Adrian1727 Opublikowano 8 Grudnia 2018 Opublikowano 8 Grudnia 2018 Witam, mam problem z Audi a4 b7 2.0 TDI, na zimnym silniku za każdym razem klepie, stuka coś w silniku, na pewno nie żadna osłona itp. Ciężko zlokalizować skąd tak na prawdę dochodzi ten dźwięk. Nagrałem filmik porannego odpalania, jak widać na filmiku dźwiek nie zaczyna sie od razu tylko po 17 sekundach, przy wejściu powyżej 1000 obr, jest cisza, objawia się najcześciej na wolnym obrotach i przyspieszaniu na zimnym silniku, na ciepłym stuka bardzo cicho. Z autem nie ma problemów, odpalanie za pierwszym nawet w niskich temperaturach, mocy nie ubywa, spalanie jest okej, nie kopci nie szarpie. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Jeśli tak proszę o pomoc, postaram się podpowiedzieć na wszystkie pytania. Pozdrawiam Film:
moniuh Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 nagraj sobie jeszcze jak wciśniesz sprzęgło przez jakiś czas i puść na minute. Trochę słychać dwumas wydaje mi się. jak masz możliwość to wjedź na rampę albo na podnośniku posłuchaj czy miedzy skrzynia i silnikiem nie wydobywa się ten dźwięk.
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Tak na ucho to grzechocze coś z lewej strony silnika ... Jak dwumas OK to posprawdzaj mocowanie osprzętu, może się coś poluzowało i wpada w rezonans na wolnych obrotach ....
Adrian1727 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, długo nie było mnie na forum a jak byłem to zaglądałem w powiadomienia i nie miałem info że ktoś jednak odpisał. A więc tak, dwumas na 100% jest okej, wciskam powoli przy odpalonym silniku i nie ma żadnego dźwięku stukania, to sprawdzane było od razu przy kupnie auta. Czy coś się poluzowało ? no tutaj jestem pewny że nie gdyż ten dźwięk pojawia się dopiero po jakimś czasie, najgorzej jest wtedy, gdy auto nie jest dogrzane i chcemy uzyskać z niego wiecej mocy np przy ruszaniu lub gdy wjeżdżamy pod górkę .. im wiecej musi wydobyć tej mocy tym bardziej trzeszczy, ostatnio zrobił trasę powyżej 1 tys km i jest coraz głośniej lecz nie ma braku mocy czy nadmiernego kopcenia. Z tego co się orientowałem to jeden mechanik mówi że panewki padają, drugi że góra do wymiany i zainteresować się wałkami... trzeci natomiast że pompowtryskiwacze. Nie mam dużej wiedzy jeśli chodzi o diesle dlatego pytam na forum żeby nie dać się w pewnym sensie namotać. Jeśli chodzi o pompowtryski były regenerowane jakiś czas temu turbina to samo, i dwumasa też, wiec tutaj myślę że nie ma się czego czepić. Myślałem nad popychaczami ale w benzyniaku 1.8 wlaśnie mi padają powoli i wiem jaki dźwięk jest gdy popychacze proszą się o wymiane dlatego je też zostawiłem w spokoju. Co koledzy myślą na ten temat ? Czy to naprawdę jest jeden z gorszych silników audi ? Dodam że auto jeździ na oleju syntetycznym i taki olej ma udokumentowany Dodam że nawet przy mrozach, auto odpala od strzała, nie jest garażowane.Więc problemu z odpalaniem nie ma wcale. Edytowane 10 Stycznia 2019 przez Adrian1727
FUTURUM Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Wytarta loża wałków w misce-jeden z wałków wali o obudowę i przenosi ten dźwięk na silnik...Mieliśmy już kilka takich przypadków...Miska w dół
piotrsob1 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Zanim bym zwalił miskę to na spokój z kanału obsłuchał bym motorówkę na ucho i stetoskopem, by w możliwie najdokładniej stwierdzić skąd się te dźwięki wydobywają ....
leszko191 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Miałem to samo dopiero wymiana i regeneracja pompy załatwiła sprawe ,najlepiej całą pompe wysłac do sprawdzenia do kolegi futurum ja tak zrobiłem .wczesniej tylko wywalałem kase na głupie pomysły mechaniorów auto smigało tylko tarabaniło coraz głosniej az w koncu postanowiłem sam dobrac sie do pompy
Adrian1727 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 12.01.2019 o 16:17, leszko191 napisał: Miałem to samo dopiero wymiana i regeneracja pompy załatwiła sprawe ,najlepiej całą pompe wysłac do sprawdzenia do kolegi futurum ja tak zrobiłem .wczesniej tylko wywalałem kase na głupie pomysły mechaniorów auto smigało tylko tarabaniło coraz głosniej az w koncu postanowiłem sam dobrac sie do pompy O taką odpowiedź mniej wiecej mi chodziło, masz rację co do mechaników, gdyby oddać pierwszemu lepszemu na pewno powstała by studnia bez dna, może to może tamto .. a pieniądze z portfela by znikały ... zawsze jest lepiej jak wypowie się osoba która miała z tym problem i to naprawiła. Mam bardzo małe doświadczenie odnośnie diesli, gdyż jest to moje pierwsze auto stąd też dużo pytań. Mógłbyś jeszcze podpowiedzieć o jaką dokładnie pompę Ci chodzi ? I czy silnik 2.0 z B8 jest (taki sam) jak z B7 ? Pozdrawiam Edytowane 15 Stycznia 2019 przez Adrian1727
leszko191 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Chodzi mi dokładnie o cały moduł czyli miska w duł odkrecamy cały moduł pompy, ja tak robiłem i wysyłałem do firmy futurum do sprawdzenia całej pompy a wysyłałem z uk bardzo profesjonalne podejscie polecam po odebraniu i montazu autko chodzi az miło do dzisiaj wczesniej auto wedrowało po mechanikach i tylko traciłem kase za chore diagnozy wtryskiwacz puka dwumasa wymieniona i gówno i dalej tyrkotał .Co do silników b8 czy b7 nie moge pomóc ale wyszukiwarka i wszystko idzie znalezc pozdrawiam
Adrian1727 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2019 Jeśli chodzi o pompę oleju to pompa jest świeża z 1.9TDI
FUTURUM Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 19 godzin temu, Adrian1727 napisał: pompa jest świeża z 1.9TDI Możesz bliżej opisać o "świeżej pompie"?Kastrowałeś silnik czy kupiłeś taki samochód...
Adrian1727 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2019 3 godziny temu, FUTURUM napisał: Możesz bliżej opisać o "świeżej pompie"?Kastrowałeś silnik czy kupiłeś taki samochód... Kupiłem auto od polskiego właściciela który użytkował autko przez kilka lat. Przekazane zostały dokumenty odnośnie audi min. faktury serwisu w których są zawarte informacje kiedy i co było wymieniane. Dlatego wyżej uzupełniłem informacje że auto miało regenerowane pompowtryskiwacze, turbinę i między innymi dwumasa. Był też problem z pompą oleju, nadawała się do śmietnika więc została założona nowa z 1.9 TDI, z tego co wiem o wiele wytrzymalsza od poprzedniej dlatego myślę że takie dźwięki nie są jej powodem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się