Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :)

 

Po niedawnej wymianie oleju mam problem z ciśnieniem oleju, otóż co jakiś czas ( zawsze na niższych obrotach, max 2k obr/min) wyskoczy mi błąd czujnika od ciśnienia oleju. 

Zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli od wymiany czujnika, czujka wymieniona, niestety problem nadal się pojawia. U mechanika zmierzyłem ciśnienie oleju, na 1k obrotach - ciśnienie 1.7 bara 

na 3k - ~4,5 bara. Stąd moje pytanie, mieliście podobny problem ? co robić ? Mechanik stwierdza że prawdopodobnie pada powoli pompa oleju, dodam że ja i mój poprzednik (ostatnie 60-70k przebiegu samochodu) lał Liqui Moly High Tech 5w40,  jak i również przed wymianą zawsze płukanka silnika robiona Liqui Moly Engine Flush Pro-Line, także raczej michy zapchanej nie przewiduje, ale no róznie bywa. 

Opublikowano

Zacznij od zrzucenia michy i sprawdzenia jak tam smok.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Zacznij od zrzucenia michy i sprawdzenia jak tam smok.

Myślisz że smok jednak? Ciśnienie jest okej, jakby się przytkał smok to by czasem nie stanął mi na środku drogi ? 

Opublikowano

Ciśnienie sprawdzane było na rozgrzanym oleju? Większość przypadków czerwonej kontrolki oleju to zawalony smok. Po jakim czasie masz tą kontrolke? Od razu czy jak już przejedziesz większy dystans?

Opublikowano

 

8 godzin temu, przem8 napisał:

Ciśnienie sprawdzane było na rozgrzanym oleju? Większość przypadków czerwonej kontrolki oleju to zawalony smok. Po jakim czasie masz tą kontrolke? Od razu czy jak już przejedziesz większy dystans?

Tak ciśnienie sprawdzone na rozgrzanym silniku, to nie jest czerwona kontrolka, tylko oil sensor, żółta konewka z napisem sensor, przykładowe zdjęcie w załączniku, co do zapalenia, to różnie bywa, czasem po kilku km, czasem wcale, nie ma na to jakiejś reguły.

XXXXXXXXX.webp

Opublikowano

Witam, podczas wymiany czujnika zapewne mechanik spuszczał olej, wyleciała poprawna jego ilość ? Dodatkowo ten komunikat resetuje się po podniesieniu maski i przez kolejne 100km nie powinien wystąpić.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, pazdzioch0076 napisał:

tylko oil sensor, żółta konewka z napisem sensor

Słuchaj, piszesz w pierwszym poście o problemie z ciśnieniem oleju , a żółta kontrolka nie ma z tym nic wspólnego. Problem najprawdopodobniej leży w czujniku poziomu oleju w misce olejowej. Mechanik też się popisał jak po tym komunikacie twierdzi, że pompa się kończy albo szuka frajera żeby przytulić parę stówek.

Jeszcze bardziej prawdopodobne, że po niechlujnej wymianie oleju masz wtyczkę tego czujnika zalaną olejem i stąd się dzieją takie cyrki.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
2 godziny temu, Repik napisał:

Witam, podczas wymiany czujnika zapewne mechanik spuszczał olej, wyleciała poprawna jego ilość ? Dodatkowo ten komunikat resetuje się po podniesieniu maski i przez kolejne 100km nie powinien wystąpić.

Wymieniał czujnik ciśnienia oleju, lecz olej nie był spuszczamy ani wlewany jeszcze raz, szczerze nawet nie wiedziałem że tak trzeba zrobić...pomaga takie coś ? Komputerem tez błędu nikt mi nie kasował. 

 

 Problem najprawdopodobniej leży w czujniku poziomu oleju w misce olejowej.  

2 godziny temu, przem8 napisał:

Przy niskim poziomie oleju, wyskakuje konewka z napisem MIN, mi wyskakuje z napisem SENSOR, nie wiem jestem laikiem, popraw mnie jak pisze głupoty, to jest to samo ? Wymieniałem czujnik od ciśnienia oleju, wymienić jeszcze czujnik od poziomu oleju w misce olejowej ?  

 

Opublikowano

Problem z ciśnieniem związany jest tylko i wyłącznie z czerwoną kontrolką olejarki. Przyjrzyj się czujnikowi w misce i okablowaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...