Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Długo sie nagrzewa po wymianie czujnika G62


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Po podpięciu pod komputer pojawił się błąd czujnika G62. Po wymianie na nowy (kupiony w ASO Skoda) zauważyłem, że auto dłużej nagrzewa się do licznikowych 90 stopni. Ostatnio przy temp powietrza ok. 8 stopni, potrzebował 13 km, żeby wskoczył na 90 stopni (z czego 70% droga krajowa, prędkość 100 km/h). Dodatkowo po przejechaniu trasy 300km i wyłączeniu silnika na 3-4 minuty to po ponownym włączeniu wskazówka nie wskazywała już 90 stopni (ok. 85). Czyżby tak szybko się silnik wychłodził? W czerwcu zmieniłem termostat na Wahlera. W czasie jazdy po osiągnięciu właściwej temperatury trzyma 90 stopni cały czas.

Edytowane przez rs50
Opublikowano

Sprawdź rano przed odpaleniem VCD-esem temperatury w grupie 007 silnika .

Nie powinny się różnić o więcej niż kilka stopni ( temperatura chłodziwa dla ECU to pierwsze okienko od prawej )..

Sprawdź ją jak się zachowuje w czasie jazdy ,  gdy na blacie masz 90 stopni :hi:

 

Opublikowano

Dzisiaj w końcu znalazłem czas żeby sprawdzić czujnik vagiem. Blok silnika grupa 007 Coolant Temp -8.1C, a temperatura na zewnątrz +1C. Mam problem natomiast z odczytaniem temperatury z liczników. Po wejściu w blok 17 i grupe 003 mam następujace odczyty:

Temperature: 30C , Clock , Duty Cycle , Duty Cycle

Nie ma temperatury płynu chłodzącego.

Oprogramowanie Vag-Com 311

Opublikowano

Jeżeli te odczyty robione były rano po minimum dwunastogodzinnym unieruchomieniu auta , to czujnik jest wadliwy :naughty:

Był dobierany w ASO po VIN-ie ?

Opublikowano

Czujnik wymieniony na nowy - teraz wszystko działa.

Opublikowano

rs50 teraz podczas jazy trzyma dobrze 90 stopni?

mi np czesto podczas jazy z predkoscia 100-110 temperaura spada do 85 stopni

wystarczyu ze przygazuje do 130 km/h i lapie temperature 90 stopni

znow zwonie do 110 i temperaura ponownie 85 stopni

termostat do wymiany?

 

Opublikowano
4 godziny temu, kubabkb napisał:

termostat do wymiany?

Wcale niekoniecznie, równie dobrze może to być wina czujnika temperatury .

Trzeba VCD-esem posprawdzać temperatury z czujników G2/G62 , na zimnym i podczas jazdy ( po nocy porównać też  z temperaturami paliwa i powietrza w dolocie , grupa 007, nie powinny się różnić więcej 2-3 stopnie ) .

Dopiero mając tą wiedzę i pamiętając o tym że wskaźnik na blacie ma histerezę i pokazuje 90 stopni ( jak temperatura chłodziwa mieści się z grubsza w przedziale 80-100 stopni )

Opublikowano

Trzyma idealnie 90 stopni. Teraz nawet po wyłączeniu silnika i po kilku minutach postoju dalej trzyma 90. Wczesniej "tracil temperature". Tak jak kolega wyżej napisal, najpierw sprawdz komputerem odczyty temperatury plynu chlodzacego podawanego do silnika i wskaźników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...