BartoszBB

Pasjonat
  • Zawartość

    74
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O BartoszBB

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Bartosz
    • Lokalizacja
      Poznan/Gorzow Wlkp.

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      1.9 TDI PD
    • Kod silnika
      AWX
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Wałek rozrządu to oryginał po ,,regeneracji'' od AWXa o takim samym symbolu siedział wcześniej 101R jak pamiętam? Wałek rozrządu wymieniłem przy okazji robienia głowicy a że jedna z krzywek była nie bardzo to wymieniłem. Odnośnie wałka obstawiałeś wałek od BPW i dopalanie filtra DPF? To spróbuje włożyć tą kryzę pytanie czy to pomoże na biały dym którego jest za dużo... Pytanie dlaczego z wyłączonym EGRem błąd Sondy lambda się nie pojawia? Sprawdziłem zapełnienie DPF i jest na 0 w bloku 67,68 jak pamiętam a może i zle pamiętam... Wszystkie czujnik podłączone żadnych dodatkowych błędów w VAGu - jedyne co to ostatnio wymieniałem Sondę czunik temperatury spalin w kolektorze wydechowym przed turbiną - generowała błąd zbyt dużej rezystancji i była w opłakanym stanie. Po wymianie na używany oryginał. Błędów brak ale biały dym pozostał.
    2. Było BPW jest AWX DPF wywalony , zrobiony chip niby na 170km to wszystko zrobione za poprzednich właścicieli. Na podłączonym EGR auto poszarpuje 2-3 razy ,przydławi - ma czkawke w okolicy 1800 - 2100 przy czym do tych obrotów wali dymem na biało lub i przy schodzeniu z obrotów potrafii niezle ,,PUFFNĄĆ'' o wolnych obrotach po odpaleniu nie wspominając. Przy czym wywala błąd P2196 - Sygnał sondy Lambda 1 rząd cylindrów czujnik 1 - mieszanka zbyt bogata. Po odłączeniu EGR auto przestaje kompletnie kopcić i w/w błąd wogóle się nie pojawia i wtedy mruga standardowo kontrolka świec żarowych - i wywala błąd EGRa auto czkawki nie ma. Dzieje się tak na 2 EGRach choć po zakupie używanego i chłodnicy spalin był spokój na jakieś 2-3 tys.km i problem z białym dymem i poszarpywaniem powrócił. EGR wielce zabrudzony nie jest rozważam jego usunięcie lub zakup nowego ale koszt trochę mnie przeraża... Sprawdzałem EGR w podobny sposób jak ty na Filmiku z YT EGR działa w niemal ten sam sposób jedyne co mi nie pasowało to to że otwiera się jak są otrzymane obroty ok. powyżej 2000k rpm. Czego zabardzo na twoim filmiku nie raczyłem zauważyć.
    3. Ja kupiłem do siebie zółtego WESTA-FORSE chciałem 94ah a że nie było wziełem 100ah wlepa (95AH) akumulator produkcji Ukraińskiej ciężki polecany tu i ówdzie...zobaczymy ile pożyje.
    4. Kryza zdaję egzamin? jeśli auto nie tylko poszarpuje przez EGR ale i kopci czyt. sporo ,,PUFFA'' na biało w okolicy od 1300-2000 obrotów i dodatkowo wywala błąd sondy lambda - zbyt bogata mieszanka?? Po odłączeniu wtyczki EGR nie puszcza ani trochę dymku i brak w/w błędu.
    5. Panowie niedługo po kupnie zauważyłem że mój cały tył nie gra. Udało mi się mimo wielkich trudności wyciągnąć radio z tego co zobaczyłem za radiem i we wlepce pod kanapą tylną wcześniej prawdopodbnie było tam RNS-E - obecnie jest przejściówka i SYMPHONY II. Udało mi się uruchomić tył przekaznik załącza tył po włączeniu radia. - plusa wziąłem z załączenia zmieniarki - niebieska kostka. W gniezdzie C1 w radiu nie mogłem znalezc fabrycznego plusa który steruje wzmakiem. Po włączeniu radia wszystko normalnie gra lecz gdy przekręce kluczyk na zapłon ( kontrolki na blacie w ON) lub gdy włącze światła pozycyjne/xenony. Z tylnych głośników dochodzi świst/piszczenie bardzo nie przyjemne. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?I wie jak go rozwiązać?
    6. Witam panowie potrzebuje nr.części pompki paliwa która znajduje się w baku po ściągnieciu dekla na obudowie pompki znajduje się 8E0 919 050 P lecz z tego co się orientuje jest to nr. całego korpusu. Z racji że mam quattro sprawa się komplikuje bo mało informacji na temat tej pompki
    7. Zgadza się mój błąd jakby nie patrzeć turbulum tłocząc powietrze ,,wypycha'' redukcję przez co ciśnienie może spadać tym samym turbo słabiej dmucha. Czy uważacie że nowa redukcja / przejściówka typu hand-made z alledrogo powinna załatwić sprawę? Nie chciałbym się narobić , kupić nową redukcję i spotkać się ponownie z tym samym problemem typu ,,to tak ma być''. Tymbardziej że nieraz gwizda mi turbinka właśnie tak jakby była jakaś nieszczelność w dolocie choć w błąd żaden komp nie wchodzi.
    8. Panowie podczas wymiany turbulum zauważyłem u siebie luzną przejściówkę na wąz od intercoolera przy turbosprężarce. Przejściówka na wąż jest oryginalna ma nowy oring i jest odpowiednio zabezpieczona. Lecz cała lata ,rusza się kiwa wychodzi z turbo na 2-3mm.Nie wygląda by była w jakiś sposób uszkodzona. Czy tak ma być i jest to w normie? Czy podczas gdy turbo zaciąga powietrze przejścówka ,,zaciąga'' i wszystko się uszczelnia? Zdjęcie poglądowe>
    9. Panowie wybaczcie odkop lecz zauważyłem u siebie luzną przejściówkę na wąz od intercoolera przy turbosprężarce. Przejściówka na wąż jest oryginalna ma nowy oring i jest odpowiednio zabezpieczona. Lecz cała lata ,rusza się kiwa wychodzi z turbo na 2-3mm. Czy tak ma być i jest to w normie? Czy podczas gdy turbo zaciąga powietrze przejścówka ,,zaciąga'' i wszystko się uszczelnia? Zdjęcie poglądowe w załączniku.
    10. Problem rozwiązany. Oleju w zbiorniczku już niema. Nie kopci na biało i zdecydowanie lepiej odpala. Problemem kopcenia na biało był EGR lub sama chłodniczka ( wymieniłem komplet). EGR miał duży luz na połączeniu silniczka z ośką zaworu. Problemem oleju w zbiorniczku była głowica,chłodniczka oleju ,lub sama uszczelka.Wymieniłem komplet by nie mieć już problemów.
    11. Dokładnie sam tak mam u siebie. Tylko poszukaj zadbanego silnika którego będziesz najlepiej wcześniej mógł odpalić ,usłyszeć czy nawet przejechać się byś nie miał pózniej z nim problemów.
    12. I to wszystko na seryjnej turbawce?
    13. U mnie było podobnie największa zadyma - biały dym był odrazu po odpaleniu... i kopcenie utrzymywało się przez około 10-15min póki się dobrze nie zagrzał na ciepłym silniku było ok i po niedługim postoju 1-5h też było ok. Najgorzej jak postał całą noc myślałem że to ,,para'' o której wszyscy wszędzie wspominają tia jasne! Kolega ma AWXa w b6 wychodząc z pracy ostatnio odpalił on niemal zero dymka a mój dymił aż miło. Czytałeś?
    14. Koledzy czy jest możliwość zamontowania analogowego webasta do naszego Audi a4 b6/b7 typu Thermo TOP C lub Z-C/D ? Chciałbym zamontować analogowe (posiadam wszyskie czesci do webasto od Merca) mniej z tym roboty niz z cyfrowym i dostępność większa pytanie czy się zmieści może ma ktoś takie webasto u siebie? I ma je zamontowane w nadkolu lub w komorze silnika?
    15. Korekcje wtrysków jak wyglądają? Dodatkowo do sprawdzenia DPF sprawdz jego stan VAGIEM dużo ci powie... kolejna rzecz sprawdz EGR ( powinieneś mieć elektroniczny) na ile jest wysterowany albo ew. odpenij wtyczke od niego i pojezdzij zobacz czy dalej problem z kopceniem wystepuje oraz sprawdz chłodnicę spalin EGR... Też zmagam/zmagałem się z kopceniem na biało i póki co jeżdzę z odpiętym EGRem... czekam na nowy wraz z chłodniczką spalin. Mam AWXa ale osprzęt od BPW.