chicel Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Witam mam dość nietypowy przypadek chodzi o to ze gdy jade na wprost ciężko jest utrzymać idealna prosta linie jazdy tzn trzeba cały czas korygować kierownica delikatnie w lewo lub prawo (nie wiem czy to co napisałem jest zrozumiałe) dodam ze mam wrażenie ze kierownica chodzi jakby lżej niż dotychczas ale muszę wykonać troszkę większy obrót kierownica np w lewo gdy chce skręcić w lewo tak jakby zwiększył się ten zakres jest to głupie uczucie podczas jazdy ale do nauczenia, stało się to nagle kiedyś samochód trzymał się sztywno mogłem sobie trzymać kierownice jedna ręka i samochód jechał idealnie prosto bez żadnych korekt teraz jest uczucie jakiegoś pływania tego samochodu, złej trakcji czy coś, gdzieś obiło mi się o uszy ze może być walnięty czujnik jakiś w kolumnie kierowniczej ? Kolejnym faktem jest to ze albo to zbieg okoliczności ale zauwazylem to po wyjeździe z przeglądu.... zawieszenie w porządku mówiłem ze mi coś stuka przy najeżdżaniu na krawężnik ale diagnosta stwierdził ze to luz w maglownicy i rzeczywiście taki stuk mam już chyba 4 lata wykluczył końcówki i drążki kierownicze. ma ktos pomysł co dalej ? Bo coraz bardziej mnie ciągnie zmienić to auto na golfa 3 ....
greg2505 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 U mnie też diagnosta wykluczył drążki, a jednak prawy miał minimalny luz wyczuwalny dopiero po odkręceniu końcówki od zwrotnicy
chicel Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 3 minuty temu, greg2505 napisał: U mnie też diagnosta wykluczył drążki, a jednak prawy miał minimalny luz wyczuwalny dopiero po odkręceniu końcówki od zwrotnicy Myślisz ze to od tego ? Zwykle gdy miałem luzy na końcówkach to nic się nie działo z kierownicą i trakcją koncowki co prawda wymieniałem 20 tys km temu ale no nie wiem, może drążki wymienić?
greg2505 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Po odkręceniu końcówek od zwrotnicy energicznie pociągnij do siebie za całość , ten luz jest prawie nie wyczuwalny a podczas jazdy słychać stuknięcie , swoją drogą jak energicznie kręcisz kierownicą ( krótkie ruchy, koła na wprost ,auto odpalone)nie słyszysz jakby metalicznego stukania , u mnie tak było i to był luz na listwie magla, obecnie mam drugi magiel założony auto przestało myszkować,za myszkowanie też odpowiedzialny może być stabilizator tył , sprawdź gumy i końcówki na nim
chicel Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 2 godziny temu, greg2505 napisał: Po odkręceniu końcówek od zwrotnicy energicznie pociągnij do siebie za całość , ten luz jest prawie nie wyczuwalny a podczas jazdy słychać stuknięcie , swoją drogą jak energicznie kręcisz kierownicą ( krótkie ruchy, koła na wprost ,auto odpalone)nie słyszysz jakby metalicznego stukania , u mnie tak było i to był luz na listwie magla, obecnie mam drugi magiel założony auto przestało myszkować,za myszkowanie też odpowiedzialny może być stabilizator tył , sprawdź gumy i końcówki na nim Tylko jeśli wyciągnę końcówkę ze zwrotnicy to zmieni mi się zbieżność chyba ? Z tylu stabilizatory tez miałem wymieniane bo na ostatnim przeglądzie mi wyszło ze miały luz ale nie było takiego „myszkowania” samochodu a swoją drogą to to jest chyba odpowiednie określenie na takie zachowanie samochodu. Po prawej stronie miałem wymieniany drążek jakieś 40 tys km temu na jakiś za 60 zł być może pojawił się jakiś luz i stąd takie pływanie auta po drodze ? Kiedyś auto było sztywne każde delikatne dotknięcie kierownicy było stanowcze a teraz auto pływa po drodze jak kręcę kierownica.
greg2505 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Jak odkręcisz od zwrotnicy nic się nie zmieni , jak byś ją odkręcił od drążka już tak,sprawdź samą maglownicę , tylko wtedy trzeba zsnąć gumową osłonę drążka i na wyprostowanych kołach złapać kluczem za listwę i poruszyć nią tak jak byś chciał obrócić ją w obudowie , jak będzie luz to masz odpwiedź , jutro nagram Ci jaki miałem na swojej
chicel Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 39 minut temu, greg2505 napisał: „poruszyć nią tak jak byś chciał obrócić ją w obudowie” Tzn jak ? Bo nie rozumiem nigdy nie zagłębiałem się w temat maglownicy ale chyba będę musiał się wyedukować w tym temacie
greg2505 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Jutro nagram Ci filmik jak to zrobić , mam stary magiel to zobaczysz jaki był luz i podczas jazdy musiałem cały czas kierą machać , bo auto właśnie myszkowało z tego powodu
chicel Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 15 minut temu, greg2505 napisał: Jutro nagram Ci filmik jak to zrobić , mam stary magiel to zobaczysz jaki był luz i podczas jazdy musiałem cały czas kierą machać , bo auto właśnie myszkowało z tego powodu Dobra super dziękuje bardzo będę czekał na filmik
greg2505 Opublikowano 8 Października 2018 Opublikowano 8 Października 2018 Na filmiku zdjęła osłona , na końcu drążek kierowniczy łapiesz kluczem i machasz , u mnie słychać wyraźne stukanie 20181008_181225.mp4
chicel Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 Po sprawdzeniu ręka drążków w 2 innych samochodach audi okazało się ze luzy drążków są takie same jednak do samej maglownicy się nie dokopałem ponieważ skasowałem luz śrubą do tego przeznaczoną i narazie jest dobrze mam nadzieje ze dobrze zrobiłem wystarczyło pół obrotu.
greg2505 Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Z tą regulacją trzeba uważać żeby pompy nie zajechać, za mocno skręcisz i na wprost luzu nie będzie , a przy skręcie będzie za ścisło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się