Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd? czego to dźwięk ?


xenkik12

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów....Czy dziwny odgłos po zapaleniu silnika to hałasujący rozrząd czy coś innego ? 

odpalenie samochodu po nocy...słaby akumulator.

Silnik 3.0TDI V6 204KM

Film w załączniku.

Edytowane przez xenkik12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć kompa i zobaczyć ustawienie rozrządu, dla mnie ten głos to uszczelniacze nie trzymające oleju. Po jakim czasie ten stukot ustaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

Podpiąć kompa i zobaczyć ustawienie rozrządu, dla mnie ten głos to uszczelniacze nie trzymające oleju. Po jakim czasie ten stukot ustaje?

Tak.Po zapaleniu jest taki dźwięk przez jakieś 5 sekund i później normalnie wszystko.To coś poważnego to co mówisz,że uszczelniacze nie trzymają oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skraca to żywotność elementów, które na tym oleju pracować muszą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał:

No skraca to żywotność elementów, które na tym oleju pracować muszą. 

czyli co najlepiej z tym zrobić ? jest to do naprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Koszt powinien się zamknąć w 500 zł. Jakie masz oznaczenie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał:

Jak najbardziej. Koszt powinien się zamknąć w 500 zł. Jakie masz oznaczenie silnika?

chyba BKN (3.0TDI QUATTRO 204km 2005rok) czyli udając się do mechanika co najlepiej powiedzieć ? i jakbyś mógł wytłumaczyć na czym polega ta usterka,bo trochę nie ogarniam....gdzie te uszczelki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że prawdopodobnie masz uszczelniacze zaworowe do wymiany, są w głowicach, po 8 na stronę. Możliwe, że mechanik zaproponuje też wymianę szklanek. O ile nie lubisz wydawać hajsu jak w sylwester na fajerwerki, to każ wymienić tylko to. Oczywiście o ile mechanik sam nie stwierdzi czegoś innego, ale skoro to cichnie po chwili, to znaczy że jest to wina tych własnie zaworów. 

Zawory na 'starość' nie trzymają już rzadkiego oleju i zamiast zostać w górze silnika, spływa na dół. Odpalając silnik pompa podaje tam olej dopiero po kilku sekundach, dlatego też po kilku sekundach cichnie stukot. Możesz się upewnić czy to wina uszczelniaczy odpalając zimny silnik (ok 4-5 h postoju) dosłownie na 10 sekund, zostawić na noc i z rana sprawdzić czy nadal występuje stukot. Gęsty olej ma dużo trudniej spłynąć przez nieszczelne uszczelniacze i zostaje na górze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, xenkik12 napisał:

brzmi groźnie,ale dziękuję za pomoc

to nie pomoc tylko wyczyszczanie portfela. W TDI CR sprawdzisz tylko wałek  (co Ci nic nie da) a jakbyś miał walnięte uszczelniacze to byś o tym wiedział i to nie po dźwięku.

Tam nie ma żadnego stukotu a rozrząd niestety daje o sobie znać, tuż przed zapłonem słychać łańcuch, nie masz ciśnienia w układzie więc łańcuch jest luźny, jak będziesz tak robił to go na 100% rozwalisz zwłaszcza że sprężynka już nie napina dostatecznie mocno. Późniejsze "klapanie" jest normalne dla zimnego tdi tej generacji, jak na słaby akumulator silnik odpala całkiem dobrze i równo więc nie szukaj dziury w całym.

Nikt Ci w V6 tdi nie wymieni uszczelniaczy zaworowych za 500 zł (chyba że mowa o samej robociźnie)

Jak pojedziesz do mechanika i powiesz że masz walnięte uszczelniacze to Ci je wymieni (pomyśl czasem!),  jak już się upierasz to powiedź mu z czym masz problem i niech szuka. Z tego co widzę to Ty sam nie wiesz co Cie boli więc zacznij od podstaw czyli akumulatora.

Co do rozrządu to na spokojnie, jeździj obserwuj, ewentualnie bądź przy wymianie oleju tzn pierwszym odpalaniu i będziesz "słyszał" co się dzieje.

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, najpierw mu piszesz, że na słabym aku silnik dobrze odpala, i każesz mu aku wymieniać, co poprawi jedynie odpalanie silnika, a nie wyeliminowanie usterki. Uszczelniacze nie muszą być całkowicie zepsute żeby nie spełniały swojej funkcji. Mogą być zużyte na tyle, żeby już rozrzedzonego oleju nie trzymać. Z resztą podałem mu sposób w jaki może się upewnić, czy są to uszczelniacze. Myślałem w tym przypadku nad rozrządem bądź jego napinaczem, ale jest to kosztowniejsza naprawa, i czasem warto zacząć od tych tańszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Nie rozumiem, najpierw mu piszesz, że na słabym aku silnik dobrze odpala, i każesz mu aku wymieniać, co poprawi jedynie odpalanie silnika, a nie wyeliminowanie usterki. Uszczelniacze nie muszą być całkowicie zepsute żeby nie spełniały swojej funkcji. Mogą być zużyte na tyle, żeby już rozrzedzonego oleju nie trzymać. Z resztą podałem mu sposób w jaki może się upewnić, czy są to uszczelniacze. Myślałem w tym przypadku nad rozrządem bądź jego napinaczem, ale jest to kosztowniejsza naprawa, i czasem warto zacząć od tych tańszych.

Wyraźnie słychać rozrząd (przez odpalaniem i jakieś 1-2sek po) więc na jakiej podstawie uszczelniacze zaworowe ? Czyli zrobić najpierw uszczelniacze a potem rozrząd.. ? jak już to za jedną robotą.. wyjdzie taniej.

Tak akumulator ma bezzwłocznie wymienić, co w tym dziwnego ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zaczyna się odzywać. Przerabiałem u siebie. Z takim dźwiękiem jeździłem 1.5roku. Jak zaczął głośniej halasować to zrobiłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...