Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Nierówna praca silnika, szarpanie


Karol94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno zakupiłem audi A4 B7 1.9 tdi 116km. Buda jest od 2.0 ktoś zmienił silnik. Mam problem z nierówna praca silnika na biegu jałowym jak i w granicach 1600/2000 obrotów na biegu jałowym przy tysiącu obrotow  jest to najbardziej odczuwalne telepie cała buda (jak włączę klimę jest to bardziej odczuwalne), zauważyłem że jak dodam lekko ponad 1000 obrotów to jakby silnik się zawieszał i później spadał do normalnej pracy (filmik niżej). Przy spuszczaniu auta z wyższych obrotów objaw drgania nie występuje czy to na biegu czy na luzie, rano przy odpalaniu puści dymek jakby siwy czuć coś jakby niespalona ropę. Wymieniłem niedawno Dwumase (luk). 

Jakieś porady co można jeszcze sprawdzić ? Vcdsa będę miał prawdopodobnie w następnym tygodniu.

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że na moment  później znowu powracaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompki kompem. Ponadto źródłem drgań oprócz pompek są wymęczone poduszki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjdzie mi komp to sprawdzę. Wydaje mi się że mogą to być uszczelniacze na pompkach bo jak odpalę rano to jest lekki dymek wyłączę po 2 min odpalę znowu to leci mocniej i czuć taka gryząca niespaloną ropę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trochę się pokomplikowała po podłączeniu vcds'a okazało się ze sterownik jaki wyszukuje jest to R4 2.0L EDC G000SG 9894 czyli zmienili silnik a sterownik zostawili stary... wstawiam logi żebyście zobaczyli jak to wygląda. Jakie kroki podjąć będę musiał wymienić sterownik (jeśli tak to jaki?) czy da radę go przeprogramować ?

Dynamiczny 13/18/23

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_IKKh9F2.html

13/18/23 Silnik Zimny 

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_fLC7a.html

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo 

Niestety pompowtryski. Jezeli na niskich obrotach i na zimnym silniku trzepie a podczas jazdy jest to niewykrywalne  i auto stracilo na mocy to masz to co ja. Pytanie ile sztuk bo to chyba najdrosza impreza jaka w B6 moze sie przydazyc. Pozdro 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na logi nic nie wskazuje na to by przyczyną problemu było uszczelnienie pompek.

Raczej bym poszedł w kierunku za niskiego ciśnienia paliwa ( bipy dochodzą do minus 100 ) a także sprawdził działanie czujnika temperatury G62, to on zazwyczaj odpowiada za fiksujące obroty silnika na biegu jałowym.

Co do wymiany silnika z 2,0 na 1,9 to ważne jest czy silnik po wymianie ma taki sam wałek rozrządu jak przed wymianą (chodzi o obsługę DPF-a ) i czy pompki zostały od starej motorówki , czy są od tego 1,9 który teraz tam siedzi :P

No i co z samym DPF-em, został na miejscu czy poszedł na skup ?

Na pewno nie trzeba wymieniać sterownika silnika , w zależności jakie graty są tam obecnie , trzeba odpowiednio zmodyfikować program w ECU silnika by wszystko działało bez zarzutu :whistling:

Ciekawe czy i jak fachowo zostało to zrobione ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2019 o 21:21, Firanesie napisał:

Mam to samo 

Niestety pompowtryski. Jezeli na niskich obrotach i na zimnym silniku trzepie a podczas jazdy jest to niewykrywalne  i auto stracilo na mocy to masz to co ja. Pytanie ile sztuk bo to chyba najdrosza impreza jaka w B6 moze sie przydazyc. Pozdro 

 

Powyżej 2tyś jest to minimalnie wykrywalne, jeżeli chodzi o moc auto leci bardzo dobrze. Spalanie w normie 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Patrząc na logi nic nie wskazuje na to by przyczyną problemu było uszczelnienie pompek.

Raczej bym poszedł w kierunku za niskiego ciśnienia paliwa ( bipy dochodzą do minus 100 ) a także sprawdził działanie czujnika temperatury G62, to on zazwyczaj odpowiada za fiksujące obroty silnika na biegu jałowym.

Co do wymiany silnika z 2,0 na 1,9 to ważne jest czy silnik po wymianie ma taki sam wałek rozrządu jak przed wymianą (chodzi o obsługę DPF-a ) i czy pompki zostały od starej motorówki , czy są od tego 1,9 który teraz tam siedzi :P

No i co z samym DPF-em, został na miejscu czy poszedł na skup ?

Na pewno nie trzeba wymieniać sterownika silnika , w zależności jakie graty są tam obecnie , trzeba odpowiednio zmodyfikować program w ECU silnika by wszystko działało bez zarzutu :whistling:

Ciekawe czy i jak fachowo zostało to zrobione ....

Sprawdziłem czujniki na zimnym i ciepłym silniku różnica jest znikoma. Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to pewnie do sprawdzenia pompa tandemowa (jakie powinna mieć wartości?). W poniedziałek kupię wakuometr sprawdzę jakie daje parametry. Oprócz pompy coś jeszcze sprawdzić ?  

Natomiast jeżeli chodzi o wtryski to jak znajdę więcej czasu sprawdzę jakie siedzą, przy okazji sprawdzić coś jeszcze ?. 

DPF nie wiem jak tam jest powinien być narazie żadnych błędów nie ma 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa w zależności od obrotów silnika masz w tym temacie na pierwszej stronie :

 

 

Tandem  BOSCH 1.JPG

Na fioletowo zaznaczyłem króciec pomiarowy do którego podłącza się manometr o zakresie do 15 barów ( najlepiej taki wypełniony gliceryną , ze względu na bardzo duże wahania cisnienia na zwykłym jest problem z odczytaniem średniej wartości ).

Gwint jak dobrze pamiętam to zewnętrzny M12x1,5 mm.

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa sprawna to zostaje tylko do sprawdzenia sam pompowtrysk? Czy jeszcze coś sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem pompę, ciśnienie paliwa daje takie jak na zdjęciu 5bar (na wolnych obrotach). Co dalej sprawdzić ? 

IMG_20190413_095244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 5 barów na wolnych obrotach to ciśnienie paliwa OK.

Te logi co dałeś w poście nr. 7 to robiłeś jak telepało motorówką  ?

Jak nie to powtórz 013, 018 i 023 na jałowy i rozgrzanym silniku,  ale wtedy gdy telepie ....:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepie cały czas najmocniej w okolicach 1000/1600 obrotów na jałowym jak i podczas jazdy. Na postoju jak dam go pod obciążenie (czyli klima na maxa, ogrzewanie szyby lub jak zamykam szybę i przytrzymam dłużej) to mocniej to czuję rzucanie. Później powyżej 2000 obrotów trochę mniej. Czy zmimny czy rozgrzany, logi robiłem na jałowym jak i dynamiczne to silnik był rozgrzany. 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem wtryski wszystkie o numerach 038 130 073 BJ, czyli wychodzi na to ze są od 2.0TDI BPW(niżej zdj). Teraz pytanie czy dobrze i czy w ogóle wysterowali ECU, jak mógłbym to sprawdzić?. Sprawdziłem też wiązkę elektryczna poodginałem styki, lecz to nie przyniosło oczekiwanego efektu, chodź mam wrażenie jakby mniej szarpał być może to moje złudzenie. Co mnie nurtuje to ta wiązka elektryczna gdzie nie gdzie kable na wierzchu a w jednym połamana wtyczka, teraz pytanie czy trzeba ją wymienić pilnie i czy ona może powodować takie objawy (zdj niżej).  Zrobiłem jeszcze raz logi w momencie jak najmocniej szarpie, 2cyl -2.79 3cyl 2.79(jazda w trasie) później jakby spadały wartości, jak przygazowałem powyżej 2000 obrotów jak patrzyłem to takie nie były. Chyba wychodzi na to ze zdechły pompki tylko teraz pytanie czy dwie czy jedna ta najbardziej na plus ? LOG http://vaglogi.pl/log-013_018_023_sa5Mf.html

wtrysk.jpg

57209211_2285676115040753_2764619080626339840_n.jpg

57446460_681639602272592_9116799961072140288_n.jpg

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może zerknąć? Ewentualnie jakieś wskazówki gdzie podjąć kroki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po logu masz problem z dolnym uszczelnieniem pompki na trzecim cylindrze.

Na pewno nie jest to wina pompek, zmień uszczelnienia przynajmniej na tym trzecim, daj nową śrubę mocującą pompkę i będzie Pan zadowolony :D ( tylko zrób to zgodnie ze sztuką , a nie na odpier**l :P ).

Jak uszczelniacze nie były dawno zmieniane to wymieniaj razem ze śrubami na wszystkich pompkach.

Wiązka pompek jest elektrycznie raczej OK.

Trochę wysoką wartość na minusie ma BIP na pierwszej pompce, ale puki co bym na razie oprócz uszczelniaczy nie robił :hi:

Zobaczysz jak będzie chodził i dopiero później ewentualne dalsze kroki do zrobienia ..:D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...