Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu


Salin92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pytanko odnośnie rzucania silnikiem w Audi A4 B6 1,9 tdi 130 km rocznik 2002/2003 silnik avf

Na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo mi rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu auta .

Dużo osób pisze o poduszkach silnika, czy da się to jakoś sprawdzić ?

Jakie są koszty poduszek bo się dowiadywałem ze są 2 rodzaje , droższe i tańsze.

Druga sprawa hamulec, wciska  się z oporem od początku i hamulce są słabe , pompa vacum była uszczelniana przy króćcu , teraz pedał lepiej chodzi ale mimo to nie jest tak jak powinno być co może być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się zmierzyć podciśnienie na vacum, może jak i hamulce słabe to i klapa gasząca nie działa przy gaszeniu ? Sprawdzales ją ?

Poduszki w ASO dla TDI, żadne zamienniki, cena za 2 szt ok 800 - 900 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatnio egr i wymianialem bo w swoim mam membranę peknietą i wymieniłem na inny ale sprzedawca był nie słowy i przysłał mi zepsuty egr po założeniu auto pracowało jakby był tlumik przepalony i założyłem znowu stary egr. 

Teraz jeszcze pytanie o tą gruszke, czy prawidłowe działanie to przy wciśnięciu jej powinna działać jak pompka czy nie? 

W starym egr po wciskaniu dźwigienki nie było słychać pompowania a w tym co kupiłem było słychac, więc zamieniłem te gruszki ale nic się nie zmieniło 

612163301_2_644x461_gruszki-podcisnieniowe-egr-klapa-gaszaca-przepustnice-avb-awx-avf-inne-dodaj-zdjecia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś kogoś o zgaszenie auta, a Ty zobacz czy cięgno tej gruszki się wciąga w momencie gaszenia. To jest właśnie sterowanie klapy gaszącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Salin92 napisał:

Witam.

Pytanko odnośnie rzucania silnikiem w Audi A4 B6 1,9 tdi 130 km rocznik 2002/2003 silnik avf

Na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo mi rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu auta .

Dużo osób pisze o poduszkach silnika, czy da się to jakoś sprawdzić ?

Jakie są koszty poduszek bo się dowiadywałem ze są 2 rodzaje , droższe i tańsze.

Druga sprawa hamulec, wciska  się z oporem od początku i hamulce są słabe , pompa vacum była uszczelniana przy króćcu , teraz pedał lepiej chodzi ale mimo to nie jest tak jak powinno być co może być tego przyczyną ?

Ten film pokazuje że rzuca lewarkiem zmiany biegów a nie silnikiem :P:hi:

Równie dobrze z zawieszeniem silnika może być wszystko OK, a problemem są luzy w mechanizmie zmiany biegów, albo z poduszką skrzyni biegów .....:naughty:

Co do skuteczności hamulców to kluczowym jest wartość podciśnienia w jego wspomaganiu, podpięty do niego wakuometr i wyprowadzony w widoczne miejsce do kabiny, pozwoli je obserwować w czasie jazdy i właściwie ocenić ewentualny problem z nim .:whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona nie działa w ogóle. Weź końską dużą strzykawkę i kawałek wężyka podciśnienia. Załóż wężyk na ten króciec gruszki i spróbuj zassać i zobacz czy cięgno się porusza. 

Druga opcja, znajdź gdzie idzie ten wężyk od tej gruszki - podpowiem, że można wyjąć prawą lampę od razu - dojdziesz po nim do zaworka, dochodzi do niego drugi wężyk zdejmij go, przystaw do palca/policzka i zobacz czy ssie jak auto odpalone... 

Druga sprawa, auto pewnie sporo bez klapy jeździło i już widać na filmiku, że i poduszki dostały po d*pie :P

Ty nawaliłeś tego czerwonego silikonu ? ? ? Wygląda to tragicznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Salin92 napisał:

Jak nie będzie ssało to trzeba egr z gruszka wymianac? 

Czy samo zaslepienie pomoże? 

Kolego widzę pojęcia nie masz czym jest EGR i klapa gasząca w TDI - to są dwie różne rzeczy w jednej obudowie... klapa gasząca ma działać, przy gaszeniu ma się wciągać cięgno - to zmniejsza drgania silnika przy gaszeniu, silnik gaśnie łagodnie, poduszki nie dostają po d*pie... 

Sam EGR od spodu możesz blaszką zaślepić... w Twoim roczniku nie będzie wywalało błędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uwzczelnialem wyryskiwacze i te vacum to mechanik mówił że membrana jest peknieta od egr i puszcza powietrze, zamówiłem ostatnio egr ale gość przysłał zje..ny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa nie działa , tak jak napisał Kamil :P

1 godzinę temu, kamil-vag napisał:

Ty nawaliłeś tego czerwonego silikonu ? ? ? Wygląda to tragicznie :P

Kuwa , jak patrzę to chyba nastała era silikonomanii :naughty:

Przecież tam jest o-ring uszczelniający, jak nie trzyma to stracił elastyczność , jest pewnie wytarty  i  należy go wymienić ...

Pakowanie slikonu w takie miejsca niczego nie gwarantuje , a wręcz może pogorszyć sytuację bo blokuje o-ring w jego rowku i nie pozwala na jego prawidłowe ułożenie się .

Pod wpływem ciśnienia na niego oddziałującego o-ring jest dociskany do szczeliny i uszczelnia połączenie :cool1:

Jak ma to zrobić jak nie może się przesuwać , bo jest przyklejony silikonem ?

W sumie dotyczy to wszystkich uszczelnień gumowych i gumopodobnych tam się nie stosuje silikonów !!!:glupek2:

No ale życie pokazuje co innego, na silikon przykleja się wszystko, uszczelki pokryw zaworów, a nawet uszczelki pod głowicą .....

Ostatnio zwalałem głowicę w A2 1,4 tdi i nawet tam nie silikonu nie żałowali :facepalm::)

Dodatkowym minusem paćkania wszystkiego silikonem jest to że kładą go w takich ilościach że wyłazi wszędzie na boki, jak na tym filmiku ...

I nikt się nie zastanowi, że jak wyłazi na zewnątrz to zazwyczaj tyle samo włazi do środka , a później jak takie frędzle się pourywają to silnik czy tam inne uszczelniane arterie muszą to przełknąć , albo się coś zatka, skrzywi lub po prostu spier**li :tongue4:

 

A co do szarpania silnikiem przy odpalaniu to patrząc na ten filmik z klapą, to problem według mnie jest w tym że pompki się przypowietrzają i dla tego tak nim szarpie podczas odpalania :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepkę możesz dać od spodu - niebieskie zaznaczenie - odkręcasz dwie śruby, wsuwasz zaślepkę z podkładką - skręcasz - temat EGR załatwiony:

1fc4326646078c8770a07c27a9c5

 

zaslepkaj_arwawxn.jpg

Ale to nie przywróci działania klapy gaszącej i dalej będzie problem z telepaniem przy gaszeniu...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Klapa nie działa , tak jak napisał Kamil :P

Kuwa , jak patrzę to chyba nastała era silikonomanii :naughty:

Przecież tam jest o-ring uszczelniający, jak nie trzyma to stracił elastyczność , jest pewnie wytarty  i  należy go wymienić ...

Pakowanie slikonu w takie miejsca niczego nie gwarantuje , a wręcz może pogorszyć sytuację bo blokuje o-ring w jego rowku i nie pozwala na jego prawidłowe ułożenie się .

Pod wpływem ciśnienia na niego oddziałującego o-ring jest dociskany do szczeliny i uszczelnia połączenie :cool1:

Jak ma to zrobić jak nie może się przesuwać , bo jest przyklejony silikonem ?

W sumie dotyczy to wszystkich uszczelnień gumowych i gumopodobnych tam się nie stosuje silikonów !!!:glupek2:

No ale życie pokazuje co innego, na silikon przykleja się wszystko, uszczelki pokryw zaworów, a nawet uszczelki pod głowicą .....

Ostatnio zwalałem głowicę w A2 1,4 tdi i nawet tam nie silikonu nie żałowali :facepalm::)

Dodatkowym minusem paćkania wszystkiego silikonem jest to że kładą go w takich ilościach że wyłazi wszędzie na boki, jak na tym filmiku ...

I nikt się nie zastanowi, że jak wyłazi na zewnątrz to zazwyczaj tyle samo włazi do środka , a później jak takie frędzle się pourywają to silnik czy tam inne uszczelniane arterie muszą to przełknąć , albo się coś zatka, skrzywi lub po prostu spier**li :tongue4:

 

A co do szarpania silnikiem przy odpalaniu to patrząc na ten filmik z klapą, to problem według mnie jest w tym że pompki się przypowietrzają i dla tego tak nim szarpie podczas odpalania :hi:

Z tym sylikonem to wiem że lipa ale nie miałem gdzie kupic oringa a mój był już porwany i tak na dniach będę to rozbierać więc zrobię już na czysto mam oring i uszczelki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Salin92 napisał:

Zamawiam nowy egr są na allegro. Po 330 zł, mam peknietą membranę w egr i w klapie gaszacej

A co to za zamiennik ?

Możesz dać linka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/zawor-egr-7372d-vw-passat-b5-fl-1-9tdi-awx-avf-i5641654157.html 330 zł dziwne że tak tanio , brat co pracuje w hurtowni motoryzacyjnen mówi że ten egr za 330 zł jest tańszy niż jego hurtownia kupuje ;)

Gwarancja 2 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi tanimi egr-ami trzeba uważać , kiedyś ktoś już kupił tu z forum tani egr i zwrócił, bo był od razu uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...