Jump to content
IGNORED

Problem z ogrzewaniem BFB


Recommended Posts

Posted

Drodzy Forumowicze,

 

Piszę do Was, bo już mnie krew zalewa. Auto grzeje tylko w przypadku, gdy gazuje. Na postoju, leci zimne powietrze. Ale to nie wszystko. Przy wyciągniętej wtyczce od wentylatora chłodnicy, temperatura wskazuje 90 stopni. Przy włożonej wtyczce, temperatura skacze pomiędzy 90 a 110 i po chwili wraca. Nie pytajcie, jak doszedłem do sposobu "z wtyczką".

Wymienione :

-czujnik temperatury

-termostat

-rozrząd+pompa wody

 

Auto z instalacją LPG, ale na reduktorze temperatura 80stopni.

 

Pomysły?

Posted

w klimie nie ma żadnych błędów

Posted
11 minut temu, greg2505 napisał:

w klimie nie ma żadnych błędów

Niestety nie.

Posted
15 godzin temu, wolo93 napisał:

Auto grzeje tylko w przypadku, gdy gazuje. Na postoju, leci zimne powietrze. Ale to nie wszystko. 

 

Ja też miałem taki problem to pomogło odpowietrzenie całego układu i nagrzewnicy. 

Posted

Nagle przestało grzać czy od poczatku nie grzało? Daj wiecej informacji.

Posted
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Nagle przestało grzać czy od poczatku nie grzało? Daj wiecej informacji.

Wyjmowałem turbinę i od tamtej pory zaczęły się cyrki. Odpowietrzałem układ już kilkukrotnie, nawet maszyną. Dlaczego po wypięciu wentylatora temperatura jest ok, a po wpięciu zaczynają się cyrki... Dodatkowo nie grzeje na postoju.

Posted (edited)

Może uszkodziłeś gdzieś węże prowadzące albo rurki  do nagrzewnicy. One tam przy ścianie grodziowej do nagrzewnicy prowadza. Wszystko wskazuje na to jakby nagrzewnica była przytkana albo dopływ do niej. Po dodaniu gazu pompa wody podaje pod wiekszym cisnieniem. Na wolnych obrotach ciśnienie nie wystarcza by dopchać do nagrzewnicy. 

Edited by Muskel1
Posted
Teraz, Muskel1 napisał:

Może uszkodziłeś gdzieś węże prowadzące albo rurki  do nagrzewnicy. One tam przy ścianie grodziowej do nagrzewnicy prowadza. Wszystko wskazuje na to jakby nagrzewnica była przytkana albo dopływ do niej. Po dodaniu gazu pompa wody podaje pod wiekszym cisnieniem. Na wolnych obrotach ciśnienie nie wystarcza by dopchać do nagrzewnicy. 

I to też może powodować wzrosty i spadki temperatury?

Posted

Czy jak wtyczka od wentylatora jest wpięta wentylator sie uruchamia i dltego temp. pozostaje na 90°C ?

Posted
Teraz, Muskel1 napisał:

Czy jak wtyczka od wentylatora jest wpięta wentylator sie uruchamia i dltego temp. pozostaje na 90°C ?

Wentylator uruchamia się po 90 stopniach tak jak powinien po wymianie czujnika temperatury, ale nadal temperatura wzrasta do 110-120 i spada po chwili do 90.

Posted

Ustaw temp. na klimatyzacji na low czyli najmniejsza i zobacz z wpięta wtyczką czy nadal temp. bedzie tak rosła.

Posted

W układzie chłodzenia masz mały i duzy obieg. Mały to silnik->chłodnica

duży to silnik->nagrzewnica->chłodnica

Po osiągnięciu temp roboczej termostat puszcza płyn na duży obieg, wtedy ciepło jest odprowadzane przez chłodnice i nagrzewnicę. Gdy masz przytkaną nagrzewnice i płyn jest na dużym obiegu nie krąży po układzie tak jak powinien i ciepło nie jest odprowadzane w dostatecznym stopniu co może powodować chwilowy wzrost temp. do załaczenia wentylatora.  Taka moja logika. 

Posted

Sprawdź czy przy włączonym ogrzewaniu prowadzace do nagrzewnicy rurki (dopływ i odpływ na scianie grodziowej) maja mnw. ta samą temp. tzn czy sa gorące. 

Posted
Teraz, Muskel1 napisał:

Sprawdź czy przy włączonym ogrzewaniu prowadzace do nagrzewnicy rurki (dopływ i odpływ na scianie grodziowej) maja mnw. ta samą temp. tzn czy sa gorące. 

Ok, dzięki za pomoc. Sprawdzę i dam znać.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...