koby Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Witam, wiem, że błędy katalizatora to powszechnie rozpoznany temat na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moją sytuację. Mam B6 2001 rocznik, avant, 1.8T 150 KM. W maju tego roku wymieniłem katalizator na zamiennik firmy JMJ z Intercarsu. Mechanik zakładał już te katy i nie było z nimi problemów. Niemniej u mnie po przejechaniu 2000 km pokazał się ponownie check. Po sprawdzeniu wywaliło błędy: 16804 - sprawność katalizatora rząd 1 i P0420 - sprawność katalizatora rząd 1 Te same błędy pokazywało przed wymianą kata. Pojechałem na przegląd, sprawdziliśmy skład spalin - były w normie, czyli niejako katalizator powinien działać sprawnie. Błąd daje się wykasować, ale po przejechaniu 200-300 km wraca. Przedwczoraj wykonałem kolejną analizę u innego mechanika i powiedział, że jeśli błąd znowu wróci to on stawia na sondę lambda przed katalizatorem - tak on odczytał błąd "rząd 1". Czytając na forum o tych problemach kłopoty z sondami wywala komputer w innych błędach, są konkretne błędy dotyczące sond. U mnie żadnych błędów z sondami nie pokazuje, wyłącznie te 2 powyższe. Inny mechanik kazał się nie przejmować i założyć emulator... Ale to też jak czytam na forum nie musi być rozwiązanie, bo emulatory montuje się na sondzie za katalizatorem, racja? Poza tym nie rozpoznałem innych problemów, spalanie w normie, praca silnika, dynamika też. Zastanawiam się co jest problemem, bo poprzedni oryginalny kat faktycznie był wypalowany i uszkodzony, więc miał prawo dawać błędy. Ten nowy oczyszcza odpowiednio spaliny, bo widać to na składzie spalin. Nie wiem czy sonda to najlepsza diagnoza? Czytałem, że można zrobić testy sond i katalizatora, ale mechanik niby z super sprzętem diagnostycznym nawet o tym nie wspomniał... Jest jakaś jednoznaczna diagnostyka, która pozwoli mi na znalezienie problemu bez szukania po omacku?
przem8 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Za błąd kata odpowiada druga sonda, bo ona mierzy jego sprawność Spróbuj od założenia emulatora kątowego, a jak nie pomoże to wyłącz drugą sondę u tunera. Jeśli masz lpg to taki błąd jest często przez złą regulację. Poza tym tak się kończy zazwyczaj montaż tych zamienników.
sitar Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Jakbyś kupował emulator to bierz z regulacja przepływu. Zakładałem u siebie po zmianie kata na DP i musiałem go kilka razy przykręcić żeby zlikwidować Check
koby Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Opublikowano 29 Listopada 2018 Godzinę temu, przem8 napisał: Za błąd kata odpowiada druga sonda, bo ona mierzy jego sprawność Spróbuj od założenia emulatora kątowego, a jak nie pomoże to wyłącz drugą sondę u tunera. Jeśli masz lpg to taki błąd jest często przez złą regulację. Poza tym tak się kończy zazwyczaj montaż tych zamienników. Nie mam gazu. Już gdzieś tak wyczytałem, że to druga sonda zgłasza taki błąd... więc dlatego nie pasowało mi coś z opinią mechanika, że RZĄD 1 oznacza, że to sonda przed katem. Niby to specjalista od grupy VW ? Denerwuje mnie ten błąd, bo chcę sprzedać auto i zapalony check nie pomaga, a auto jest sprawne.
koby Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 Witam ponownie, na ten moment błąd skasował się sam. Stało się to po wlaniu dodatku do paliwa. Po wyjechaniu całego baku na tym dodatku, błąd się nie zapalił. Jak można wytłumaczyć ten fenomen?
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Zrób komplet logów dynamicznych to będzie można powiedzieć coś więcej.
koby Opublikowano 27 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2018 Niestety nie miałem odpowiedniej wiedzy do wykonania logód dynamicznych i dostępu do VAG w ostatnim czasie. Mam inną obserwację - zapaliła mi się kontrolka oleju. Musiałem dolać prawie 1 litr oleju, od wymiany przejechałem 3000 km. Zazwyczaj dolewałem 1 litr raz w roku, co 8-10 tysięcy. Błąd sondy pojawił się ponownie po zalaniu PB95. Zakładam, że poprzednio błąd zniknął, bo wlałem dodatek do paliwa. Nie mam dużej wiedzy mechanicznej, ale zakładam, że jak w spalinach są opary oleju, który jest spalany, to sonda Lambda będzie wywalać błąd?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się