Kejsi Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 (edytowane) Mój pierwszy temat na forum, w zasadzie poradnik dla tych którzy lubią dłubać a nie mają zbyt wiele gotówki. Poradnik będzie się opierać na schematach z autodaty, wymagana znajomość czytania schematów i trochę oleju w głowie Zaczynamy: Co nam jest potrzebne do montażu CLH dla biednych: -lutownica, cyna ewentualnie kwas do lutowania -zwykły multimetr -czasówka z przekaźnikiem np: https://pl.aliexpress.com/item/12V-LED-Display-Delay-Timer-relay-Control-Programmable-Switch-Module-Car-Buzzer/32722946359.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6fa25c0fzaQQFC Czas zabrać się do montażu: 1. Zdejmujemy boczek drzwi od kierowcy oraz panel pod kierownicą. 2. Interesuje nas kostka 3 i 4. Z kostki numer 4 pobierzemy zasilanie do ryżowego modułu, dokładnie to: -masa gruby brązowy -12V też gruby czerwono/czarny. Tu się pewnym osobą nie spodoba zasilanie CLH ale przednie mijania będą zasilane właśnie z bezpiecznika F6. Wzbudzenie bierzemy z modułu elektryki drzwi, tyle że z kostki numer 3, w Autodacie jest moduł A195 a przewód który nas intereuje to brązowo/niebieski z pinu numer 5 w ww module. Teraz potrzebujecie przeprowadzić jeden przewód od ryżowego modułu do modułu centralnej elektryki pod kierownicą. Gdy już to zrobicie dobieracie się do modułu centralnej elektryki Ustawiamy wymagany czas jaki nas interesuje, składamy całość i cieszymy się CLH za 5 zł w audi. Przepraszam że tak niechlujnie ale chciałem się podzielić wiedzą tym bardziej że to nic trudnego. W kolejnej edycji będzie dodany moduł kolejny za 5 zł który steruję CLH w zależności od ustawionej ilości luxów Brak błędów na fisie, brak zwarć. Światła sterowane są plusem i nic się nie dzieje jak moduł elektryki dostaje plusa przez ryżowy moduł https://youtu.be/1tJqGhpC_KM Edytowane 19 Grudnia 2018 przez Kejsi
pawelosinski83 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Fajny ten moduł czasowy, szczególnie za takie sianko heheh Fajnie by było podpiąć pod orginalny przełącznik CLH Samo podłączenie CLH pod światła drogowe to trochu głupota, bo przez 30 sekund będzie dawać po gałach jeśli zaparkujesz gdzieś na parkingu, chodniku itd....
Kejsi Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 Masz tu rację, ale parkując na ww miejscu i tak dajesz po galach poprzez cały manewr I wydaje mi się że 30 sekund nikogo nie zbawia xd A bajer I tak używany bardziej przez ludzi z poza miast jak ja gdzie nie ma oświetlenia dróg i dobrze widzieć gdzie się idzie żeby nie wywalić orła na swoim podwórku ? No i samo to że prawie darmo i wymagający niewiele wiedzy to jest największy plus
kamil-vag Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Wzbudzenie, ten brązowo-niebieski to jest masa, czy plus ? Jak są te silniczki sterowane lewo-prawo, nie zmiennym wyjściem +/- ? Bo w jednym zmaku jest 2 silniczki, jeden steruje ryglem, drugi to funkcja safe, czyli blokowanie jak się nie mylę... Czy to działa tylko tak, że jest stałe zasilanie a sterowanie masą ?
Kejsi Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 Ten pierwszy silniczek jest od otwierania I zamykania drzwi i odpowiednio napięcie +8V oraz -8V I jest to sterowanie impulsowe resztę załatwia zamek w drzwiach. Ryżowy moduł wystarczy impuls I przekaźnik trzyma zadany czas. Co do ryglowania drzwi nie myślałem nad tym, wiem tylko że przy safe closeprzy braku otwarcia drzwi przy zamykaniu również pobudza.
kamil-vag Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Ale to tylko Ci działa przy otwieraniu ? Czy w dwie strony ?
Kejsi Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 (edytowane) Działa w dwie strony. Jak pisałem napięcie +\- steruje silnikiem, to jest impuls który wzbudza moduł odpowiedzialny za clh oraz rygluje i otwiera drzwi. Edytowane 17 Grudnia 2018 przez Kejsi
kamil-vag Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Oki, już wiem, czyli nie ważne czy mamy -/+12V, to jest jeden kij dla przekaźnika cewka i tak zadziała... Ostatnio kminiłem ten temat bo chłopak kupił moduł wyzwalany masą, i wyszło, że pod ten właśnie przewód nie idzie go podłączyć bo raz jest - raz +, a jak mamy moduł sterowany napięciem to zadziała... Ale można by wykorzystać oba przewody do zasilenia cewki przekaźnika i podać tylko masę na styk roboczy, kurde, czemu na to wcześniej nie wpadłem hehe...
pawelosinski83 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Opublikowano 18 Grudnia 2018 18 godzin temu, Kejsi napisał: Masz tu rację, ale parkując na ww miejscu i tak dajesz po galach poprzez cały manewr I wydaje mi się że 30 sekund nikogo nie zbawia xd A bajer I tak używany bardziej przez ludzi z poza miast jak ja gdzie nie ma oświetlenia dróg i dobrze widzieć gdzie się idzie żeby nie wywalić orła na swoim podwórku ? No i samo to że prawie darmo i wymagający niewiele wiedzy to jest największy plus drogowe = długie parkujesz na długich zawsze? chyba, ze podpiąłeś pod mijania nazywając je drogowymi... to pół biedy ?
Kejsi Opublikowano 18 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2018 Pod mijania xd Teraz rozumiem o co chodziło z oslepianiem
pawelosinski83 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 11 godzin temu, Kejsi napisał: Pod mijania xd Teraz rozumiem o co chodziło z oslepianiem brawo Ty ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się