Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Jaki jest dopuszczalny luz na ośce turbiny ?


Luqas26

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjąłem dzisiaj po bólach turbine w celu wyczyszczenia łopatek, gdyż auto wpadało w tryb awaryjny , notlauf, brak mocy itp. (po wyłączeniu i włączeniu silnika było ok do momentu wejścia na wyższe obroty). Po wyjęcie skontrolowałem luz poprzeczny i wzdłużny. Wzdłużny tak na wyczucie porusza się w przód i tył jakieś 2 mm, poprzeczny podobnie choć ciężko dokładnie powiedzieć. Dodam, że dolot mam ufajdany od oleju ale nie jakieś wielkie ilości (zużywa mi na 15tys. około litra max póltora), wirnik kręci się lekko tzn. bez żadnych oporów. Moje pytania to: czy luz poprzeczny ma wpływ na branie oleju przez turbo i czy w ogóle warto ją czyścić czy od razu dać do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już masz turbo na wierzchu to oddał bym do regeneracji, czyszczenie podobno pomaga ale na krótko, jak chcesz za nie długi czas znowu wyciągać to tylko wyczyść ale według mnie mija się to z celem. Co do oleju w dolocie to normalna sprawa że są tam ślady oleju więc bym się tym nie przejmował gorzej jak już kapie na złączkach :polew: Co do luzów to hm ja też mam luz na turbinie góra dół ale oleju nie bierze ani grama :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęcie skontrolowałem luz poprzeczny i wzdłużny. Wzdłużny tak na wyczucie porusza się w przód i tył jakieś 2 mm, poprzeczny podobnie choć ciężko dokładnie powiedzieć

z tego co kiedyś wyczytałem to poprzeczny może się pojawić (zwłaszcza po wyjęciu turbiny - spuszczeniu oleju). Jednak podłużny :mysli: tego to nie powinno być a przynajmniej w takiej wartości.

- w starej turbince od AFN (przebieg ok 250 tyś) poprzeczny luz dobrze wyczuwalny, podłużny nie

- w nowej od AWX z "tego co pamiętam" poprzeczny ledwo co wyczuwalny, podłużny brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to luz wzdłużny świadczy już o tym, że turbo się pomału kończy i będzie się powiększał. Jest takie zagrożenie, że może rozlecieć się wirnik a jego kawałki przez dolot dostaną się do silnika. Jest to sygnał, że trzeba coś już z tym robić dlatego powyższa rada kolegi jest uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Rozumiem, że regeneracja jest niezbędna. Póki co nie mam kasy więc wyczyszczę i założę co jest. W niedalekiej przyszłości oddam ją do naprawy. Wymontowanie to nie problem bo warsztat mam pod domem a ojciec mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...