Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana oleju 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Poprzedni właściciel zalał silnik olejem 15w40 i jeździł na tym oleju przez 4 lata oczywiście robiąc wymiany. Samochód ma przejechane 350kkm. Ma moc, nic się z nim złego nie dzieje. Stąd moje pytanie czy mogę przejść na pełny syntetyk 5w40 uprzednio robiąc płukankę liqui moly? Olej jaki chciałem zalać to valvoline synpower 5w40. Co o tym sądzicie? Czy jest to dobry pomysł? 

Opublikowano (edytowane)

Jest to dobry pomysł. Płucz i zmieniaj oliwę jak najszybciej. Silnik i tak pewnie dostał po d*pie przez te 4 lata (szczególnie turbo). Po wymianie oleju wymieniłbym po raz drugi filtr oleju po 1-2 tyś i zrobił ponowną wymianę oleju po 5 zamiast 10tyś oczywiście znowu nowy filtr (z tego co pamiętam oleje valvo mają dość mocne właściwości myjące i mogą ruszyć trochę tego syfu). Wrzuć sobie też większy filtr oleju od 1.9tdi lub 2.4D najlepiej firmy Mann. Ja takie montowałem w swoim starym 1.8 ADR, ten dedykowany był wielkości naparstka:)

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Turbo było regenerowane jakieś 2-3 miesiące temu. Z tego co zauważyłem ja już mam dosyć duży filtr oleju. We wcześniejszym samochodzie miałem połowę tego. Model filtra to op526/6. To nie będzie za wiele jak mówisz że valvo ma dosyć duże właściwości czyszczące a ja jeszcze przed tym zaleje płukanke? 

Opublikowano (edytowane)

Będzie ok. Synpower to spoko olej ale ja bym dołożył trochę do LM Synthoil 5w40. Na oliwie się nie oszczędza. Tylko jeśli się zdecydujesz wlej tego LM raczej jako drugą wymianę bo go trochę szkoda. Zalej Synpower i wymień go po 4-5tyś na LM. Ja bym tak zrobił. Oczywiście płukanka na początek (najlepiej LM pro lub jeszcze lepiej BG 109)

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Kupiłem Pro Line. Taki właśnie miałem zamiar zlac to po 5tys i wlać jeszcze lepszy. Dobra oliwa to podstawa 

Opublikowano (edytowane)

Czyli wiesz już co robić. Kupiłem niedawno B5 z 2.8 30v gdzie olej był wymieniany w systemie LL + castrol i odłożyło się w nim sporo nagaru. Płukałem go 3 razy. Pierwszy raz to płukanka i 1tyś na tanim Lotosie 5w40 (mocno ciemny brąz), następnie druga, znowu lotos i 1.5tyś (było już lepiej) i trzecia po której wlałem docelowy Penrite 10 tenths 0w40. Olej i tak zrobił się już ciemnawy a przejechałem na nim raptem 3 tyś. W Twoim przypadku może być podobnie także te 5tyś to maks jeśli latasz trasy, jeśli tylko miasto skróć to do 3tyś i po 1tyś wymień sam filtr oleju.

Aha. Stosowałem płukanki BG109 czyli jedne z mocniejszych na rynku. Trzeba ich używać z głową.

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...