Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Urwany zawór! Wymiana silnika na jaki? To swap or not to swap? Zostawiać DPF?


mareckimarek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mój przypadek: B7 z  przebiegiem 180 tyś z padniętym BPW. Urwany zawór elegancko wbity w tłok, zgnieciona końcówka jedego wtrysku, opiłki i kawałki zaworu (w turbo, wszystkich komorach spalania i obu kolektorach), trochę nadpalone tłoki, trochę wytarty wałek:D o dziwo pompa z imbusem 100mm w dobrym stanie.

Chcę kupić kompletny silnik. Zastanawiam się co tam wsadzić. Czytałem już trochę na forum ale większość tematów odnośnie wymiany silnika jest dosyć stara a spodziewam się, że wiedzy od tego czasu przybyło. Wiem, że popularny jest swap na AVF albo AWX + wycięcie dpf. Nie mogę znaleźć szczegółów odnośnie takiego swapa (Czy wtryski z tych silników mogą zostać? czy miskę olejową trzeba zmeiniać? Jeżeli tak, to jakie sa komplikacje? Czego jeszcze trzeba sie spodziewać?).

Chcę zostawić DPF bo nie chcę mieć przypału w czasie kontroli w pl albo co gorsza za granicą. Myślę o wsadzeniu spowrotem BPW lub BGW(Nie wiem, czy będzie pasował...). Problem z BPW jest taki, że są drogie. Jakie jest wasze zdanie i doświadczenie w przypadku takiej wymiany? Zostać przy BPW, czy zmieniać? Czy zostawienie DPF to zły pomysł?

zawor tlok blisko bpw.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat o swapie na AVF-a , trzeba poszukać.

Jak włożysz do niego wałek rozrządu od BPW lub BRB to spokojnie DPF może zostać , trzeba tylko zestroić program pod taki set-up u jakiegoś dobrego tunera .

Po takim swapie kosztem ździebko większych wibracji ( brak wałków wyrównoważających ) będziesz miał wreszcie niezawodną motorówkę :)

P.S.

Sukces takiego swapu jest uzależniony właśnie od znalezienia tunera który to fachowo ogarnie, musisz go mieć zanim się weźmiesz się za sam swap , który nota bene jest praktycznie P&P :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piotrsob1 za odpowiedź! Poczytałem, wiem trochę więcej.

Zastanawiam się, czy nie oddać fury do mechanika w okolicy. Sam może ogarnąłbym to ale wolę, żeby było zrobione porządnie, przez kogoś kto ma odpwiednie narzędzia i wiedzę. Ja nawet nie potrafię stwierdzić, czy wałek rozrządu nadaje się do przełożenia, czy nie :D 

Znacie DOBREGO mechanika z okolic Opole, Wrocław, Nysa? Mogę przywieźć auto, silnik wyciągnięty ale wszystko jest. Najlepiej gdyby ta osoba miał jeszcze dostęp do części (silnik, turbo, wtryski), moje to raczej śmietnik.

A może ktoś ma BWP w dobrym stanie do sprzedania?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem AVF! Będę w weekend wkładał.  Chcę go wrucić z wałkiem i wtryskami z AVF, ciekawe jak to będzie chodzić XD

Wyjąłem już smok, żeby go skrócić. 1.5 cm Będzie ok? Robił to kotś i ma może jakieś fotki? To jest w ogóle konieczne, żeby przekładać tę miskę, jak tego nie zrobię to mi silnik nie wejdzie do auta?

Ma ktoś może pustą puszkę od DPF albo zapchanego DPF na sprzedaż? Na razie nie będę przekładał wałka a swojego DPF nie chcę rozcinać bo raczej jest ok.

oil strainer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2019 o 11:50, mareckimarek napisał:

Wyjąłem już smok, żeby go skrócić. 1.5 cm Będzie ok? Robił to kotś i ma może jakieś fotki? To jest w ogóle konieczne, żeby przekładać tę miskę, jak tego nie zrobię to mi silnik nie wejdzie do auta?

Osobiście takiego swapa nie robiłem,  jak masz obydwa silniki na stole to raczej nie jest problemem oblukać czy kompletny słupek AVF-a wejdzie w miejsce BPW.

Jeżeli wejdzie to nie widzę sensu przekładania miski olejowej :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wsadziłem ten silnik AVF z wtryskami (AVF). Wczoraj bez problemu odpaliłem auto ale nie jezdziłem, bo przód nie jest złożony, więc nie wiem jak to się zachowuje w trakcie jazdy.

Zmieniłem oba kolektory i łapy silnika. Założyłem dwumas i sprzęgło z BPW, były inne niż w AVF. Skróciłem smok olejowy około 16mm i założyłem miskę BPW, bo była trochę niższa i miała inne mocowanie dolnej łapy silnika(tej do wzmocnienia przedniego). Wyciąłem w misce żebro, bo było blisko koła łancuchowego pompy olejowej. Nie wiem, czy to było konieczne ale na pewno nie zaszkodzi. Jeszcze jeden poblem ze zmianą miski jest taki, że w AVF jest spory kawałek plastiku pod wałem. Służy jako lejek, którym spływa olej w okolice smoka. Plastik jest przykręcony do pompy i opiera się z obu stron o miskę. W misce BPW z jednej strony brakuje podpórek, więc będzie tam wisiał, nic z tym nie robiłem... stwierdziłem, że jest wystarczająco sztywny.  W sumie to nie jestem pewien, czy wymiana miski była konieczna. Możnaby zostawić miskę AVF, trochę by sobie wystawała na dole i ewentualnie porzeźbić łapę przednią...

Muszę jeszcze coś z tym dpf zrobic i wymienić rozrząd wtedy dopiero poskładm furę do końca i zobaczę jak to jeździ :D Niestety wyjeżdżam na urlop i zabiorę się za to za dwa tygodnie :(

Ma ktoś pustą puszkę DPF albo niewytarty wałek w od BPW na sprzedaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem masz z łapą przednią bo kupiłeś AVF przed 2004r. W 2004r AVF już miał miche z łapą odboju przedniego z boku.

edit: Żeby było jasne, chodziło mi o samą miske. Blok jest identyko, nic sie nie zmienia w 2004 

 

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi się przeciągnęło ale fura już śmiga. Wsadziłem pustą puszkę dpf i skręciłem auto do końca. Od tygodnia jeżdżę autem. Pali bez problemu. Smiga aż miło. Z minusów:

1) zalapa się kontrolka silnika z błędem dotyczacym dpf, pomimo to ma pełną moc. Po usunieciu błędu i przejechaniu okolo 150 km zapaliła się ponownie.

2) z wydechu generalnie śmierdzi jak ze starego diesla, w lusterku nie widzę, żeby kopcil. 

Chce coś z tym zrobić. Możecie polecić jakiś warsztat w okolicy wrocka, który wyłaczy mi dpf w sterowniku i dopasuje dawki? Ciężko to zrobić samemu? Jak nie to sam sobie wgram orginalną mapę od avf, gorzej jak coś w sterowniku zepsuję :D 

Przy okacji: Jaki warsztat we wrocku polecicie do wyczyszcznia i nabicia klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika od AVF-a jest inny niż w BPW ( całkiem nowe bebechy ) , dla tego wątpię by można było do sterownika BPW upchnąć program  od AVF-a :naughty:

Na pewno można ori program od BPW przyciąć na miarę potrzeb, potrzebny jest do tego tylko fachowiec który jest w stanie to ogarnąć  w sposób  nie powodujący innych mankamentów w sterowniku silnika ....

A takich fachowców jest w Polsce nie więcej jak kilkunastu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2019 o 22:06, mareckimarek napisał:

Trochę mi się przeciągnęło ale fura już śmiga. Wsadziłem pustą puszkę dpf i skręciłem auto do końca. Od tygodnia jeżdżę autem. Pali bez problemu. Smiga aż miło. Z minusów:

1) zalapa się kontrolka silnika z błędem dotyczacym dpf, pomimo to ma pełną moc. Po usunieciu błędu i przejechaniu okolo 150 km zapaliła się ponownie.

2) z wydechu generalnie śmierdzi jak ze starego diesla, w lusterku nie widzę, żeby kopcil. 

Chce coś z tym zrobić. Możecie polecić jakiś warsztat w okolicy wrocka, który wyłaczy mi dpf w sterowniku i dopasuje dawki? Ciężko to zrobić samemu? Jak nie to sam sobie wgram orginalną mapę od avf, gorzej jak coś w sterowniku zepsuję :D 

Przy okacji: Jaki warsztat we wrocku polecicie do wyczyszcznia i nabicia klimy?

Cześć, sam posiadająć AWXa w miejscu BPW mam problem z śmierdzącymi spalinami, tuner twierdzi że niby nic się z tym zrobić nie da - mówiąc 2.0 to to samo co 1.9 i tu nie ma zmian...yhy.

Zrobiłeś coś z programem i rozwiązałeś problem śmierdzenia spalin?U mnie też kopcenia brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima-Kar Renata Karpińska
tel. 71 337 14 50
ul. Grota Roweckiego 129
52-214 Wrocław

Tutaj klime robilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak się myliłem kopcił i to dosyć ostro ale nie cały czas tylko raz na jakiś czas, nie wiem czy to nie było zwiądane z dpf. Zrobiłem program na 160 km przy okazji wyłączenia dpf ze sterownik. Po programie przestał kopcic. Tuner mówił, że dobrze, że przyjechałem bo długo tak bym nie pojezdził. Smierdzi z niego mniej ale nadal... jak z każde diesla. Auto teraz śmiga aż miło, więc myślę, że ten temat już wyczerpany. 

 

ps. Klimę robiłem we wrocku w Norauto na bielanach i mogę polecić. Cena dobra i szybko.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...