daniel8100 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Witam wszystkich. Mam problem z tym silnikiem. Właśnie świeżo został zmieniony wariator, łańcuch, napinacz i zawór wysokiego ciśnienia oleju czyli cały komplet (dzwonił z tyłu silnika, teraz cisza) wszystko oryginał z ASO. Problem w tym że silnik po złożeniu strzela w kolektor ssący, raz na jakiś czas ma problem żeby wkręcić się na obroty powyżej 2 tyś. Przy jeździe nie ma tej mocy co powinien ale do pewnego zakresu obrotów ok 2,5 - 3 tyś, powyżej już silnik ciągnie jak na 130 km przystało. Silnik zachowuje się jakby zawory nie prawidłowo się otwierały albo jakby miał problem z zapłonem. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów, rozrząd ustawiony prawidłowo (Przestawienie o jeden ząbek skutkuje błędem o braku synchronizacji). Może ktoś miał podobny problem? Nie mam pomysłu co może być przyczyną, dodam jeszcze że po rozgrzaniu nie strzela w dolot, problem występuje na zimnym silniku. Wrzucam filmik jak pracuje auto. video-1536578066.mp4
Mordeliuss Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Sprawdziłbym jednak rozrząd jeszcze raz na Twoim miejscu. Miałem kiedys sytuacje, że rorząd przestawiony był o ząb i okazało sie że komputer zadnego błędu nie wyrzucał.
daniel8100 Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 (edytowane) Problem w tym że jeśli przesunę rozrząd do przodu o jeden ząb to od razu wyrzuca błąd synchronizacji i ta sama sytuacja jest jeśli przesuwam rozrząd o jeden ząb wstecz. Na tym ustawieniu komputer nic nie wskazuje, żeby było coś nie tak. Teraz pytanie, które czujniki się synchronizują przy rozrządzie? Przed wymianą napinacza i całego tego wariatora itd. potrafił na zimnym strzelić w dolot ale to sporadycznie, dwa może trzy strzały czasami. Teraz wali w kolektor serię i to za każdym razem gdy jest zimny. Kolejna kwestia, jeśli rozrząd byłby źle ustawiony to czy na ciepłym silniku normalnie by chodził, równiutko? Jeśli tylko się rozgrzeje można kieliszek na silniku postawić i żadnej kropli nie rozleje. Dziś jeszcze patrzyłem czy wina nie leży po stronie mieszanki czy też wtrysków, niestety, odłączyłem bezpiecznik od pompy żeby nie dawała paliwa i samochód uruchomiony w trybie awaryjnym na gazie i wciąż to samo. Dziwne jednak jest to że na gazie auto widocznie lepiej jedzie. Edytowane 18 Września 2018 przez daniel8100
Wandej Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 W dniu 18.09.2018 o 18:32, daniel8100 napisał: Problem w tym że jeśli przesunę rozrząd do przodu o jeden ząb to od razu wyrzuca błąd synchronizacji i ta sama sytuacja jest jeśli przesuwam rozrząd o jeden ząb wstecz. Na tym ustawieniu komputer nic nie wskazuje, żeby było coś nie tak. Teraz pytanie, które czujniki się synchronizują przy rozrządzie? Przed wymianą napinacza i całego tego wariatora itd. potrafił na zimnym strzelić w dolot ale to sporadycznie, dwa może trzy strzały czasami. Teraz wali w kolektor serię i to za każdym razem gdy jest zimny. Kolejna kwestia, jeśli rozrząd byłby źle ustawiony to czy na ciepłym silniku normalnie by chodził, równiutko? Jeśli tylko się rozgrzeje można kieliszek na silniku postawić i żadnej kropli nie rozleje. Dziś jeszcze patrzyłem czy wina nie leży po stronie mieszanki czy też wtrysków, niestety, odłączyłem bezpiecznik od pompy żeby nie dawała paliwa i samochód uruchomiony w trybie awaryjnym na gazie i wciąż to samo. Dziwne jednak jest to że na gazie auto widocznie lepiej jedzie. Spróbuj na odpiętej przepływce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się