Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Długo sie nagrzewa po wymianie czujnika G62


rs50
 Share

Recommended Posts

Witam. Po podpięciu pod komputer pojawił się błąd czujnika G62. Po wymianie na nowy (kupiony w ASO Skoda) zauważyłem, że auto dłużej nagrzewa się do licznikowych 90 stopni. Ostatnio przy temp powietrza ok. 8 stopni, potrzebował 13 km, żeby wskoczył na 90 stopni (z czego 70% droga krajowa, prędkość 100 km/h). Dodatkowo po przejechaniu trasy 300km i wyłączeniu silnika na 3-4 minuty to po ponownym włączeniu wskazówka nie wskazywała już 90 stopni (ok. 85). Czyżby tak szybko się silnik wychłodził? W czerwcu zmieniłem termostat na Wahlera. W czasie jazdy po osiągnięciu właściwej temperatury trzyma 90 stopni cały czas.

Edited by rs50
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź rano przed odpaleniem VCD-esem temperatury w grupie 007 silnika .

Nie powinny się różnić o więcej niż kilka stopni ( temperatura chłodziwa dla ECU to pierwsze okienko od prawej )..

Sprawdź ją jak się zachowuje w czasie jazdy ,  gdy na blacie masz 90 stopni :hi:

 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj w końcu znalazłem czas żeby sprawdzić czujnik vagiem. Blok silnika grupa 007 Coolant Temp -8.1C, a temperatura na zewnątrz +1C. Mam problem natomiast z odczytaniem temperatury z liczników. Po wejściu w blok 17 i grupe 003 mam następujace odczyty:

Temperature: 30C , Clock , Duty Cycle , Duty Cycle

Nie ma temperatury płynu chłodzącego.

Oprogramowanie Vag-Com 311

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli te odczyty robione były rano po minimum dwunastogodzinnym unieruchomieniu auta , to czujnik jest wadliwy :naughty:

Był dobierany w ASO po VIN-ie ?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik wymieniony na nowy - teraz wszystko działa.

Link to comment
Share on other sites

rs50 teraz podczas jazy trzyma dobrze 90 stopni?

mi np czesto podczas jazy z predkoscia 100-110 temperaura spada do 85 stopni

wystarczyu ze przygazuje do 130 km/h i lapie temperature 90 stopni

znow zwonie do 110 i temperaura ponownie 85 stopni

termostat do wymiany?

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, kubabkb napisał:

termostat do wymiany?

Wcale niekoniecznie, równie dobrze może to być wina czujnika temperatury .

Trzeba VCD-esem posprawdzać temperatury z czujników G2/G62 , na zimnym i podczas jazdy ( po nocy porównać też  z temperaturami paliwa i powietrza w dolocie , grupa 007, nie powinny się różnić więcej 2-3 stopnie ) .

Dopiero mając tą wiedzę i pamiętając o tym że wskaźnik na blacie ma histerezę i pokazuje 90 stopni ( jak temperatura chłodziwa mieści się z grubsza w przedziale 80-100 stopni )

Link to comment
Share on other sites

Trzyma idealnie 90 stopni. Teraz nawet po wyłączeniu silnika i po kilku minutach postoju dalej trzyma 90. Wczesniej "tracil temperature". Tak jak kolega wyżej napisal, najpierw sprawdz komputerem odczyty temperatury plynu chlodzacego podawanego do silnika i wskaźników.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...