Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możesz podac numer cześci tego termostatu do CGLC?

Opublikowano
16 godzin temu, scubi206 napisał:

Możesz podac numer cześci tego termostatu do CGLC?

03L121111AD

Opublikowano
Godzinę temu, Lolek napisał:

03L121111AD

oraz 1J0122351 

Opublikowano
2 godziny temu, dennis_ilawa napisał:

oraz 1J0122351 

Siejesz ferment kolego. Numer jaki podajesz to zawór zwrotny, a nie drugi termostat. Mało tego ten zawór zwrotny nie występuje w silniku CGLC. Drugi termostat ma nr 1K0121113A

Opublikowano

Ja wymieniłem jeden termostat , zakupiłem colorstat by vernet.  Silnik CGLC 177KM.  I wszystko śmiga. Ładnie,  pięknie trzyma temperaturę.. 

Opublikowano

Witam potwierdzam teorię o 2 termostatach. Silnik CAHA manual przedlift.  Do tej pory 90 ° tylko przy wypalaniu dpf. Dziś wymieniłem 2 termostaty główny i mały ( ponoć tylko w automatach wystepuje)  obydwa zamienniki mahle ( zeszlifowane numery) . Auto po około 5-7 km złapało 90° i tak już zostało. Temperatura na polu okolice 5°.  

Opublikowano
W dniu 21.12.2019 o 17:52, Lolek napisał:

Jestem po wymianie dwóch termostatów, wszystko dzięki uprzejmości i pomocy kolegi @GniadyOba ori z aso, duży motorpol vw bo taniej. Po wymianie przy temp. 9 stopni złapał 90 stopni po zaledwie 4km spokojnej jazdy po mieście. Obwodnica trzyma 90 st nie spada po jej opuszczeniu. Po 1h postoju zlapał 90 st po przejechaniu 3-4km. Dodam, że przed wymiana przy temp. ok 14 st 90 st uzyskalem po przejechani ok 19-20km. U mnie winowajca był główny termostat. Zwróćcie uwagę na dołączone zdjęcie. Zrobione kilka godzin po wymianie. PRZYPOMINAM polift silnik cglc manual.

20191221_173020.jpg

Ja kupiłem i takie położenie mam  w nowym termostacie.  W takim położeniu płyn może przemieszczać się w kierunku grodzi, gdzie jest mały termostat. Po zagotowaniu w wodzie ten otwór został zatkany a otwarty ten z grubszą końcówką, co idzie w dół samochodu,  co są rozgałęźniki i jeden wąż idzie do chłodnicy. Niby wszystko prawidłowo. W załączeniu zdjęcie nowego chłodnego termostatu, gdzie przełożyłem otworem cienki biały pręt. Ten drugi termostat po podgrzaniu też się otworzył a po ostygnięciu zamknął. Moje pytanie jaki zawór -termostat jest w tym wężu z zielonymi napisami? Ktoś wymieniał? Jaki numer tej części jest? Może w nim tkwi przyczyna. 

Dzisiaj jechałem ok. 40km, 4st. na dworze, samochód nie osiągnął 90 st. Po wjechaniu do garażu sprawdziłem węże. Ten do chłodnicy chłodny , czyli jakby termostat trzymał, ten do mniejszego termostatu ciepły, no ale tam jest cały czas otwarte, jak na chłodnice jest zamknięty. Nie wiem o co kaman. Może tajemnic tkwi  w małym termostacie lub w w zaworze w wężu z zielonymi napisami. Kupiłem to wymienię, zobaczę. 

Niech ktoś poda jak część jest w tym zielonym wężu- czy to jest ten zawór co występuje w przedliftach?

Po wymianie zdam relacje. 

termostat 87st..JPG

Opublikowano

widzę że wreszcie ktoś z konkretami wziął się za temat :D

Czy chodzi Ci o 1J0122351

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.02.2020 o 19:10, wkowal10 napisał:

Ja kupiłem i takie położenie mam  w nowym termostacie.  W takim położeniu płyn może przemieszczać się w kierunku grodzi, gdzie jest mały termostat. Po zagotowaniu w wodzie ten otwór został zatkany a otwarty ten z grubszą końcówką, co idzie w dół samochodu,  co są rozgałęźniki i jeden wąż idzie do chłodnicy. Niby wszystko prawidłowo. W załączeniu zdjęcie nowego chłodnego termostatu, gdzie przełożyłem otworem cienki biały pręt. Ten drugi termostat po podgrzaniu też się otworzył a po ostygnięciu zamknął. Moje pytanie jaki zawór -termostat jest w tym wężu z zielonymi napisami? Ktoś wymieniał? Jaki numer tej części jest? Może w nim tkwi przyczyna. 

Dzisiaj jechałem ok. 40km, 4st. na dworze, samochód nie osiągnął 90 st. Po wjechaniu do garażu sprawdziłem węże. Ten do chłodnicy chłodny , czyli jakby termostat trzymał, ten do mniejszego termostatu ciepły, no ale tam jest cały czas otwarte, jak na chłodnice jest zamknięty. Nie wiem o co kaman. Może tajemnic tkwi  w małym termostacie lub w w zaworze w wężu z zielonymi napisami. Kupiłem to wymienię, zobaczę. 

Niech ktoś poda jak część jest w tym zielonym wężu- czy to jest ten zawór co występuje w przedliftach?

Po wymianie zdam relacje. 

termostat 87st..JPG

Witaj kolego, ja takie położenie miałem robiąc zdjęcie po kilku godzinach od wyjecia termostatu, dodam, że zaraz po wyjęciu z ciepłego silnika był w tym samym położeniu. Dmuchajac w otwor wejścia leciało ze wszystkich, więc poruszyłem srubokretem I się zamknął do końca, efekt.....  zamyka część otworów i nie przelatuje przez wszystkie jak wczesniej. Już nie pamiętam które, jak znajdę w garażu o ile nie wyrzuciem dam znać. Może Ty tak samo jak inni co wymieniali bez efektu jesteś pechowcem z walnietym termostatem???? Ja wymienilem rowniez mały termostat, przy temp -2 st po dystansie 10-15km spokojnej jazdy mam 90st. Przed wymiana, macajac węże miałem zbliżone temperatury na obu.

Pozdrawiam 

Edytowane przez Lolek
Opublikowano
Godzinę temu, Lolek napisał:

Witaj kolego, ja takie położenie miałem robiąc zdjęcie po kilku godzinach od wyjecia termostatu, dodam, że zaraz po wyjęciu z ciepłego silnika był w tym samym położeniu. Dmuchajac w otwor wejścia leciało ze wszystkich, więc poruszyłem srubokretem I się zamknął do końca, efekt.....  zamyka część otworów i nie przelatuje przez wszystkie jak wczesniej. Już nie pamiętam które, jak znajdę w garażu o ile nie wyrzuciem dam znać. Może Ty tak samo jak inni co wymieniali bez efektu jesteś pechowcem z walnietym termostatem???? Ja wymienilem rowniez mały termostat, przy temp -2 st po dystansie 10-15km spokojnej jazdy mam 90st. Przed wymiana, macajac węże miałem zbliżone temperatury na obu.

Pozdrawiam 

Takie położenie jest przy zimnym płynie, wtedy termostat zamyka otwór, którym rurki idą do chłodnicy. W druga stronę nie ma możliwości zamknięcia- jest ogrzewany od razu odcinek rurek od dużego termostatu w obudowie do termostatu  małego - czyli odcinek z egr. Trzeci otwór też jest przepływ jakoś blokowany bo jak termostat jest zamknięty dmuchałem i powietrzne nie przepływało. Ja obserwuję temperaturę węży od jakiegoś czasu , to tak jakby mi raz zamykał, bo wąż do chłodnicy jest zimny, a raz przy nie do grzaniu nie domykał, bo wąż do chłodnicy jest ciepły(letni). 

Jak miałeś takie położenie kilka godzin po wyjęciu termostatu to prawidłowo. Jak miałeś takie samo położenie na ciepłym silniku, czyli termostat był zamknięty- wąż do chłodnicy pownien być zimny i silnik mógł się przegrzewać.Zwróć uwagę na termostat, gdzie idą króćce(odgałęźniki). To zdjęcie, które zamieściłem pokazuje zamknięty termostat i zablokowany otwór na węże do chłodnicy (grubszy króciec). Cieńszy króciec idzie w kierunku grodzi. Kupiłem dwa więc wymieniam dwa w przyszłym tygodniu. Postaram się zdać relację. 

Opublikowano

Koleś najchętniej bym z Tobą porozmawiał telefonicznie. Siejesz ferment, jestem w garażu i zaraz wytnę ten termostat gumwóką z obudowy.... powiedz mi jakim kur...a chu....em ma zamykać inne przejścia jak tylko ten który na zimnym wychodzi pod kątem 90 stopni? Jak inaczej ma zamykać poszczególne cele? Ogarnij jak dziala ten termostat A dopiero zacznij pier...dolic

Opublikowano

Lepiej przyjżyj się uważnie ten  termostat zamyka tylko jeden wyjście taka ma budowę.... 

Opublikowano

Masz tu zepsuty termostat... lekko ruszony śrubokrętem, leży już od dawna I ma mniejszą szparę niż twój nowy. Jak dalej jesteś taki pewny że zamyka poszczególne kanały to przetjij stary I daj znać 

20200214_213659.jpg

Opublikowano
6 minut temu, Lolek napisał:

Masz tu zepsuty termostat... lekko ruszony śrubokrętem, leży już od dawna I ma mniejszą szparę niż twój nowy. Jak dalej jesteś taki pewny że zamyka poszczególne kanały to przetjij stary I daj znać 

20200214_213659.jpg

czyli twierdzisz że dobry termostat powinien zamykać z dwóch stron- od strony grubego króćca , który prowadzi do chłodnicy i cieńszego, który idzie w stronę grodzi? konstrukcyjnie nie ma takiej możliwości. A z ciekawości podmuchaj sobie w różne dziurki i sprawdź jak działa w gorącej wodzie (powyżej 90st.) i podmuchaj na gorących dziurkach.  Zdaj relację.

"ma mniejszą szparę niż twój nowy"- jak ma mniejsza szparę tzn. że jest niedomknięty na grubszym króćću i przepuszcza wodę na chłodnicę. zwróć uwagę gdzie idą poszczególne króćce w samochodzie, bo patrząc na termostat jest to trochę mylne.

Opublikowano

Chłopaku masz rozciety termostat. Prześledź sobie co i jak, co nie gra i zobacz na budowę i przemyśl to co napisałeś, że zamyka poszczególne kanały 

20200214_220424.jpg

20200214_220420.jpg

20200214_220412.jpg

Opublikowano

Zamyka tylko przepływ Góra dół, dwóch środkowym nie rusza 

Opublikowano

Masz tu termostat z wrzącej wody. Jak znajdziesz różnicę to się wypowiedz kozaku

20200214_221420.jpg

Opublikowano

Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10

Opublikowano
12 godzin temu, Lolek napisał:

Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10

11 godzin temu, Lolek napisał:

Żeby nie było pisząc kozaku mam na myśli tego agenta @wkowal10

Prawdziwy Lolku- na ostatnim zdjęciu masz otwarty termostat. Mamy trzy króćce w tym termostacie+ wyjście z bloku silnika. Jak jest zamknięty to blokuje otwór njagrubszego króćca. innych otworów nie blokuje. U ciebie blokuje inne otwory?

Opublikowano
12 godzin temu, Lolek napisał:

Zamyka tylko przepływ Góra dół, dwóch środkowym nie rusza 

U ciebie oba naraz zamyka? Bo u mnie tylko najgrubszy króciec który jest połączony z wężami idącymi do chłodnicy? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...