BartoszBB

Pasjonat
  • Zawartość

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O BartoszBB

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Bartosz
    • Lokalizacja
      Poznan/Gorzow Wlkp.

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      1.9 TDI PD
    • Kod silnika
      AWX
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Nie żebym bronił sprzedającego ale jak czytam co niektóre komentarze to się niedobrze robi... jeśli był by to golas byłoby źle , jako że pewne rzeczy samochód ma pomodzone też jest źle. Panowie rozumiem że wasze OOOO są 100% ,,oryginalne'' , ,,idelane'' i gdy przyjdzie czas sprzedaży będzie tak widniało w ogłoszczeniu? Barto435 jechać i oglądać jeśli cię nie razi że ktoś co nieco dłubnął i auto na diagnostyce i podczas oględzin wyjdzie nieźle to decydować czy brać a na pewnych rzeczach może i się utargować co nieco uda...
    2. Pompka wstępna która podaje paliwo z baku do pompy tandemowej - vacum znajdują się pod tylną kanapą tak jak w większości samochodów warto tam zajrzeć jeśli masz np. problemy z odpalaniem na zimnym czy nawet z mocą. Sitko jest i to owszem u mnie było totalnie zaj&[email protected] tak że pompka dawała max 0,3 - 0,4 bara i buczała wstawiłem nową która daje chwila moment 1bar i autko lepiej chodzi.
    3. Panowie powiedzcie mi do czego służy ten ,,tłumik ciśnienia'' - ,, zbiornik ciśnienia'' który znajduje się koło intercoolera? Mam ten zbiornik niektórzy go nie mają i jeżdzą czy on coś daje czy mogę go wywalić ? Chcę zastosować dobry wąż do turbo bo moje dwa już się wykończyły a znacznie więcej jest węży do BPW,AWX itd bez właśnie tego , ddziwnego tłumika/ zbiornika...
    4. Gniazdo w głowicy gdzie przylega podkładka termiczna czyściłem ładne kilka razy także tfu ptfu jeśli by znów się by to powtórzyło to bym rozłożył ręce! Oczywiście wszystko założone zostało nowe. Wystarczy że nie przesmarował oringu i może go poprostu ścieło... i może wyszły takie kwiatki jak teraz jestem ciekawy czy niedługo reszta pompek się nie odezwie. Hyh byłem już u mechanika zanim jeszcze wymieniłem wiązke i sprawdziłem konektory ale jak powiedziałem mu co się dzieje to odparł że: Napewno pompowtrysk do wymiany i mu podziękowałem ehh szkoda gadać większość rzeczy wolę robić sam ale nie zawsze są warunki tym bardziej jak niedługo zima za oknem... Orientujesz się może czy oprócz BOSCHA są jakieś lepsze uszczelnienia na pompki? Założyłem zestaw BOSCHA i nówkę VAGowską śrubę Pytanie jakie uszczelnienia idą na pierwszy montaż? Był jeszcze ERLING ale kosztował 60zł za zestaw i VICTOR Reinz około 37zł. gdzie BOSCH był najtańszy.
    5. No i po problemie Wziełem się dzisiaj za wyciągnięcie pompki po wyciągnięciu okazało się że dolne uszczelnienie pompki jest uszkodzone widać również jak podkładka termiczna też z lekka puszczała spaliny pytanie tylko jak do tego doszło?! Podejrzewam że niewymieniono śruby mocującej pompkę była dość luzno przykręcona... dodatkowo brakowało zabezpieczenia od podkładki termicznej. Powierzchnie w głowicy idealne (głowica ma przejechane około 8-10 tys km) na gniazdach zero jakichkolwiek śladów zużycia powierzchnia na pompce trochę sfatygowana ale tragedii nie ma. Korekcja na wtrysku nr.1 wynosi od -0,82 do - 0,62 wszystkie bipy uległy poprawie najgorsza pompka nr 4 ma BIP -44-47 Pompka nr 1 ma obecnie - 34. Samochód już nie telepie i nie kopci lepiej odpala. piotrsob1 twa diagnoza była trafna hmm Ile to ludziom już pomogłeś ?
    6. Jutro będę wymieniał uszczelnienie na 1 PD czy wymagane jest zawsze odkręcanie śrub regulacyjnych na dzwigienkach? Z tego co się spotkałem są dwie szkoły. Pierwsza luzujemy dwie śruby regulacyjne na dwóch pompowtryskach i następnie luzujemy 4 śruby dzwigienki. Z powrotem zakładamy i wszystko regulujemy. Druga ,,szkoła'' Luzujemy tylko 4 śruby dzwigienki a regulacyjnych nie tykamy! Z powrotem składamy i nie regulujemy nic. Wiadomo że do pierwszej mamy większą pewność bo wszystko świeżo wyregulowalismy ale czy drugi sposób również się sprawdza i jest bezpieczny ? Teoretycznie powinien.?!
    7. Jutro z rana będę działał tylko dlaczego skoczyły bipy na pompce o tak duża wartość uszczelnienia też ma na nie wpływ? I tak samo podczas jazdy nie ma praktycznie żadnej różnicy w dynamice samochodu oprócz kulania i kopcenia na wolnych...
    8. Cześć Panowie! Ostatnimi czasy od ładnych kilku tygodni moje auto zaczeło lekko gorzej odpalać sprawdziłem korekcje BIPy itd wszystko było w normie. Korekcje nie przekraczały 0,42mg BIP -50 (4 najgorszy wtrysk) oraz -1mG BIP - 30 ( 1 najlepszy wtrysk). Sprawdziłem synchro rozrządu wyniosło + 2,80 (sam tak ustawiłem ok 4tys km temu) pomyśłałem może to wina słabego odpalania zaczełem testować różne wartości - 3,-2,-1 ,+1 podczas ustawiania synchronizacji zaczełem zauważać dziwne zachowanie silnika drgał bardziej niż zawsze - mimo że był bardziej dynamiczny podczas jazdy na -2 korekcje na 1 cylindrze zaczeły skakać rosnąć i maleć ! od + 0,80 do +2 pomyślałem przesadziłem z synchro i widocznie ten kąt mu się nie podoba...chociaż kiedyś tak nie byłoa wróciłem na starą synchronizacje 0 poprawy korekcja skacze po nagrzaniu silnika i osiąga 2.99. Na skanerze VAG Viakena wywaliło błąd 00769 - błąd 00769 wypadanie zaplonu Cylinder 1 następnie po skasowaniu po jakimś czasie - błąd 00769 Zasilanie Cylinder 1 następnie po skasowaniu po jakimś czasie -błąd 00769 Zbyt duża wartość rezystancji Cylinder 1 Pomyslałem wiązka albo słynne konektorki! Pomierzyłem pompowtryski z podłączoną wiązką i 1 pompo wtrysk miał 1,6 Ohma pozostałe 1,4 - 1,3 Ohma wymieniłem wiązke wtyczki spsikałem kontaktem. Silnik zimny wszystko ok korekcja na 1 pompo wtrysku -0,80 na drugim i trzecim i czwartym lekko na plusie max + 0,40. Korekcja wmiarę nagrzewania silnika rośnie lub wacha się aż po ok 2 minutach osiąga wartość 2,80 + 2,99. Autem zaczyna lekko telepać i sporo kopci w tym czasie wszystkie pozostałe korekcje wynoszą do -0,85. Po dodaniu gazu problemowa korekcja spada do 0 by po chwili znów urosnąć i kopcić. Obecnie samochód nie wywalił jeszcze żadnych błędów podczas jazdy nie czuję różnicy na - auto jedzie poprawnie. Samochód miał robiona głowicę ok 8.tys km temu wraz z nowymi gniazdami wałkiem i uszczelnieniami pompowtrysków itd itp. Uważam że większość potrzebnych informacji zawarłem. Najlepszy pompowtrysk z korekcjami -1,1 BIP 30 się skończył tak nagle? Ale dlaczego podczas synchronizacji , zbieg okoliczności? Jeszcze 22 lipca BIPy wyglądały następująco: Cyl1. - 30 Cyl.2 -24 Cyl.3 -24 Cyl. 4- 44 piotrsob po cichu liczę na ciebie
    9. Ciekawa dyskusja się stworzyła w tym temacie choć sam zmagam się z dymieniem i DPFa też nie mam stara turbinka dymiła i na ciepłym i na zimnym używka oryginalna po 120tys. przebiegu bez luzów dymi tylko na zimnym. Kumpel co bawi się w usuwanie DPFów mówi że wybijanie wkładu DPFu to błąd bo turbinka szybciej pada i mogą być z nią problemy. Mówił mi o nawiercaniu wkładu kilku dziur i wywaleniu programowym - i sam tak robi i wtedy może i kat jest zbędny bo jakieś ciśnienie w układzie wydechowym panuje i turbinka może mieć lżej...
    10. Damian320d Czy próbowałeś odpiąć EGR mimo że jest wywalony programowo ? Zmagam się z tym samym problemem i wygląda na to że mam niemal to samo co ty a w moim też kiedyś było BPW. Tylko że u mnie po odpięciu EGR dymienia nie ma wogóle.
    11. Wałek rozrządu to oryginał po ,,regeneracji'' od AWXa o takim samym symbolu siedział wcześniej 101R jak pamiętam? Wałek rozrządu wymieniłem przy okazji robienia głowicy a że jedna z krzywek była nie bardzo to wymieniłem. Odnośnie wałka obstawiałeś wałek od BPW i dopalanie filtra DPF? To spróbuje włożyć tą kryzę pytanie czy to pomoże na biały dym którego jest za dużo... Pytanie dlaczego z wyłączonym EGRem błąd Sondy lambda się nie pojawia? Sprawdziłem zapełnienie DPF i jest na 0 w bloku 67,68 jak pamiętam a może i zle pamiętam... Wszystkie czujnik podłączone żadnych dodatkowych błędów w VAGu - jedyne co to ostatnio wymieniałem Sondę czunik temperatury spalin w kolektorze wydechowym przed turbiną - generowała błąd zbyt dużej rezystancji i była w opłakanym stanie. Po wymianie na używany oryginał. Błędów brak ale biały dym pozostał.
    12. Było BPW jest AWX DPF wywalony , zrobiony chip niby na 170km to wszystko zrobione za poprzednich właścicieli. Na podłączonym EGR auto poszarpuje 2-3 razy ,przydławi - ma czkawke w okolicy 1800 - 2100 przy czym do tych obrotów wali dymem na biało lub i przy schodzeniu z obrotów potrafii niezle ,,PUFFNĄĆ'' o wolnych obrotach po odpaleniu nie wspominając. Przy czym wywala błąd P2196 - Sygnał sondy Lambda 1 rząd cylindrów czujnik 1 - mieszanka zbyt bogata. Po odłączeniu EGR auto przestaje kompletnie kopcić i w/w błąd wogóle się nie pojawia i wtedy mruga standardowo kontrolka świec żarowych - i wywala błąd EGRa auto czkawki nie ma. Dzieje się tak na 2 EGRach choć po zakupie używanego i chłodnicy spalin był spokój na jakieś 2-3 tys.km i problem z białym dymem i poszarpywaniem powrócił. EGR wielce zabrudzony nie jest rozważam jego usunięcie lub zakup nowego ale koszt trochę mnie przeraża... Sprawdzałem EGR w podobny sposób jak ty na Filmiku z YT EGR działa w niemal ten sam sposób jedyne co mi nie pasowało to to że otwiera się jak są otrzymane obroty ok. powyżej 2000k rpm. Czego zabardzo na twoim filmiku nie raczyłem zauważyć.
    13. Ja kupiłem do siebie zółtego WESTA-FORSE chciałem 94ah a że nie było wziełem 100ah wlepa (95AH) akumulator produkcji Ukraińskiej ciężki polecany tu i ówdzie...zobaczymy ile pożyje.
    14. Kryza zdaję egzamin? jeśli auto nie tylko poszarpuje przez EGR ale i kopci czyt. sporo ,,PUFFA'' na biało w okolicy od 1300-2000 obrotów i dodatkowo wywala błąd sondy lambda - zbyt bogata mieszanka?? Po odłączeniu wtyczki EGR nie puszcza ani trochę dymku i brak w/w błędu.
    15. Panowie niedługo po kupnie zauważyłem że mój cały tył nie gra. Udało mi się mimo wielkich trudności wyciągnąć radio z tego co zobaczyłem za radiem i we wlepce pod kanapą tylną wcześniej prawdopodbnie było tam RNS-E - obecnie jest przejściówka i SYMPHONY II. Udało mi się uruchomić tył przekaznik załącza tył po włączeniu radia. - plusa wziąłem z załączenia zmieniarki - niebieska kostka. W gniezdzie C1 w radiu nie mogłem znalezc fabrycznego plusa który steruje wzmakiem. Po włączeniu radia wszystko normalnie gra lecz gdy przekręce kluczyk na zapłon ( kontrolki na blacie w ON) lub gdy włącze światła pozycyjne/xenony. Z tylnych głośników dochodzi świst/piszczenie bardzo nie przyjemne. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?I wie jak go rozwiązać?