racesupport Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 (edytowane) Panowie i Panie otóż dostałem taki samochód jak A4 B7 z 2007r z silnikiem 2.0TDI 170km BRD, samochód jest po wymianie pompowtrysków na nowe, nowa pompa paliwa oraz pompa wys. ciśnienia, założony nowy rozrząd, nowy komputer silnika. Zmierzona była kompresja i jest ok. Nie znam dokładnej historii samochodu ale z tego co się dowiedziałem samochód rok temu jeszcze normalnie jeździł, pewnego dnia zapalił, wyjeżdżał z garażu, samochód zaczął szarpać i zgasł. Od tego momentu nie jeździ. Na warsztacie okazało się, że jeden kabel od PD był przytarty i zrobiło się zwarcie. Niestety po naprawieniu tej usterki samochód nie zapala, albo odpali i zgaśnie po 3-5sek. Nie wiem w jakich warunkach były zmieniane PD i pompa, osobiście słabo się znam na dieslach. Nie wiem czy to wszystko zostało dobrze skonfigurowane i ustawione/zsynchronizowane ? Podczas diagnozy podobno wywalało paliwo do oleju ale tego jeszcze nie sprawdziłem, tzn patrzyłem na bagnet, wąchałem ale nic takiego nie stwierdziłem... Co wiem na pewno to że w silniku jest brak błędów aczkolwiek jeden się pokazał raz tyle, że to chyba od próby palenia na słabym aku Mieszkam w Szwecji i mam do dyspozycji VCDS, dobrze wyposażony warsztat i ewentualnie diagnoskop Autel MaxiSys Elite który sporo potrafi z tego co wiem heheh Z racji tego, że mieszkam gdzie mieszkam potrzebuję pomocy forum, może jakoś mnie nakierujecie chociażby gdzie szukać a może ktoś chciałby pomóc odpłatnie przez telefon ? Można zrobić video rozmowę a lub ktoś może zdalnie podziałać przez TeamViewer w VCDS bo sam nie wiem gdzie zaglądać, jakie bloki pomiarowe zobaczyć podczas kręcenia itp. Każda pomoc na wagę złota. Edytowane 24 Listopada 2018 przez racesupport
mati123307 Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 układ paliwowy odpowietrzony ? jak z czujnikiem położenia wału ?
bartez80 Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 sam osobiście posiadam a4 z BRD i diesli też w somie nie naprawiam ,no przy swoim grzebie sam i jak na razie z dobrym skutkiem , skoro zrobilo się zwarcie w wiązce od PD ,to prawdopodobnie tez zjaral się któryś z wtryskiwaczy ,BRD jest na sterowniku Siemensa i jak padnie choć jeden wtrysk ,to auto wcale nie odpala (miałem tak osobiście) teraz tak ktoś wymienial PD i ciekawi mnie jak to wymienil ,czy zastosował podczas wymiany ,nowy zestaw montażowy wytrysku ,w postaci o-ringów i popychacza (dostępne chyba tylko ori i nie jest to tak tanie jak w przypadku wtrysków Boscha) dodatkowo trzeba podczas wymiany wymienić za każdym razem sruby od mocowania wtrysku ,oraz nowe śruby wałka z dźwigienek ,dodatkowo ,po tym zabiegu trzeba czujnikem zegarowym ustawić luz . Ja na początek chyba zacza bym od sprawdzenia tego ,bo wydaje mi się ,ze reszta wymian typu sterownik i cala reszta już była bez sensu ,jak byś chciał dokładniejsze info to pisz na priv dam ci numer do siebie i może coś podpowiem ..
racesupport Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 (edytowane) Super. Dziękuję bardzo za zainteresowanie, napiszę Ci na pw. Moim zdaniem nie było nic ustawiane, wiem jak wygląda procedura wymiany wtryskow pytanie skąd ja tu wytrzasne czujnik zegarowy z przystawka ? Śruby z ASO zamówie, oringi były nowe, wtryski były wyciągane raz jeszcze po wymianie (podejrzewam że nie wiedział nic o wymianie śrub) więc myślę że najpierw tak jak mówicie, wymiana śrub i ustawienie PD 2 godziny temu, mati123307 napisał: układ paliwowy odpowietrzony ? jak z czujnikiem położenia wału ? Właśnie pierwsza myśl to czujnik położenia wału, wystarczy jak sprawdzę go czy pokazuje obroty silnika w VCDS ? Edytowane 25 Listopada 2018 przez racesupport
bartez80 Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Godzinę temu, racesupport napisał: Super. Dziękuję bardzo za zainteresowanie, napiszę Ci na pw. Moim zdaniem nie było nic ustawiane, wiem jak wygląda procedura wymiany wtryskow pytanie skąd ja tu wytrzasne czujnik zegarowy z przystawka ? Śruby z ASO zamówie, oringi były nowe, wtryski były wyciągane raz jeszcze po wymianie (podejrzewam że nie wiedział nic o wymianie śrub) więc myślę że najpierw tak jak mówicie, wymiana śrub i ustawienie PD Właśnie pierwsza myśl to czujnik położenia wału, wystarczy jak sprawdzę go czy pokazuje obroty silnika w VCDS ? czujnik polozenia wału ,sypał by błędem na kompie aż miło ,jest to jeden z kluczowych czujników ,a ty piszesz,że błędów na kompie brak..... zresztą zrob mała próbę ,odepnij ,naprzykład czujnik położenia wału i jeszcze na przykład przepływke i zobacz czy po przekręceniu zapłonu i diagnozy kompem ,pokazą się błędy związane z tymi dwiema rzeczami ….
SotoM Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 (edytowane) Czujnik poł. wału może usterki nie pokazać... Przerabiałem temat. Jeśli po włączeniu zapłon jest kontrolka silnika i spirala to bym zaczął od. Odepnij wtyczkę od egru i zobacz czy silnik zapali i odkręć rurę spalin przy EGRze Dalej Ściągaj pokrywę i odepnij wtyczkę od 1go ppd. Połóż pokrywę i zapal silnik. Jak nie a podłącz wtyczkę spowrotem i odepnij z kolejnego, jak silnik zapali i będzie pracował tylko na 3 cyl. To masz przyczynę. Spalona cewka. Edytowane 28 Listopada 2018 przez SotoM
racesupport Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Opublikowano 27 Listopada 2018 20 godzin temu, SotoM napisał: Czujnik pół wału może usterki ni pokazać. Przerabialem temat. Jeśli po włączeniu zapłon i jest kontrolka silnika i spirala to bym zaczął od. Odepnij wtyczke od egru i zobacz czy silnik zapali i odkrec rure spalin przy EGRze Dalej Ściągaj pokrywe i odepnij wtyczkę od 1go ppd. Połóż pokrywe i zapal. Jak nie zapli podłącz wtyczkę spowrotem i odepnij z kolejnego, jak silnik zapali i bedzie pracowal tylko na 3 cyl. To masz przyczyne. Spalona cewka Ok, może jutro się uda
SotoM Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 na czujnik położenia wału jest taki patent - skoro jest z nim problem na zimnym to trzeba wyciągnąć czujnik i go podgrzać - jak auto zapali to wszystko jasne i czasami tak tez jest na odwrót ze silnik jak rozgrzany to gaśnie i może zapalić odrazu albo po jakiejś dłużej chwili - wiec trzeba czujnik ostudzić... tylko szkoda ze w 16v do tego czujnika jest taki tragiczny dostęp i cały plan działania może legnąć w gruzach...
racesupport Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Opublikowano 29 Listopada 2018 Prawdopodobnie będzie to głowica... wali ropę do oleju. Zdecydowałem na wymianę i teraz kolejny dylemat, moją dać do zrobienia czy kupić używaną po reg. gotową do montażu (1300zł) czy moją dać do zwrotu i wziąć po regeneracji (550zł) czyyyyyyy zupełnie nową - zamiennik, pozbawiona wady czyli już nie pęknie, ale tj. już spory przeskok cenowy bo 2500 około (póki co za tyle najtaniej mi zaoferowano), do tego jeszcze rozrząd, olej, uszczelki, śruby PD i wałka więc trochę się uzbiera. A może ktoś poleci sprawdzonego sprzedawcę głowic takich po regeneracji ? Albo ma dojście do nowych w dobrej cenie ?
azalewsk Opublikowano 30 Listopada 2018 Opublikowano 30 Listopada 2018 Sprawdź czy odpali ponownie na 5 sekund po odczekaniu 10 minut. Stawiam na zapchany DPF. Przy jakiejkolwiek innej usterce wywaliłby błędy, zwłaszcza o wtryskach. Sprawdzenie polega na odpięciu rurki od zaworu EGR przy kolektorze wylotowym i udrożnieniu wylotu spalin. Jeśli chodzi o przewód od PD, to komputer sprawdza prąd w momencie wysterowania i od razu wyłącza wszystkie wtryski (już o tym pisałem) i sygnalizuje błąd. komputer na takie uszkodzenia ma wewnętrzną kontrolę i zabezpieczenia.
racesupport Opublikowano 1 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2018 Ściągnąłem głowice dzisiaj, założę nową i myślę że tutaj jest pies pogrzebany. Mógłbym próbować odpalać ale on zaraz gasl a do oleju bije ciągle ropę a wiadomo z jakim ryzykiem się to wiąże... Było podejrzenie oringow na PD ale ze są ok to nie ma innej opcji, skoro przybywa paliwa w misce. Musi być walnieta głowica
racesupport Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2019 Nowa głowica już do mnie jedzie, z racji tego, że samochód dostałem za darmo zdecydowałem się zainwestować w nową głowicę z nowymi zaworami itp, kupiłem także nową wiązkę PD, komplet uszczelniaczy PD, śrub, uszczelek, rozrząd, mam nadzieję, że po poskładaniu będzie wszystko banglać Podrzucę foto w trakcie
TomekTdi Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 W dniu 13.01.2019 o 20:20, racesupport napisał: Nowa głowica już do mnie jedzie, z racji tego, że samochód dostałem za darmo zdecydowałem się zainwestować w nową głowicę z nowymi zaworami itp, kupiłem także nową wiązkę PD, komplet uszczelniaczy PD, śrub, uszczelek, rozrząd, mam nadzieję, że po poskładaniu będzie wszystko banglać Podrzucę foto w trakcie Kolego napisz jakie efekty po akcji.
racesupport Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2019 W dniu 15.01.2019 o 21:47, TomekTdi napisał: Kolego napisz jakie efekty po akcji. Ok, biorę się do roboty
TomekTdi Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 12 godzin temu, racesupport napisał: Ok, biorę się do roboty Pisałeś o wymianie pompowtrysków na nowe ? Brane z ASO ?
racesupport Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2019 W dniu 22.01.2019 o 09:14, TomekTdi napisał: Pisałeś o wymianie pompowtrysków na nowe ? Brane z ASO ? Nie pisałem nic o wymianie pd, tylko uszczelniacze kupiłem nowe. Powoli składam z doskoku :)
racesupport Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Opublikowano 7 Lutego 2019 Silnik poskładany, odpala i gaśnie po 1-2sek. Błędów brak. Głowica była popękana i zawory ssące śmietnik więc na szczęście nie na daremno wymiana ale co robić dalej? Co mogę sprawdzić/wykluczyć vcdsem kiedy silnik nie odpala? Kąt synchronizacji wałków raczej odpada jeśli tylko na 1sek odpala i zimny silnik? Wydaje mi się że tandem pompa i wtryski to ostatnia rzecz która może być wadliwa z układu paliwowego, no, może jeszcze filtr? No i ewentualnie wydech zapchany? Po długim kręceniu kiedy nie zapali, odczekam 30sek (żeby rozrusznik odpoczął) i zapali w miarę łatwo Egr wyczyszczony na błysk w środku, przepustnica, przewody egr wszystko przed włożeniem czyszone i myte.
18Ziomus18 Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 czujnik położenia wału sprawdzałeś? być może to w nim leży problem
racesupport Opublikowano 8 Lutego 2019 Autor Opublikowano 8 Lutego 2019 Godzinę temu, 18Ziomus18 napisał: czujnik położenia wału sprawdzałeś? być może to w nim leży problem Koledzy wyżej podpowiadali że sypałby błędami, dzisiaj będę odpinał ten egr żeby wykluczyć zatkany der die czy tam das auspuff no i przy okazji sprawdzę czy czujnik położenia wału pokazuje obroty
18Ziomus18 Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 (edytowane) Godzinę temu, racesupport napisał: Koledzy wyżej podpowiadali że sypałby błędami, dzisiaj będę odpinał ten egr żeby wykluczyć zatkany der die czy tam das auspuff no i przy okazji sprawdzę czy czujnik położenia wału pokazuje obroty Znajomy miał właśnie ostanio problem z BRD'kiem jak sie okazało winnym był czujnik położenia wału chociaż początkowo podejrzewał , że może być problem z wiązka elektryczną silnika , bo problem z uruchomieniem silnika miał tylko w mocno wilgotne dni. Edytowane 8 Lutego 2019 przez 18Ziomus18
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się