BartoszBB Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) Cześć panowie, Wsiadając dziś do mojego OOOO samochód nie odpalił wczorajszego dnia wieczorem chodził normalnie zgasiłem go a z rana brak reakcji rozrusznika na kluczyk. 1.Kontrolki nie przygasają po przekręceniu kluczyka - radio lampki centralny działa normalnie - żadnych dodatkowych świecących kontrolek na liczniku nie ma. 2.W sterowniku silnika następujące błędy: - Glow Plug for cylinder 1,2,3,4 - 4 x błedy 005659 nr błędu. Przed naładowaniem akumulatora (12,25V) po skasowaniu powyższych błędów i przekręceniu kluczyka zaczął odzywać się automat w rozrusznik ale tylko 1 raz! Następnie wyskakiwały ponownie błędy ,,Glow Plug... etc'' i automat nie działał. Naładowałem akumulator (Roczny Vesta Forse 100ah) przez około 6h napięcie 13,28 V po włożeniu do samochodu sprawdziłem po chwili pobór prądu 2,1A spadając do 1,8 A co prawda nie czekałem dłuzej niż 3min , próbowałem odpalić przed odpaleniem występują te same błędy Glow plug .... rozrusznik nie reaguje po skasowaniu również tym razem automat się wogóle nie załącza 10,15min ,,zabaw przy aucie'' napięcie na aku 12,68V. Samochód łączy się z MCM - brak błędów - pod siedzeniem sucho w ostatnich dniach nie padało ani go nie myłem. Silnik to 1.9 AWX swap z BPW. W instalacji wszystko oryginał. Panowie proszę o podpowiedzi może macie jakiś pomysł. Co jeszcze ciekawe przed przekręceniem kluczyka w stan rozruchu kontrolka ładowania zapala się i gaśnie natomiast po wykonaniu próby rozruchu kontrolka ładowania pali się cały czas - tak ma być? Dziękuje. Edytowane 5 Listopada 2018 przez BartoszBB
.Pablo. Opublikowano 6 Listopada 2018 Opublikowano 6 Listopada 2018 Zaczął bym od wyjecia rozrusznika i sprawdzeniu go na stole. Całkiem możliwe że szczotki się skończyły. Automat raz będzie tykal a innym razem będzie echo kontrolki nie będą przygasały. Dojście trochę kiepskie ale przy odpowiednich narzędziach temat do opanowania i to w miarę szybko.
BartoszBB Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Opublikowano 6 Listopada 2018 Pablo dzięki za odpowiedź. Pytanie czy to normalne że aku rozładowało się do 12,25V... po jednej nocy postoju... Przedchwilą sprawdziłem jeszcze na innym akumulatorze z passata kolegi automat rozrusznika tyknął za pierwszym razem i jakby chciał zacząć kręcić i koniec następnym razem zero reakcji dopiero jak kasowałem błędy od czasu do czasu się odzywał. Ściągnełem puche z komputera ECU - wszystko wygląda wporządku zero wilgoci,wody itp. Błędy świec żarowych zeszły i już się nie pokazują.. pytanie czy rozrusznik może rozładować aku?!
.Pablo. Opublikowano 6 Listopada 2018 Opublikowano 6 Listopada 2018 Przy 12V rozrusznik powinien jeszcze zakręcić. Przy 11.5V może już tykać automat. Więc jak miałeś ponad 12V to musi zakręcić. Chyba że aku to już zupełny złom. Weź kable rozruchowe i spróbuj z kabli odpalić. Chociaż ja dalej stawiam na rozrusznik. A pobór prądu zrób normalnie po 15 min od zamknięcia auta, nie od razu. Wtedy dopiero będą realne wartości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się