Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Duże zużycie paliwa, falowanie obrotów, brak mocy


Elqapo

Rekomendowane odpowiedzi

witam i mam problem ze swoim autem Audi A 4 model ADR 1.8 20V chodzi o spalanie w miescie dochodzi do 18 litrów a w trasie spala do 8l/100 samochód został podłaczony do komputera zostały wykasowane błedy i nic sie nie zmieniło nadal pali jak smok myslałem ze to wina czujnika temperatury niebieskiego i czarnego 4 pin oraz termostatu wymieniłem na nowe i zwiekszyło mi sie spalanie o 2 litry na chwile obecna około 19 na sto w miescie co z tym mozna zrobic ????? po za tym silnik jak spadaja obroty faluje przes kilka sekund miedzy 900 a 300 obrotów pozniej sie uspokaja i równo chodzi a komputer nie pokazuje uszkodzen... po za tym silnik jest zamulony i chodzi głosno tzn ok 2,500 obrotów od 90 do 130 mało nie wyskoczy pózniej sie wycisza tak po przekroczeniu 4,500 obrotów albo ok 150/h co to moze byc ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód został podłaczony do komputera zostały wykasowane błedy i nic sie nie zmieniło nadal pali jak smok

Witaj , po pierwsze to usuniecie błędów z komputera za pomocą kasowania niczego nie naprawia , wielu z Was myśli ze jest to standardowy komputer typu PC , po restarcie wszytko wraca do normy .Gdyby tak było, było by pięknie :kox:

Pamiętasz jakie to były błędy i czego dotyczyły ? Na moje skromne oko to mi wygląda na sondę no i przepustnice...

Zacznij od przeczyszczenia przepustnicy ( jest gdzie na forum jak to zrobić )

W momencie kiedy będziesz ja czyścił odkręcisz zbiornik cieczy chłodzącej , po przeczyszczeniu i poskładaniu przepustnicy , dolotu itd. nie skręcaj tego pojemnika odpal silnik i zobacz jak pracuje. Następnie ode pij sondę to jest czarna wtyczka za przepustnica pod zbiornikiem , jest mocowana na ścianie grodzi silnika , obok niej są inne złącza np. zielone niebieskie. Ciebie interesuje czarne ostatnie po lewej stronie :)

Przed odpięciem zwróć uwagę jak silnik pracuje , a następnie rozepnij sondę i zobacz czy jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika (przy dobrej sondzie będzie duża różnica , silnik przełączy się na tryb awaryjny i użyje własnych zaprogramowanych map związanych z doborem mieszanki ) jeśli nie to masz sondę do wymiany. To jest najproszczy sposób sprawdzenia sondy. No chyba ze masz własnego Vag-a to pomierz ja ..

Ale z mojego doświadczenia nie liczy na błędy związane z nią . Ja dziś wymieniam sondę bo mam podobne objawy co Ty , błędów zero a silnik chodzi jak by pochodził z ursusa :wallbash:

Jak byś miał jakieś wątpliwości to pisz :)

Pozdrawiam i powodzenia .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat falowania obrotów i wysokiego spalania byl juz poruszany wielokrotnie :szukaj: znajdziesz tam wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie pękła odma pod kolektorem ssącym co powoduje dostawanie się lewego powietrza i zatem masz falowanie obrotów,sprawdź sondę jak pisał kolega i rozrząd może przeskoczył o jeden ząbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...