rs50 0 Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 (edited) Witam. Po podpięciu pod komputer pojawił się błąd czujnika G62. Po wymianie na nowy (kupiony w ASO Skoda) zauważyłem, że auto dłużej nagrzewa się do licznikowych 90 stopni. Ostatnio przy temp powietrza ok. 8 stopni, potrzebował 13 km, żeby wskoczył na 90 stopni (z czego 70% droga krajowa, prędkość 100 km/h). Dodatkowo po przejechaniu trasy 300km i wyłączeniu silnika na 3-4 minuty to po ponownym włączeniu wskazówka nie wskazywała już 90 stopni (ok. 85). Czyżby tak szybko się silnik wychłodził? W czerwcu zmieniłem termostat na Wahlera. W czasie jazdy po osiągnięciu właściwej temperatury trzyma 90 stopni cały czas. Edited November 18, 2018 by rs50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Sprawdź rano przed odpaleniem VCD-esem temperatury w grupie 007 silnika . Nie powinny się różnić o więcej niż kilka stopni ( temperatura chłodziwa dla ECU to pierwsze okienko od prawej ).. Sprawdź ją jak się zachowuje w czasie jazdy , gdy na blacie masz 90 stopni Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs50 0 Posted December 24, 2018 Author Share Posted December 24, 2018 Dzisiaj w końcu znalazłem czas żeby sprawdzić czujnik vagiem. Blok silnika grupa 007 Coolant Temp -8.1C, a temperatura na zewnątrz +1C. Mam problem natomiast z odczytaniem temperatury z liczników. Po wejściu w blok 17 i grupe 003 mam następujace odczyty: Temperature: 30C , Clock , Duty Cycle , Duty Cycle Nie ma temperatury płynu chłodzącego. Oprogramowanie Vag-Com 311 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Jeżeli te odczyty robione były rano po minimum dwunastogodzinnym unieruchomieniu auta , to czujnik jest wadliwy Był dobierany w ASO po VIN-ie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs50 0 Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 Czujnik wymieniony na nowy - teraz wszystko działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabkb 10 Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 rs50 teraz podczas jazy trzyma dobrze 90 stopni? mi np czesto podczas jazy z predkoscia 100-110 temperaura spada do 85 stopni wystarczyu ze przygazuje do 130 km/h i lapie temperature 90 stopni znow zwonie do 110 i temperaura ponownie 85 stopni termostat do wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 4 godziny temu, kubabkb napisał: termostat do wymiany? Wcale niekoniecznie, równie dobrze może to być wina czujnika temperatury . Trzeba VCD-esem posprawdzać temperatury z czujników G2/G62 , na zimnym i podczas jazdy ( po nocy porównać też z temperaturami paliwa i powietrza w dolocie , grupa 007, nie powinny się różnić więcej 2-3 stopnie ) . Dopiero mając tą wiedzę i pamiętając o tym że wskaźnik na blacie ma histerezę i pokazuje 90 stopni ( jak temperatura chłodziwa mieści się z grubsza w przedziale 80-100 stopni ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs50 0 Posted December 30, 2018 Author Share Posted December 30, 2018 Trzyma idealnie 90 stopni. Teraz nawet po wyłączeniu silnika i po kilku minutach postoju dalej trzyma 90. Wczesniej "tracil temperature". Tak jak kolega wyżej napisal, najpierw sprawdz komputerem odczyty temperatury plynu chlodzacego podawanego do silnika i wskaźników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now