Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Drgania karoserii od 120 do 140 km/h pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
40 minut temu, Bartec6184 napisał:

Tarcze były też podmieniane. Brak efektów. 

Podmieniane? na używane?

Opublikowano

Pisze 2 raz. Mialem tak samo i problemem byla tylna zawiecha... tak samo po dociazeniu samohmchodu gratami w bagazniku problem ustepowal. 

Gumy tylnych wahaczy ...

Opublikowano
8 godzin temu, soul87 napisał:

Pisze 2 raz. Mialem tak samo i problemem byla tylna zawiecha... tak samo po dociazeniu samohmchodu gratami w bagazniku problem ustepowal. 

Gumy tylnych wahaczy ...

Gumy same w sobie drgań powodować nie mogą w mojej opinii. Mogą jedynie nie być zdolne do wytłumienia najmniejszych niedoskonałości w wyważeniu felg czy też tarcz hamulcowych. Po za tym ich stan jest łatwy do ocenienia, bo nie są to skomplikowane tuleje olejowe tylko kawałek gumy. Mimo wszystko uważam że problem leży w tarczach albo kołach. Powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Guma nie może powodować drgań?

To znajdz topic o drganiach w a4 b8 i co jest ich powodem ... (podpowiem, tuleja banana... - tak, gumowa... ) 

Tuleja gumowa utrzymuje wahacze w jednym miejscu, zbyt lużna będzie pozwalac na ponad normatywne poruszanie sie / drgania wahacza/koła.

Koło ma swoj naturalny rezonans w okolicach predkosci 120-140km/h jezeli bedzie zbyt luzno zawieszone (slabe tuleje) to bedzie caly uklad wpadac  w rezonans  / drgania

Edytowane przez soul87
Opublikowano
W dniu 8.10.2018 o 08:46, Bartec6184 napisał:

Siema mam problem z drganiem powyżej 120km/h do 140km/h i nie mogę dojść od czego to, opiszę swój przypadek może ktoś by się znalazł z mojego rewiru (Dąbrowa Górnicza) kto by mi wkoncu pomógł. Otóż mam Audi A4 b6 1.9 tdi AVF 131 kunia z wirusem na 167 koni z tym drganiem zmagam się jakieś półtora roku wymienione praktycznie wszystko co możliwe  bo tak naprawdę kupiłem auto w fajnym stanie wizualnym ale co się okazało zawieszenie układ napędowy itp były w opłakanym stanie. Więc przez ten okres wymienilem:

- wahacze ( jest minimalny luz na prawym bananie) 

- poł osie ( brak luzów na przeg wew) 

-  tarcze hamulcowe ( są prosciutkie) 

- skrzynia biegow ( stara skrzynia miała luz na flanszach zdawczych i wydawało by się ze to przez to lecz nie) 

- dwu masa ( używka w dobrym stanie) 

- nowa tarcza+ docisk+łożysko Valeo. 

- koła wyważane i podmienie na inne

- wuzek zawieszenia ( stary miał już zużyte gumy) 

Brakuje mi już pomysłów, dodam że jak auto jest załadowane drgania są mocniejsze ale ciągle w tym samym przedziale prędkości druga buda i lekko kiera, drgania występują przy wyrównaniu prędkości i przyspieszanie. 

 

A półosie całe wymieniałeś czy tylko sprawdziłeś luz na przegubach? Może to półoś jest krzywa?

Opublikowano
W dniu 22.03.2019 o 15:54, MemberA4 napisał:

A półosie całe wymieniałeś czy tylko sprawdziłeś luz na przegubach? Może to półoś jest krzywa?

Półośie były wymieniane całe kompletne. Leżą u mnie w garażu.  Wg mnie problem  leży w łożyskach kół ale puki nie szumia to nie wymieniam.  Nie uwierzyli byście co się działo u mojego brata w s4 na już wysluzonych łożyskach drgania przy dużej prędkości, Drgania przy hamowaniu itp po wymianie spokój. 

Opublikowano
W dniu 22.03.2019 o 06:58, soul87 napisał:

Pisze 2 raz. Mialem tak samo i problemem byla tylna zawiecha... tak samo po dociazeniu samohmchodu gratami w bagazniku problem ustepowal. 

Gumy tylnych wahaczy ...

Co prawda gumy tylnych wahaczy mam w nie najlepszym stanie ale kolego u mnie jest na odwrót  u mnie na pusto drgania są delikatne ale wyczuwalne  jak dociaże samochód czuć je bardziej. 

Opublikowano

Tuleja wachacza tylnego o numerze adab003, załóż dla jaj na tylna os ciezkie kola to będzie tak bić ze.... przerabialem u siebie to tylko w exeo 1.8t. Te same prędkości i te same wibracje az na kiere zaczynały wchodzić. 

Opublikowano
18 godzin temu, Patryk94 napisał:

Tuleja wachacza tylnego o numerze adab003, załóż dla jaj na tylna os ciezkie kola to będzie tak bić ze.... przerabialem u siebie to tylko w exeo 1.8t. Te same prędkości i te same wibracje az na kiere zaczynały wchodzić. 

Kolego to o których wachacza h tylnych ty dokładnie mówisz możesz to na jakimś schemacie zaznaczyć? To może przez to jest cyrk z tym całym biciem przednich kół szukam problemu w przodzie a może problem jest w tylnim zawiasie. 

Opublikowano

Na foto Ci zaznaczylem, u mnie bilo na kierze na nowiuskim zawieszeniu lemfo z przodu a problem byl z tylu wlasnie z ta tuleja, bedziesz mial wyjety wachacz to sprawdz dobrze reszte gum!! 

20190325_165304.jpg

Opublikowano
W dniu 22.03.2019 o 15:50, soul87 napisał:

Guma nie może powodować drgań?

To znajdz topic o drganiach w a4 b8 i co jest ich powodem ... (podpowiem, tuleja banana... - tak, gumowa... ) 

Tuleja gumowa utrzymuje wahacze w jednym miejscu, zbyt lużna będzie pozwalac na ponad normatywne poruszanie sie / drgania wahacza/koła.

Koło ma swoj naturalny rezonans w okolicach predkosci 120-140km/h jezeli bedzie zbyt luzno zawieszone (slabe tuleje) to bedzie caly uklad wpadac  w rezonans  / drgania

Nie ma czegoś takiego jak "rezonans naturalny". Guma w wahaczu nigdy nie będzie POWODEM drgań. Może je jedynie potęgować, każde niewyważenie mas wirujących będzie odczuwalne.

Temat o drganiach w b8 jest mi znany i jestem w stanie uwierzyć że tuleja banana może się przyczyniać do drgań, bo przenosi ona duże naprężenia i występuje tam zjawisko mocy krążącej... Nie bez powodu stosują tam tuleje gumowo olejowe.

Wibracje na kierownicy powodowane przez uszkodzoną tuleje tylnego zawieszenia i to w aucie FWD? Nie ma takiej możliwości, to jakieś nieporozumienie :)

Opublikowano (edytowane)

Mozesz nie wierzyć, ja tez nie wierzyłem, jaj sobie nie robie bo po co? Guma o ktorej pisze u mie miala luz wydłużony jakies 7mm moglem ja wcisnąć palcami, z felgami cudowalem wydalem z 700zl na wyważanie drogowe itp.... trzech diagnostów na szarpakach nic nie widziało. Tuleja o której mowa trzyma wachacz tzw. Wleczony troche naprężeń tez znosi.... a asfalt nigdy nie jest idealny. 

Reasumujac jak nie masz foteli i kierownicy z funkcja masażu to przepatrz to co mowie. ?

Załóż  duże szerokie koła  od jakiegos kolegi i wibracje beda dużo mocniejsze, jak nie będą  to sie mylę. Pamietaj zeby próbę zrobic na jednej drodze dla dobrego porownania. 

Edytowane przez Patryk94
Opublikowano (edytowane)

Róbcie co chcecie..

Wywazania podmiany kol nic nie pomagały.

Raz chcialem zrobic zbieznosc. I tyl się poukrecal.  Wymieniłem oba górne tylne wahacze i dziwnym trafem wibracje zniknęły. 

Drugi przypadek. Znajomego b6 . Miał takie wibracje wymienił z 4 komplety kół. Całe przednie zawieeszenie. Łożyska.  Piasty tarcze amory.  Nawet sanki i polosie.  Nic się nie zmieniło. Ale wiem że miał zużyte tylne zawieszenie. Teraz już auto sprzedane ale teraz już wiem że powodem był właśnie ten tył.

Edytowane przez soul87
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 godziny temu, soul87 napisał:

Róbcie co chcecie..

Wywazania podmiany kol nic nie pomagały.

Raz chcialem zrobic zbieznosc. I tyl się poukrecal.  Wymieniłem oba górne tylne wahacze i dziwnym trafem wibracje zniknęły. 

Drugi przypadek. Znajomego b6 . Miał takie wibracje wymienił z 4 komplety kół. Całe przednie zawieeszenie. Łożyska.  Piasty tarcze amory.  Nawet sanki i polosie.  Nic się nie zmieniło. Ale wiem że miał zużyte tylne zawieszenie. Teraz już auto sprzedane ale teraz już wiem że powodem był właśnie ten tył.

Jo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...