczne objawy i problemy z odpaleniem i błędami. Czy udało ci się poradzić z tym problemem?
91krzys Opublikowano 4 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2019 Witam Dla zamknięcia tematu: Pomogła wymiana przekźnika o oznaczeniu 614. Przekaźnik znajduje się pod komputerem w skrzynce na podszybiu. Od dwóch miesięcy problem się nie pojawia. Auto odpala bez zarzutów. Pozdrawiam
ocieocie Opublikowano 4 Stycznia 2019 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Potwierdzam ze po wymianie przekaznika 614 wszystko wrocilo do normy. Moze komus sie przyda taka informacja. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się